Gå til innhold

Piercing i navlen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kunnskap/erfaring med dette fra før?

Jeg har piercing i navlen og har hatt det i 6 år. Har hørt at jeg måtte ta den ut når jeg ble gravid. Nå er jeg 15+1 og har den i fremdeles. Er ikke ubehagelig eller vondt å ha den på. Det er vanskelig å skille seg fra den,den er jo blitt en del av meg... Må jeg ta den ut og i så fall når? Vil hullet gro fort igjen når jeg tar den ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Nei, du må ikke ta den ut, men det gjør heller ingenting om du gjør det. Er bare å sette den i igjen når babyen er kommet.

Sist tok jeg den ut den dagen jeg skulle på ul i uke 18. Nå er jeg 13+4 og har tatt den ut. Ikke noe poblem å ta den inn igjen etterpå. Det lover jeg.

Det er ikke særlig pent med piercingen struttende når magen er som størst igjennom klærna. Noen har også opplevd at den gror ut. Sånn at en må ta nytt hull.

Men som sagt, det er opp til deg. Jeg har valgt å ta den ut. Men den skal fort inn igjen=)

Skrevet

Hei! Jeg har også piercing i navlen. Har fjernet den hver gang jeg har vært gravid og satt den inn igjen etterpå. Ikke vært noe problem i det hele tatt. Vet ikke om du er må fjerne den men jeg har hatt veldig stor mage og vært nødt til å ta den ut.

Skrevet

Ok. Så da gror ikke hullet igjen? Jeg slipper å ta nytt hull liksom?

Skrevet

Hvis du har hatt den i 6 år så må du ikke ta nytt hull.

Skrevet

Tusen takk! Nå ble jeg kjempeglad :) Jeg kommer til å ta den ut etterhvert som magen blir større.

Skrevet

Hei!

Jeg hører egentlig ikke til her riktig enda, men tenkte jeg kunne svare deg likevel. Jeg venter 4.mann og har hatt piercingen i bestandig. Ikke noe problem. Tok den kun ut ved UL. Ellers ble den der under alle fødslene, og har aldri gitt meg noen problemer.

Skrevet

Har en litt annen erfaring...Hadde min i de første 6 mnd forrige gang. Da var magen min ganke liten, men fikk et skikkelig stygt "krater" rundt inngangen til piercingen og et stygt strekkmerke(mitt eneste)/arr som gikk fra hullet og ned til navlen. Ser skikkelig stygt ut ennå.....:(

Hullet var grodd igjen etter fødselen også, selv om jeg hadde hatt det i 8 år. Men kunne kanskje presset den gjennom...Ser uansett så stygt ut nå at jeg ikke vil ha noen piercing i, blir ikke fint.

Så jeg ville kanskje ha fjernet den før magen begynte å vokse....

Skrevet

Tok min piercing ut når magen begynte å strutte veldig ved forige svangerskap. Hadde hatt den i 6 år, men hullet grodde likevel nok igjen til at det var skikkelig vondt å sette den inn igjen. Men jeg bet tennene sammen og stakk nytt hull hjemme på badet. Nå har jeg hatt den i 11 år, men tør ikke ta noen sjanser. Liker egentlig gravide mager best uten percing, men jeg har lidd sånn for det hullet at nå skal det ikke få gro igjen. Har sett på internett at det finnes gravide-piercinger, husker ikke helt hvor, men finner det nok før den tid kommer. Er bare 14 + 1 ennå, og trenger ikke ta ut den vanlige på en god stund.

Skrevet

når du har hatt piercingen en stund, vil vevet inne i hullet gro slik at dersom du tar smykket ut, vil hullet aldri gro igjen, men trekke seg sammen. Vil du derimot at det skal gro må du stikke det opp igjen ;)

Jeg valgte å ta ut min piercing rundt uke 20-21. For noen går det helt fint å ha piercingen gjennom hele svangerskapet. Men, hos andre kan hukket revne når magen er på sitt høyeste. Det finnes også slike gravid-piercinger, han ingen ærfaring med disse selv, da eg satser på å putte mitt gamle smykke i igjen etter fødselen.. lykke til ;)

Skrevet

Du må nok ikke ta den ut tror jeg. Ei venninne tok piercing i navlen MENS hun var gravid, og hun har den ennå hun, 6,5 år etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...