myboylollypop Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 ..har kjent liv siden uke 18, men noen dager er det helt stille en hel formiddag for så å kjenne liv på ettermiddag og kveld...hvor lenge kan det være 'stille' før man bør bli bekymret? alt bra ellers i svangerskapet...
Kondis som en murstein Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Kjenner masse spark på kveldene når jeg setter/legger meg ned... Idag har jeg kjent spark hele dagen da jeg stort sett har sittet i sofaen... De er som regel rolige når vi beveger på oss, for så å bli aktive når vi slapper av... Jordmora sa til meg at jeg snart vil merke et mønster hos den lille. Jeg er 27+4, og skal nå kjenne liv hver dag. Om ikke skulle jeg ringe føden...
#Aurora har tre gutter# Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Jeg er bare 23+6 og kjenner ikke spark får som regel på kveldene.Jobber fulltid enda og kjenner ikke så mange spark da.Men når jeg legger meg ned på sofan om kveldene så kommer sparkene veldig.
~ms_freia~ Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 E uke 24 + 2 no...har kjent bevegelse sia uke 18...beveg sæ heile tia denne lille æ har i magen:) spesielt når æ ska legg mæ...så dt resulter i lite søvn:p
**My little Miss drama and I** Skrevet 7. januar 2007 #5 Skrevet 7. januar 2007 Leste at fra og med uke 25 skulle man kjenne liv hver dag... Jeg kjenner det hver dag, går det en dag der jeg skulle oppleve at det er stille ville jeg ringt jordmor eller noe for å få høre hjertet eller føden som nevnt over:-)... Lykke til
Sørland-snuppa Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 jeg kjenner masse liv hver dag, hele dagen fra morgenen til kvelden, er bare stille litt innimellom..han er ekstremt aktiv.føles som om han har lyst og ut eller ikke får strekt seg godt nok kansje. jenta min var ikke så aktiv. jeg er 26 uker på vei nå. ikke missforstå meg, jeg synes det er kjempe godt og kjenne at det er liv, men er litt bekymra også. kansje jeg stresser for mye eller bare lever helt feil.og gjør han veldig stressa og urolig .jeg har en jobb hvor jeg er i bevegelse hele tiden og til tider kan det være ganske hektisk. når jeg er hjemme, prøver jeg og slappe av masse, men han er like aktiv da også. håper det bare er sundt og at det er en liten fotballspiller som kommer ut ;-)
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 7. januar 2007 #7 Skrevet 7. januar 2007 Min er rolig om formiddagen men det er vel fordi jeg er som regel i aktivitet da. Babyen er mest aktiv på ettermiddag og kveld. Sitter jeg i go stolen hele dagen sparker hun jevnt og trutt. Begynner å bli skikkelig harde spark.
Gjest Skrevet 7. januar 2007 #8 Skrevet 7. januar 2007 Jordmor Siri har skrevet at det er normalt at det kan gå dager uten at man kjenner liv i det hele tatt fram til uke 32.
Stirra ner 32+5 Skrevet 7. januar 2007 #9 Skrevet 7. januar 2007 Jeg kjenner liv hver dag, men et varierer hvor mye og hvor kraftige bevegelsene/sparkene er. Kjenner mest om morgenen og om kvelden, ihvertfall når jeg er i ro selv. Har morkaken i front, så jeg vet at det er en del jeg nok ikke kjenner også. Så derfor prøver jeg å ikke stresse hvis det er litt rolig en dag. Nå har han begynt å sparke meg på høyre side av magen min, akkurat der storesøsteren også likte å ha de små føttene sine
Nr. 2 . Mor til 2 søte sneller Skrevet 7. januar 2007 #10 Skrevet 7. januar 2007 Altfor mye etter min mening. Aldri fred å få jo.. he he.. Og på alle døgnets tider. Er i uke 23.
DK+2 Skrevet 7. januar 2007 #11 Skrevet 7. januar 2007 Æ e i uke 28+3 å har kjent liv kvær dag i fleire uke. E i en jobb der æ e i bevegelse heile tia, så då e d ikkje så mykje liv, bære innimella, men når æ sett eller ligg, så e d ofte spark, koselig =) Trur æ hadde blitt bekymra om d gikk en dag utn at æ kjente nåkka, men har hørt at d e normalt.
rampen_ Skrevet 7. januar 2007 #12 Skrevet 7. januar 2007 her sparkes det jevnt og trutt gjennom hele dagen, mest når jeg er i ro.. de dagene jeg styrer på og er i aktivitet, så er det ikke så mye som de dagene jeg er i ro.. litt roligere på formiddagen enn på ettermiddagen og kvelden... tror det er veldig variabelt med hvor mye man skal og bør kjenne jeg, og det vil det nok alltid være. enkelte dager kjenner man mer, andre dager mindre.. husk: de er små mennesker de også, ikke alltid man rører seg like mye hver dag... men når man er i uke 27 SKAL man kjenne noe hver dag, da..:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå