Gå til innhold

KS damer, hvordan er såret......


*Lucia*

Anbefalte innlegg

14 dager i dag siden ks og jeg har sliti med infeksjon og lekk fra såret. (ble stiftet sammen)

 

Men jeg kjente bortover arret og det er kjempe hardt der, hele veien. Akkurat som om det ligger noe hardt rett under huden.

 

Jeg har også en "pose" over arret på ene siden. Over hullet, der virker det som om det er veske inni. Kanskje det som kommer ut av hullet??

 

 

Noen som har noe lignende? Hvor lenge varer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden ble du stiftet sammen. Jeg ble sydd da jeg to ks for over 5 år siden, og tok stingene på sykehuset den 5 dagen før jeg dro hjem. Hadde aldri noen problemer med såret og det grodde fint.

 

Håper det går seg til. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke stiftet, bare sydd med sutur som løser seg opp av seg selv.

Men har samme som du beskriver, det er hardt under snittet, akkurat som det er glemt igjen en blyant på hver side av snittet.

Tror det er arrvev, husker ikke fra sist gang om det var slik da også, men merket det iallefall ikke før de snittet pånytt nå (to år side sist)

Har ingen "hull" eller "poser" som du beskriver, men det har lekket litt blod/sårvæske helt til for en uke, halvannen siden (4 uker siden snittet nå)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du lure på!!!! De sa det var for å forhindre infeksjonsfaren....... JADA, det klarte det bra!!!!!

 

Det skjedde så mye rart under / etter fødsel at jeg aner rett og slett ikke. Men jeg fikk antibiotika under haste ks. Jeg ble syk før jeg ble lagt i narkosen, mulig det var derfor.

 

Jeg aner ikke. Er kjempe skuffa, trist og forbanna på hele opplegget. Er utrolig glad og letta over at vi sitter her i dag begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade tur och mitt sår läkte "på en gång". Blev också stiftad och tog bort alla stift efter 10 dagar. Bandaget över såret togs bort redan efter 2 dagar. Snittet är ett tunt rött streck ( bikinisnitt ) men jag har knallröda märken efter stiften, får hoppas att de försvinner.... Hoppas du snart får ordning på såret! Inte kul med komplikationer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så godt å høre at flere har det litt på samme måte Bratsj!!! Puuuhhh.......... Skal tilbake på kontroll 12 jan, får se da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Appropå att bli stiftad.... Till mig sa de att det är den bästa metoden och att de inte längre syr kejsarsnitt + att ärret ska bli mycket "finare" med stift. Fast jag bor i Spanien då, så de kanske gör det annorlunda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slik stifting virker som ren tortur jeg, ser jo himla vondt !!

Og så skal de jo fjernes også ! grøss...

Ble sydd på samme måte sist (oppløselig sutur) og da ble iallefall aret fint, kun en smal hvit strek.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble og sydd med sting som gikk vekk av seg selv. aner ikke hvordan de gjorde det, for eg så aldri antydning til en eneste tråd. tror grunne til at det er litt sånn "hard pølse" under snittet er at det er sydd i flere lag. det er jo massevis av sting innover der. vet ikke altså..bare tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også røde merker etter stiftene!!

 

Har faktisk tatt med en stift hjem til "minne" :-) Måtte bare.... Det er ikke vondt å fjerne stiftene. Det merket jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker siden KS til tirsdag. Hadde veldig vondt på den ene siden av pølsa over arret for noen dager siden, men heldigvis gikk det over ganske kjapt. Jeg væsket og blødde litt i ca 2 uker, men ikke fått infeksjon. Ganske hardt på hele arret mitt også, men skal snart på kontroll så får vi nå se.

 

Men håper nå på at den stygge pølsa forsvinner før sommeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig heldig med såret mitt. Væsket bare de første dagene. Jeg ble sydd med selvoppløselig tråd.

Når det gjelder det "beltet" har jeg også det. Jeg spurte på sykehuset for jeg synes det var så ekkelt. Det er blodansamling. Når de snitter så stopper blodet der og hoper seg opp. Dette går rundt i kroppen igjen etterhvert, men det kan ta tid. Merker at det har blitt litt borte på meg, 31/2 uke siden ks.

Har også lest at man kan miste følelsene der fordi de ofte kutter over noen nerver. Jeg er følelsesløs der enda, så vi får se om det kommer tilbake eller ikke.

Lykke til med ks-snittet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stiftet, var ikke vondt det. Litt vondt å ta ut stiftene, men helt overkommelig, 17 dager siden i dag. Høres ikke så godt ut med lekkasje og infeksjon, jeg har vært heldig å sluppet alt det. Men er følelsesløs over arret, det er litt ubehagelig, men går seg vel til etter hvert. Magen, derimot, henger som en liten valk over arret, ser for meg at det tar litt tid før den forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såret er det eneste som ble vellykket ved min fødsel, og selvfølgelig at gutten kom ut frisk og rask. :) Måtte ta et såkalt katastrofesnitt, og har i ettertid fått høre at såret er veldig fint for en slik operasjon. Ble sydd innvendig med tråd som forsvinner av seg selv. Såret har vært tørt og fint hele tiden, og har nesten ingen ujevnheter. Det var det eneste som gikk bra ved selve fødselen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KS såret mitt er veldig bra. Ble sydd innvendig med tråd som forsvinner, men det er stadig en tråd som henger igjen og som jeg ikke tør å dra ut. Jeg er fortsatt øm nesten 4 uker etter snittet, og er nok litt hoven. Snitter er dog utrolig skjevt, så jeg tror kanskje kirurgen hadde begynt julefeiringa litt tidligere enn vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å godt å lese at det er flere som har det sånn... mitt ks arr har oxo vært litt ømt og det har kommet litt blod/ væske ut av det... men skal på riksen i morra, så tenkte jeg skulle gå oppom å høre... det er 4 uker ca keisersnittet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...