Gå til innhold

Legen min må jo være helt på jordet.....

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sittet å lest mange av innleggene om bekkenløsning og det er som å lese en beskrivelse av hvordan jeg har det; Vondt i korsryggen ut i høyre "skinke" og noen ganger stråler det nedover i benet.Blir helt stiv hvis jeg hviler for lenge, klarer nesten ikke å bøye meg ned for å plukke opp ting, problemer med å komme opp av sofaen/sengen, løfte sønnen min på 20 mnd opp og ned av vogna/bilsetet, dessuten føles det ut som hele babyen skal dette seg ut noen ganger, skikkelig nedtrykk aller hva man kaller det... Og dette mener legen min er prolaps!? Fikk beskjed om at det desverre ikke var noe å gjøre med; jeg kunne spise smertestillende (kun Paracet) når det ble for ille. Ærlig talt, jeg kan da ikke spise smertestillende for de plagene jeg har?? Jeg har jo ikke "sånne" smerter, kan jo ikke spise en pille for at det skal bli lettere å løfte opp sønnen min? Eller for å ikke føle meg stiv som ei krøkke når jeg har ligget å hvilt...Legen tok jo ikke på meg en gang...

Noen som kan bekrefte at dette høres mer ut som bekkenplager en prolaps?

Fortsetter under...

Æ har bægge delan. Å det dær høres ikkje ut som prolaps iallefall. Sånn som du forklare det e det bækkenløsning. Å e ikkje mange læga som kan konstantere at det e det det e! Få henvisning til fysioterapaut. Dæm gir både råd og veiledning om kordan du ska løfte å div. Fungerte på mæ en periode. Men e vanskeli sia æ sitt me prolaps i tillegg til kraftig bækkenløsning!

Om du har prolpas så kjenne du ikkje bare smærten i skinka! Dæm går fra ryggen og heilt ut i stortåa. Foten har en tendens til å vine bort når det skjer.

Men anbefale dæ å dra til fysioterapauten. Han kan si ka du har å ikkje har! ;)

Jeg hadde prolaps i høst, var så heldig at det gikk over etter 6 uker. Har hatt, og har igjen bekkenløsning, og jeg mener det kjennes at det er forskjell på de to. Jeg vil faktisk si meg enig med legen at det kan være prolaps-symptomer, men ta en tur til fysioterapeut.

Tror nok at du skal til en fysioterapaut som KAN og har erfaring med bekkenplager.

Hørest ut som bekkenløsning, eller kansje bekkenlåsing mulig begge deler og kansje litt prolaps. Men ikke bare prolaps. Hørest nesten mer ut som bekkenlåsing på ene siden , og bekenløsning i tillegg.

Bytt lege eller få henvisning til fysio, om du har prolaps skal man vel også henvises til fysio til opptrening og avlasting og avhjelping mot betennelser i ledd og musklatur vel?

Rar lege som ikke henvisr til fysio.... Krev henvisning med bekkenplager og/eller prolaps i henvisningen, så kan fysio avgjøre. Finn en som kan bekkenplager du.

Lykke til.

Det du skriver kunne jeg skrevet selv. Legen min mener jeg også har prolaps, selvom jeg kun har vondt i bekken når jeg er gravid. Hadde nemlig det samme ved forrige svangerskap, men ikke så ille som nå. Jeg gikk til Fysioterapeut og ba om en diagnose. Hun sa "bekkenløsning med gangvansker". Nå får jeg dekket all behandling og taxi til og fra jobben. Vil jo helst jobbe...

Takk for alle svar jenter!!

Jeg skal til legen i morgen og kreve å få en rekvisisjon til fysio. så kan de ta en avgjørelse på hva dette er.

Jeg har skikkelig gangvansker som du nederst her også skriver, så til og fra jobb er et ork for meg. ( + at jeg nå nesten ikke klarer å gå i trapper eller oppoverbakker)

Så taxi til og fra hadde vært mitt i blinken :-) For jeg vil også helst jobbe!!

Annonse

I så fall har jeg hatt bekkenløsning siden jeg var 16 år... Jeg har noe udefinert tull med ryggen, muligens prolaps, og det føles akkurat som det du beskriver. Minus det med "nedtrykket" da. Jeg trodde ikke bekkenløsning ga isijassmerter??

Jo, det er nettop det det gjør. Og mange blir derfor feildiagnostisert. Spesielt menn og kvinner som alrdi har vært gravide.

Mange har da bekkenLÅSING med eller uten bekkenløsning i tillegg, dette kan gio samme symptomer som isjas og prolaps.

Få deg en henvisning til en ekspert i bekkenrelaterte problemer du.

Lykke til

hei Mipe.

jeg er student og må ta en buss som er stapp full på morgenene..

jeg har spurt legen min om det er ne mulighet til at jeg kan få taxy til og fra skolen å det mente legen min ikke var nødvendig.. jeg har veldig lang vei på skolen se..

hmm fortell litt hva du sa, og hvordan du fikk ordnet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...