Gå til innhold

Når kommer melka etter KS?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

HEI

Hvis melka ikke kommer med engang ikke stress..... jeg fikk melk på kvelden fjerne døgn etter snitt. jeg ble kjempestressa og trodde at alt var galt.... Men melka kom. har vært hjemme i litt over ei uke nå og ser ut til at først nå har den begynt å stabilisere seg. Babyen min gikk ned ca ti prosent på sykehuset, fikk litt tilegg to netter på sykehuset, jeg syntes dette var avnskelig og tenkte masse negative tanker rundt at jeg ikke hadde melk og sikkert ikke kom til å fåd et heller MEN så kom den etterhvert. Så ikke bli lei deg eller stress, de sier at med snitt så er alt mellom 3-5 døgn normalt. ha babyen så masse du kan inntil deg selv om det skulle at litt tid.

masse lykke til.

hei igjen

... de sier at om barnet har blitt tatt med , tang, sugekopp eller snitt så tar det som regel ca et døgn lengre å få melk. Dette fordi kroppen bruker litt ekstar tid på å komme seg før den kan ta til med melkeproduksjon...

vil bare igjen gjenta at det beste du gjør er å si til degs elv at det kan ta opp til fire fem dager, forbered deg på dette og prøv å ha tillit til at kroppen og babyen finner ut av det om du gir dem litt tid.

Hadde hastesnitt og lå i fødsel i 18 timer først. Melken min kom ikke skikkelig i gang før etter fem dager, og jeg fikk aldri nok selv om jeg hadde en liten suger på puppen 24/7....men vet jo ikke om det hadde vært sånn uavhengig av ks eller ikke. Jordmoren min sa i allefall til meg at det tar lengre tid før melken kommer etter et ks enn vanlig fødsel vanligvis.

• 2 uker senere...

Annonse

Aner ikke i grunnen.. hehe.. Tror jeg leste det i svangerskapskalenderen min.. At i slutten av andre trimester begynner man å produsere melk og man kan få ut et par dråper. Man skulle ikke prøve for mye for da kunne man få samme produksjon som når man ammer.. Man kan vel gni brystvortene litt før ks'en..

Ok,jeg sjekka kalenderen i går kveld. Der står det at i uke 18 kan noen presse ut noen få dråper melk,men man skal ikke gjøre det for ofte for det kan føre til at man begynner å produsere melk sånn som man gjør etter fødselen. Man blir da plaget med melkespreng og lekasjer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...