Gå til innhold

Positiv setefødsel!

Anbefalte innlegg

Hei! Sønnen min ble født i seteleie for 2 år siden. Når jeg hadde 3 uker igjen til termin, forsøkte de å snu han, men det ville han ikke ha noe av! 2 dager etter snu-forsøket begynte riene og jeg ble sendt til røntgen (hadde egentlig røntgen-time dagen etter). På røntgen fant de ut at bekkenet var stort nok til å klare en vaginal setefødsel. Jeg fikk velge selv mellom vaginal fødsel og keisersnitt. Jordmødrene var oppmuntrende til vaginal fødsel og forsikret meg om at hvis noe skulle bli vanskelig så hadde de en operasjonssal klar for keisersnitt. Jordmødrene var fantastiske og fødselen gikk kjempebra! Lå lenge i rier først da, men når fødselen var igang gikk d fort! Når jeg forteller at det var setefødsel spør alle om det var vondt, men alle fødsler er vel litt vonde? Det er iallefall ikke smertene jeg husker! Jeg fikk jo epidural og da kjente jeg ikke smertene noe særlig. Så til dere som ikke vet om dere skal føde vaginalt eller ikke: Fødselen min var som en normal fødsel! Jeg var oppe å gikk rett etter fødselen og kom meg kjempfort. Det tar mye lengre tid å komme seg etter et keisersnitt, det er jo tross alt et kirurgisk inngrep. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7675153-positiv-setef%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...