Kjerringhelvetet <3 Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Snuppelure har hatt litt eksem i fjeset en stund, kanskje halvannen måned. Det kommer og går. Første nyttårsdag hadde hun fått et skikkelig utbrudd, så jeg måtte ty til den mildeste hydrokortisonen (reseptfri). Har snakket med lege om det, men synes fortsatt ikke det er noe stas å bruke det på spedbarn, og særlig ikke i fjeset. Men så smurte jeg henne en kveld og en morgen og siden har jeg ikke sett noe mer til eksemen. Nå begynner jeg å lure på om hun får eksem av at jeg drikker rødvin. Jeg drakk totalt 2 små glass rødvin på nyttårsaften, ventet ca 2 timer med å amme etter hvert glass. Men selv om alkoholen går ut av melka, ligger jo sporstoffene igjen. Og i rødvin er det en del rart. Denne vinmengden er den største jeg har drukket siden jeg fødte. Nå har jeg tenkt litt over saken, og eksemen kom faktisk omtrent da jeg begynte å unne meg et glass rødvin i ny og ne. Pokker. Jeg har kutta ut rødvin nå, selvsagt, og snuppa ser fin ut. Men synd - jeg er veldig glad i vin og synes det er fryktelig kos med et lite glass i helga. Er det flere som har merket noe av det samme på sine babyer? Eventuelt noen som vet hvilke stoffer det er som fremkaller slike reaksjoner?
Tita&Tage Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Vet dessverre ikke om flere babyer som har reagert på mammas rødvin-drikking og vet heller ikke hvilke stoffer det er. MEN venninna mi får rødflammet utslett i ansiktet og på halsen hver gang hun drikker rødvin. Synes det høres sannsynlig ut at stoffer fra vinen kan være årsak.. Dessverre!!! Rødvin er jo godt da....
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2007 Ja, det er veldig godt. Og jeg er ingen øldrikker, så jeg synes det er litt trist hvis jeg ikke kan ha noe voksendrikke å kose meg med når jeg har lyst på. Men krise er det selvsagt ikke. Te er også godt.
-carina- Skrevet 7. januar 2007 #4 Skrevet 7. januar 2007 Du kan jo kanskje høre på Vinmonopolet. Broren min er "allergisk" mot rødvin og nå klarer jeg ikke å huske hva det er han ikke tåler i den. Men det finnes visst noen sorter rødvin han kan drikke som ikke det er det stoffet han reagerer på i den... ) Ellers får du bare gyve løs på spriten, da, den er ren!! ;o) (Jeg bare tullet der, altså!!)
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2007 Haha. Gyve løs på spriten, ja. Er liksom ikke helt samme kosen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå