mammatil2flotte Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Var på ordinær ul forrige uke, og fikk vite at morkaken lå forran utgangen. Fikk time til ny ul om 2 mnd. Kanskje var jeg så heldig at den hadde strekt seg vekk fra utgangen. Vist ikke blir det keisersnitt 3 uker før termin pga av fare for blødninger. Noen som har erfaringer med dette?
mammatil2flotte Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. januar 2007 ingen??? :-) litt på tuppa...
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Jeg opplevde d samme med min første, men på neste kontroll hadde den vokst opp og vekk fra åpningen sammen med resten av livmorveggen... Og d er visstnok d mest normale, så ikke tenk mer på d før du har vært til kontroll igjen du
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Har det samme som deg denne gangen, men har lest litt om dette og funnet ut at det som oftest går bra. Ca 5% av alle gravide får morkaken foran åpningen (altså oppdaget på den ordinære UL'en), men bare 0,5% av alle gravide må forløses med keisersnitt pga dette. Med andre ord er det 90% sjangse for at morkaken vil trekke seg oppover mens livmoren vokser, så oddsene er gode! :-) Heldivis, jeg har totalt angst for keisersnitt selv og krysser fingrene hardt for å være i denne 90% gruppen!
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Jeg hadde det i forrige svangerskap og i dette. Sist trakk den seg fint opp, og jeg hadde ingen problemer med det. Skal på kontroll i slutten av måneden for å se om det samme skjer denne gangen også. Det er visst veeeeldig sjelden den IKKE trekker seg vekk fra utgangen!
semilie:)Fødeklar Skrevet 7. januar 2007 #6 Skrevet 7. januar 2007 har fått akuratt samme beskjed som deg, men det er en del av morkaka mi som ligger foran, satser på at den beveger seg vekk fra åpningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå