oo00oo Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Jeg er gravid og på utkikk etter en vogn. Har tenkt på kombi eller duo. Mitt spm er hvor lenge en baby får plass i bagen. Har hørt at duo er veldig tung i forhold til kombi og at barnet fort vokser ut av kombi. Jeg har termin i mai og barnet vil være 6-7mnd når vinteren kommer. Trenger jeg da å tenke på at jeg trenger stor bag med plass til stor "vinterpose" i når (etter hva jeg har hørt) barnet sannsynligvis allerede er for stort til baggen uansett?? Jeg har sett mest på basson roma (duo) eller brio/simo kombi eller duo. Jeg blir veldig takknemlig for svar fra dere som allerede har erfaring med dette.
Fjusa Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Det med duo eller kombi er vel en smaksak... Jeg sluttet å bruke bagen på vogna når jenta mi var 6 mnd. Ikke fordi hun ikke hadde plass lenger (jeg har STOR vogn), men fordi hun rett og slett begynte å bli nysgjerrig og ville sitte oppe. Jeg tenkte bare jeg skulle si at jeg har en venninne som jobber i en barneutstyrsbutikk. Hun anbefalte meg å IKKE kjøpe Basson, fordi de har hatt veldig mange reklamasjoner på det merket i butikken der hun jobber. Lykke til!
børdi Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 trenger ikke tenke på at du skal få pose nedi bagen da nei.. Innen den tid har du tatt vekk bagen av vogna alikevel.- Og da har du bare posen rett oppi sports delen så fungerer den som "bag" også... Min er og født i mai, og byttet ut bagen da han var ca 4-5 mnd.
oo00oo Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2007 Så da mener du at jeg like godt kan skaffe meg en kombivogn siden den store baggen i duo ikke kommer til sin rett pga sommervarme og mindre dyne. Bør jeg heller prioritere kombi der baggen er lettere å ta med rundt?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Min var også født i mai Jeg hasr simo kombi vogn.. han vokste ut av bagen da han var 6mndr.. pluss at han var veldig nysgjerrig å ville se litt.. jeg er veldig fornøyd med kombivogn hvertfall.. så var det veldig greit å bære han i bagen den første tida..
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 vi har brio kombi vogn å e veldi fornøyd me den! mathias e 5 mnd nu å har enda plass nedi der! vi har ikke vogn pose har bare brukt ullpledd å dyna hele tia å selvfølgeli fleec dress nu i vinter!! han e kjempe varm når vi tar han opp så frys ikke! e som sakt kjempe fornøyd me det! !! å duo e veldi tung i forhold for man må ta me hele kalæsjen ( eller kordan det skrives) me når man tar ut baggen på den! å da æ prøvde den så vippa den forover.. tung... + en baby oppi... puh
oo00oo Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2007 Ang at de vil sitte oppe så har leg lest at de fleste duo vogner har ryggplate som kan settes opp... men det hjelper vel ikke når baggen uansett er for liten...
oo00oo Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2007 Det med kalesja hadde jeg ikke tenkt på det blir nok krunglete ja.... Tusen takk for at dere gidder å komme med gode råd, har fundert veldig mye på dette og har ingen andre å spørre.. Hører gjerne enda flere synsvinkler!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har Mai-baby,og Simo-kombivogn. Vi bruker bagen fortsatt med lammeskinnspose i,og hun har grei plass ennå.Hun er str. 74,så hun er jo ikke akkurat lita heller;-) Ville valgt kombi var jeg deg,tror ikke sportsdelen på duo blir så mye brukt,virker ikke sånn på de brukte som selges hvertfall. Man ønsker seg heller ei lettere sportsvogn etterhvert. Hadde jeg skulle kjøpt vogn igjen nå ville jeg enten valgt ei ren bagvogn jeg kunne bruktfra mai til mai,eller TFK joggster Twist med bagdelen,den er ganske stor.
oo00oo Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. januar 2007 Lurer på en ting til jeg: Har brio og simo kombivogn vendbart håndtak/sportsdel som kan snus så man kan velge hvilken vei barnet skal se??
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 man kan snu sportsdelen på kombi vogna...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. januar 2007 #12 Skrevet 6. januar 2007 IKKE kjøp med venbart håndtak.. Tanta mi jobber i babyshop og ho anbefaler alle å ikke kjøpe med det.. Pga det er en del på den som blir fort slitt, og det ender med at du ikke får lagt sammen vogna..
oo00oo Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2007 Hmm, får kanskje satse på vogn der sportsdelen kan snus da.. For det er vel kjekt å ha mulighet til det når barnet blir litt større?
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 7. januar 2007 #14 Skrevet 7. januar 2007 Jeg hadde Brio Kombivogn. Kjempe fornøyd med den! Snuppa ble født i begynnelsen av april, så vi brukte voksiposen oppi i starten. Gikk fint det. Vi bytta til sportsdelen da hun var 5mnd, hun ville opp og se. Det var ikke noe problem å ta bort bagen i og med at sportsdelen kan legges helt flatt, så det blir nok ikke noe problem neste vinter! Men; det er en smakssak=) Lykke til!
oo00oo Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. januar 2007 Dytt... noen flere innspill?? Veldig takknemlig
Arb.ledig husmor Skrevet 7. januar 2007 #16 Skrevet 7. januar 2007 Hei! Vi har ei veldi grei vogn, men om du regner med å ha babyen i bagen til vinteren blir nok denne bagen litt liten til det... Men viss ikkje, er det e en veldi grei vogn, syns vi. Den er lett, veier nesten ikke noe, og det er en duo-vogn. Sportsvogndelen er slik at barnet ser framover når man triller, og vi ser opp i vogna nå når vi har bagen på.. Vogna heter x-lander, modell XA. Men det er 4 ulike modeller på denne vogna. Du kan lese mer om den på www.x-lander.com. Vogna er også lett å legge sammen, og hjulene framme er bevegelige på den måten at når du skal trille til en side, trenger du ikkje "knekke" ned håndtaket på vogna for å få snudd den. Vi har gått på skogsstier og synes den er lett å håndtere. Håper du finner en vogn du vil bli fornøyd med, og lykke til med valget ditt!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2007 #17 Skrevet 7. januar 2007 Hei Jeg har en hartan kombi vogn. Fungerte kjempefint med den baggen til snuppen var 4-5mnd da ble det for trangt oppi der.... Jeg prøvde å ha henne i voksipose i sportsdelen. fungerte bra nok det, men da jeg så på de andre på barselgruppa som hadde sine små liggende i lune bagger så ble jeg litt misunnelig.....det så så deilig ut! Nå i det siste så har jo vinteren vært litt rar i temperaturen. Det er jo alt for varmt å bruke voksiposen i 6-8varmegrader!! Klarte ikke å la snuppa ligge i sportsvogn delen med bare dune. Så jeg har kjøpt ny vogn Brukt da.1000,- Helt strøken simo baggvogn. Lekker blå vogn. Har kjempe god plass. Prøvde men venninnes 10mnd baby oppi der. Han hadde også god plass!ELSKER vogna mi. Nå ligger lillesnupp på skinnet sitt med dyne over. Perfekt til det været som er nå. Blir det kaldere så er det plass til voksiposen oppi baggen! Harten vogna er nå solgt. Solgte den uten bærebaggen,den passer jo perfekt i baggen til simovogna. Når vi skal ha nestemann så kan vi bruke denne baggen oppi simovogna de første mnd. Greit for de små å ha det litt lunt og delig. Til våren skal jeg kjøpe meg ny vogn, Sportsvognene i kombi vogner og duo vogner er jo ofte sååååå store og tunge i forhold til vogner som "bare er sportsvogn". Kommer sikkert til å kjøpe denne vognen brukt også. Det finnes så mange vogn-gale damer som bytter vogn hele tiden, de rekker jo ikke og slite dem ut! fint for meg!! Dette var da min mening. Nå har jeg prøvd begge deler og er veldig fornøyd med det jeg har kommet frem til:
IAIA Skrevet 7. januar 2007 #18 Skrevet 7. januar 2007 Heisann! Jeg fikk en gutt i mai, og har en Simo kombivogn med vendbart håndtak. Han er en stor gutt, så vi tok ut bagen da han var ca 6 mnd. Kjøpte Voksi-pose som han bruker nå. Når han sitter i vognen med ryggstøtten oppe, så pakker jeg posen rundt ham slik at han sitter støtt. Da stortrives han og følger med :-) Når han bli trøtt legger jeg ham ned med Voksi-posen rundt. Simo har kalesje på bærebagen som kan tas av og benyttes i fotenden på sportsdelen, så når jeg legger han ned, ser det ut som bagen fortsatt er i. På den måten "tjener" man 10-15 cm.... Du kan velge å bruke madrasssen fra bagen, eller f. eks gjøre som oss, å bruke Voksi-pose eller lignende. Jeg er strålende fornøyd med vognen! Bagen bruker vi fortsatt som "reiseseng", men da med dyne. Han er nå 7 1/2 mnd, 74 cm lang og veier 10 kg.... Har hørt at Simo har en av de lengste bærebagene. Lykke til med valget ditt! Mye fint på salget nå.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå