Gå til innhold

Bruker dere babysafe/nattpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere i tilfelle med dette? Leste i det familie og barn bladet om en baby som døde i krybbedød den dagen han lærte å snu seg på magen. Ble litt bekymret, og tror jeg også må kjøpe en. Hvilken er den beste? Er det ubehagelig for baby å sove i den? Blir det varmt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet med nattpose på snuppa begynte å snu seg på magen i senga, og jeg måtte opp ihvertfall 10 ganger per natt for å snu henne igjen. Hadde hun ville sove på magen hadde jeg latt henne gjøre det(hun klarte fint å snu seg tilbake igjen), men hun våknet og sovnet IKKE på magen. Hun var da 3 mnd.

Brukte slike seler under madrassen i 2 uker, men etter det har vi aldri hatt behov for det. Nå sover hun i en sovepose med armer, og hun ELSKER den. Sovner nesten med en gang hun blir lagt i den. Er så god og varm om natten, og sover kjempegodt i den, sovner ikke uten ;) Er nå 8 mnd!

Skrevet

Daniel bruker også babysafe. Startet da han begvynte å snu seg på magen, fordi både jeg og mini ble urolige. Han fikk ikke sove fordi han snudde seg hele tiden, og jeg var som deg, redd for krybbedød.

Vi fikk tak i en slik nattpose med stropper til å feste under madrassen. Og ikke bare fikk han ikke snudd seg rundt, han sovnet veldig lett også. Fant roen nesten med en gang hver kveld. Bruker den enda vi, og han er straks 9 mnd :) Den er ganske tynn, så nå som det er en kjølig årstid har vi dyne eller pledd over der igjen. Alt ettersom hvor varm/kald han er. Så babysafen er ikke så varm i seg selv. Men det hjelper jo litt hvis de klarer å sparke av seg dyna. :)

(Ps. vi kjøpte den de har på sparkjøp. Men nå har han begynt å vokse fra den, så må kanskje finne en som er litt lengre, eller se om han klarer å sovne uten.)

Skrevet

småen sover i babysafe, men det kunne ikke falle meg inn å feste den på noen måte. Skjønner ikke at dere tør med tanke på alle nestenulykkene det har vært pga at posen har vært festet. Anbefaler ingen å feste ungen i senga!

Skrevet

Vi har ikke brukt det. Snuppa er 10 mnd, og har vel funnet henne sovende på magen 3 ganger (etter at hun har lært å snu seg begge veier). Har bare snudd henne tilbake og da sover hun videre på ryggen/sida.

Skrevet

Vi har begynt å bruke det nå. Kjøpte en slik pose på babybutikk til ca 400kr. Den har avtagbare reimer som kan festes under madrassen. De bruker vi ikke ennå, siden han ikke snur seg. Han er 4 mnd, og vi har brukt den et par uker. Han har bare body inni, og er veldig god og varm. Har dyne over. Så der ligger han og koser bena mot hverandre :)

Skrevet

Hei!

Stiller meg undrende til det du skriver: "Skjønner ikke at dere tør med tanke på alle nestenulykkene det har vært pga at posen har vært festet. Anbefaler ingen å feste ungen i senga"

-hvilke nesteulykker er det du henviser til? -Har du noe link/info, så hadde det vært fint, for dette er jeg isåfall interessert i å høre om!

Jeg har babysafe fra babydan (kjøpt på babyshop), den er godkjent og testet og stroppene sitter langt nede. Ikke begynt å bruke den ennå men planlegger å bruke den hvis småen begynner å snu seg til mageleie om natten. Dette pga. redsel for krybbedød.

Skrevet

Hm..jeg har en slik pose, men uten armen og ikke særlig varm. Hvor får dere tak i en pose som er varm og med armer??

Skrevet

http://www.trollcompany.no/babyutstyr/babyutstyr/

Nattpose i ull med armer, må jo være akkurat det du er ute etter :)

Jeg kjøpte meg babysafe fra BabyDan i dag, etter flere frustrerte uker med mye skrik og nattevåk som endte i en nestenkollaps... I kveld sovnet han greit, en oppvåkning så langt, men sovnet nesten med en gang igjen. Det aller beste med posen er jo at jeg ikke får tatt ham opp i et øyesblikk frustrasjon :)

Skrevet

Hva er egentlig forskjellen på babysafe og nattpose? Kan man feste begge to slik at de ikke klarer snu seg? Er det vanskelig å ta de opp om de skriker? Hva er egentlig det beste mot snuing på magen?

Skrevet

Lillegutt har brukt nattpose fra sparkjøp siden han var 3mnd, beg fordi han sparket av seg dynen. Fester den ikke, Han digger og komme ned i nattposen sin, nå er han 6,5mnd.

Skrevet

Har brukt det i et halvt år, fra han var 3mnd. Lå urolig og sov dårlig. Bruker den fremdeles for avvenningen av den gikk heller dårlig. Får prøve igjen en annen gang med det, men nå sover han i allefall som en stein, og griner ikke mer enn et halvt minutt hvis han våkner.

Sover i nattpysj og met et tynt teppe over seg, blir mer enn varmt nok. Blir ialelfall for mye med dyne, nå som det ikke er kaldt ute.

Vi kjøpte den på Barnas hus, den har snor til å binde rundt madrassen.

Er superfornøyd med den!!

Skrevet

Dette vil jeg også høre mer om, vil så klart at gutten skal være helt trygg.

Mener å ha hørt noe om at det kan være skummelt å feste nattposen i sprinklene, men at det var trygt hvis man festet dem i bunnen under madrassen?

Har ikke hørt om ulykker med dette, så jeg vil også gjerne vite det hvis du har noe info. Hva er det som kan skje de små om den er festet i bunnen?

Ble litt bekymret nå...

Skrevet

Vi bruker en sånn nattpose fra sparkjøp som vi ikke fester. Han har aldri snudd seg rundt sålenge han har den på (han er 7 mnd). Før kunne han være litt vanskelig å legge ned igjen etter nattamming (antagelig for at senga kjentes kald, noe som gjorde at han våknet opp), men med nattposen har det aldri vært et problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...