Gjest Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 jeg skal på ul i beg av feb, og er selølgelig veldig soent på å høre om alt står bra til med den lille... men det er jo gøy om vi får vite kjønnet i samme slengen:-) problemet er bare det at der jeg skal på kontroll er det visst veldig avhengig av hvilken lege du treffer på om du får vite kjønnet! er det "lov"???? er det ikke opp til oss foreldrene om vi vil vite det eller ikke??? selfølgelig er det ikke alltid de kan se det.. det forstår jeg jo... men hvis de ser det, er det vel opp til oss vel??? ble visst litt rotete innlegg, men jeg tenker mye på dette.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Kanskje du kan ta en privat UL et annet sted hvis du får en lege som ikke vil si det? Vet at de er sære på det noen steder, men trodde også det var opp til foreldrene HVIS de kan se det....
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Det er en klinisk undersøkelse for å fastslå om barnet er friskt og har det bra. Så dersom legen mener at det går bort for mye tid på å lete etter kjønn, så kan han "nekte". Et vennepar av oss som var på UL på St.Olavs sa at personalet der ble glade når de ikke ville vite kjønnet, for da kunne de bruke tiden de hadde til disp. til å undersøke mor og barn grundigere med tanke på sykdom/andre probl. ... Heldigvis er de fleste villige til å bruke litt tid på "snabel-leting", men skjønner at de prioriterer det bort dersom de mener det går utover selve undersøkelsen! Ordner seg nok skal du se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå