Gå til innhold

Hei SpongeBob og rødhette*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så at dere har svart meg på "imm.com"-tråden, henholdsvis her inne og på skravlesiden, men tenkte å skrive på en_helt_ny_tråd til dere, jeg...

Kan tro at jeg hadde det moro med å sitte og skrive den tråden! Hehe! Gullefar har vært og mekket Gullebil i hele dag - igjen! Det vil si, Gullebilen, som for øvrig ikke har noe "gullete" ved seg i det hele tatt, og som jeg begynner å "hate" noe helt grønn-j&%/&%%&, fordi den rett og slett ikke vil la seg EU-godkjenne!!! <------- IGJEN flere utropstegn!!! Hvor skal dette ende?

Håper dere har det fint og at rødhettebebbisen* kommer snart og at lillesponge IKKE kommer riktig ennå... Etter den 18., var det ikke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarte deg da vitterlig på imm.com-tråden inne på januar-klubben også... ;)

Ja, nå får vi håpe både disse to babyene våre vil komme snart... ble dårlig med synkronfødsel den 3., gitt..

Men du får lov å føde før meg iallfall.. siden du tross alt har termin før hehe. Jeg prøver nok en gang å innstille meg på overtid.. men det er jo 9 dager igjen til termin, så det er jo en mulighet fortsatt........ hehe

Nå synes jeg (anti?)gullebilen skulle la seg godkjenne snart, gitt! Har tatt sin tid det der....

Skrevet

Du fornekter deg ikke, Gullemor! Jeg trodde i grunn jeg var den eneste som satt og leste slikt med "rødpenn", men det er godt å vite at vi er flere tvangsnevrotiske språkpirkere der ute...

Sitter og kikker på "aksjon fødekaos" sine sider og vurderer hva man egentlig burde gjøre, melde seg til tjeneste eller hva? Jeg mener, det er utrolig mye tull som påføres gravide og fødende i dette landet, selv om det man ser rundt omkring på BiM sikkert er de verste eksemplene blir man jo litt matt av og til. Er ikke gravide en sterk nok pressgruppe? Er det det at vi er såpass slitne når vi går høygravide og distrahert ettter fødselen som gjør at vi ikke jobber hardere med egne pasientrettigheter? Hm. En smule engasjert akkurat nå - sikkert lurest å ta seg et stort glass melk og se om det er noe mindre dårlig på TV... Eller kanskje til og med gå til sengs, få en tidlig kveld for en gangs skyld? Plan...

Lykke til med synkronfødingen, jeg holder meg som sagt leeeeenge ennå. Er bare litt småbekymret over nye "vondter" som minner mistenkelig om oppstarten av forrige fødsel, men det kan jo også skyldes at jeg i ren irritasjon over manglende støtte fra Mr Sponge har gjort alt for mye husarbeid i dag. Når skal jeg lære at det ikke funker, siden han ikke får dårlig samvittighet over at jeg sliter meg ut før det likevel er for sent?

Nei, seng høres ut som en bedre og bedre idé...

Skrevet

Hvordan går det med deg da, gullemor?

Skrevet

Jo, her går det bra. Har vært i litt halv-sjaber form de par siste dagene, men nå er jeg bedre. Er i godt humør, da jeg har hatt det supermoro med "imm.com"-tråden min i dag! ;o) Ser ut til at Dodge likte den...! Se på skravlesida... Hehe!

Nå skal Gullefar sette seg ved pc'n og spille litt og jeg skal legge meg og slappe av - heisann, der jekket han seg nettopp en SantaClausthaler! :o)

*legge seg på sofaen og la Gullefar spille og drekka øl*

Vi snakkes snart! Hvis det ikke skjer noe med noen av oss de nærmeste par dagene, får vi seriøst diskutere ny synkron-føde-dato!

Klemmer fra

Skrevet

Og til Sponge: Sorry, så deg ikke der med en gang! :o) Siden pc'n og SantaClaus'n til Gullefar venter på han, og sofaen venter på meg: Stooor og god lørdagsklem til favorittsvampen! :o)

Natta, da, dere...............

Skrevet

Jeg har fulgt med på tråden på skravlesiden også, vettu ;)

Jeg har begynt å innfinne meg med at det kan bli overtid... Så jeg stresser ikke akkurat nå med fødsel iallfall :) (Men ikke misforstå meg: Jeg føder GJERNE i natt hehe)

Du får ha en riktig god natt da.

Klemmer tilbake

Skrevet

Ja, god morgen, da! Ingen flere vondter, så alt fødestøv som måtte befinne seg i min nærhet er herved oversendt dere som vil ha det. Har fått sovet litt, og nå er jeg ferdig med å rydde kjøkkenet (lekene til guttungen skal få lov til å ligge ut over _hele_ stuegulvet, jeg gjør minst mulig under knehøyde pga halsbrannspøkelset) og har kledd meg og nå gjenstår den store diskusjonen for å få guttungen til å ha på seg klær. Han mener fortsatt at Tigerguttpysj er høyden av chic...

Skrevet

Ville bare si fra at jeg er her jeg og :) Lite tid til bimming - dagene går stort sett med på amming (melka har kommet og jeg tror jeg er oppe i G nå, F-cupen er litt trang), gulping, raping, skift av gulpeklær, kos, litt mat til mamma og pappa, besøk, sårskift på mamma, bleieskift, blodprøver og painkillers i en salig røre alt sammen... hehe... men vi koser oss ja :) Utrolig at det fantastisk vakre lille mennesket har kommet ut av MIN kropp - om enn på en noe pussig måte.

KS er forøvrig fascinerende greier. Og med både fødsel og ks (og forrige fødselsopplevelse) så føler jeg egentlig at jeg har vært gjennom det meste av fødsler, hehe :)

Leste imm.com-tråden din, gullemor - lo så jeg fikk vondt i ks-såret :) Og Sponge: dere er IKKE de enste som leser med rødpenn! Søstra mi måtte faktisk FRAM med rødpenna da butikken hun jobber i solgte "pinne kjøtt" og "lamme lår" her før jul... Jeg og søstrene mine er selvsagt sjefer i AMO, vi eier tilsammen tre "typisk norsk"-bøker og to dvd'er, og sender hverandre stadig mms med grelle eksempler på dårlig norsk språkføring vi finner rundt om i hverdagen. By og land hand i hand - i hvert fall i elendig norsk! Der er det like ille over hele fjøla...

Nå er det tid for nytt besøk - jeg må fiske med meg gubben og ungen og se om jeg greier å gå bort til heisen. Ævve det er vondt i kroppen! Som å ha blitt overkjørt av en buss OG etterpå bli kutta opp... pinex forte er bestekompisen min for tida...

Skrevet

La meg anbefale dere alle "Sirkus i morsmålet" av Odd Eidem - den er genial for oss som leser med rød penn - han begynte å samle på språkblomster i 1949, så vi har noe å leve opp til!

ka-ping: Godt å se at det står til liv, har savnet deg. Har du fått organisert hjelp med husarbeid osv de neste månedene? Tro meg, magemusklene dine vil _ikke_ takke deg om du prøver å være supereffektiv på en stund...

I Svampeheimen er det ren idyll, far og sønn svamp spiser vafler og jeg venter på tekoppen som står og trekker til perfekt styrke. Ikke så lyst på mat i dag av en eller annen grunn, kan jo skyldes at minisvampen nå tar opp fenomenale mengder plass i kroppen min. Har sortert litt babytøy som jeg har fått tilbake fra en venninne og lurer veldig på om LT virkelig har vært så liten noengang (og han var en stor baby!)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...