Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått vite at det skal hjelpe med sviskesaft om barnet er hard i magen. Snuppa er 3 mnd og jeg syntes hun virker hard i magen. Avføringen er såpass fast at det virker som hun sliter med å få det ut til tider. Kan det være noe jeg spiser eller skal den bli fastere og fastere? Hun får morsmelk på dagen, men kveldsmåltidet før hun legger seg er mme da jeg har for lite melk. Vet at dette kan gjøre dem harde i magen, men det er jo minimalt i forhold til mange andre barn. Prøver med maltekstrakt, men syntes ikke det hjelper så mye.

Noen som vet hvor mye sviskesaft de skal ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gav forrigemann sviskesaft. DVS; vi bløtla, kokte og kjørte stenfrie svisker i hurtigmixser. Dette gav vi ca en ts. av grøten. Vi regulerte mengden etter hvordan magen fungerte. Men vår jente var ca. 6 mnd. da vi startet med det. Jeg tror jeg ville ha spurt helsesøster om mengden med sviskesaft til ei så lita jente....

Maltekstrakt i melka er jo et gammelt råd. Kanskje noen vet hvor mye som skal haes i pr. flaske?

Skrevet

Jeg har kjøpt Nestle sviskesaft på butikken, så håper det kan gjøre samme nytten. Noen fortalte meg at man kan ta en teskje maltekstrakt i en flaske, men jeg syntes det virker mye. Det blir jo veldig søtt. Nå får ikke snuppa mi så mye melk på en gang sånn stort sett, men jeg bruker på ta i ca en kvart teskje på 135 ml.

Skrevet

Jeg tror det er bedre å bruke maltekstrakt enn svisker så lenge hun er så liten. Si fra om jeg tar feil. :)

Skrevet

Det står jo fra 4 mnd på glasset, så i teorien burde jeg jo vente en mnd til. Men jeg vil vel sikkert ikke tro at det skulle gis mer en kanskje en teskje av det heller...

Skrevet

da min var 4mndr ga jeg han ca 1ss m sviske saft 1-2ganger dagen..

tror man bruker malestrakt fram til 4mndr og så gå over til sviskesaft da...

for å være på den sikre sida..

for mye maltestrakt kan også gi hard mage... så det skal ikke være lett...

Skrevet

Jeg gir da ca en kvart teskje maltekstrakt til gjennomsnittlig 135 ml, men må jeg lage en flaske til så har jeg ikke oppi noe. Får ikke håpe det er for mye da. Men er det normalt at avføringen blir fastere og fastere selv om de blir ammet?

Skrevet

Heisann! Du må nok gi mer maltestrakt dersom det skal fungere...men noen kan faktisk bli harde i magen av malt også. Det blir gutten min nemlig...sviskesaften man får kjøpt fungerte heller ikke her, men fikk beskjed om at jeg måtte i ca 50 ml pr dag dersom det skulle fungere, men da var gullet ca 5 mnd da, så jenta di er jo litt mindre...snakk med hs om det, men du må nok gi mer enn 1/3 ts malt eller 1 ts sviskesaft altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...