Gå til innhold

Oppvarming av morsmelk + + +


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det?

 

På sykehuset lærte vi å sette flaska i et vannbad.

 

 

Når melken er varmet opp en gang kan man jo ikke varme den opp igjen, men hvor lenge kan den stå i rommet før den må kastes??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe, godt svart egentlig! :-)

 

Hvorfor fulgte det ikke med noen bruksanvisning på baby`n min???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaske i vannbad er riktig, IKKE bruk micro - da både ødelegger du viktige stoffer i melka (pga for hurtig oppvarming) i tillegg til at har mindre kontroll på varmen, det kan være varme "lommer" i melka.

Vet ikke helt hvor lenge den kan stå etter å ha blitt varmet opp, men vil ikke gi veslingen melk som er under 25 grader, så det blir vel maksimum stående udrukket i en halvtime.

(pleier å ha flasken mellom puppene jeg, hvis jeg skal gi resten etter bleieskift eller lignende - da holder den kroppstemp.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var selv ganske skeptisk da min første datter var liten,til å varme melk i microen.

men så oppdaget jeg at noen mødre i barselgruppen gjorde det, å at helsesøstra sa at det kunne man godt.

man skulle bare være forsiktig.

 

å når man har en sulten unge som skriker,så er det ikke særlig morsomt å stå å vente på vannbadet.

så jeg begynte også å bruke microen

 

jeg har ikke særlig tro på at melka blir ødelagt av det.

å jeg varmer den heller ikke til kokepunktet.

rister også flasken kjempe godt når den er ferdig,så hvis det var noen "varme lommer" så ville de være borte.

 

men alle sammen får gjøre ting på sin måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert fint, de sier jo forskjellig alle sammen (VIL de forvirre oss??)

Men jeg er så redd for å varme den opp for mye, derfor tør jeg ikke bruke microen, leit å måtte kaste så dyrebare dråper :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste akkurat på mme-pakningen at den kan varmes i mikroen... hvorfor er det forskjell på morsmelk og mme, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bratsj

 

jo,,men jeg vet at i vår micro så skal melka ha 40 sekunder på 750 W,så blir den helt perfekt.

men jeg sjekker den alltid 2 ganger innen jeg gir den til jenta.

 

vill ikke ha en forbrent unge.

 

jeg har også merket at helsesøstre sier ting forskjellig.

men de er jo også menneskelig og har sine meninger.

 

man er jo nødt til å gjøre sine egene erfaringer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...