Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Det klør i kroppen fordi jeg har så lyst å begynne å trene igjen. Jeg har kjent meg klar "lenge" nå, men er skeptisk når det er bra for kroppen å begynne. Det er 20 dager siden jeg fødte. Når er livmoren gått tilbake igjen. Noen med erfaring??
LilleStjerne Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Ved vaginal fødsel skal en vente 6 uker før man begynner å trene igjen, etter keisersnitt 8 uker. Begynte med spinning og styrketrening. Jeg fikk beskjed om ikke å begynne å jogge, aerobic med hopping osv før det var gått tre måneder. Ellers så tror jeg man må kjenne etter på kropppen selv og ta det med ro dersom noe er ubehagelig. Før jeg kunne begynne på helsestudio igjen gikk jeg noen lange turer med tyta med mye stigning slik at jeg ble skikkelig varm. Synes det hjalp, følte nesten som jeg hadde trent... :-) Lykke til og hold ut! ;-)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Sånn var jeg også husker jeg! Bør vente seks uker etter fødselen før du begynner med "ordentlig" trening pga bl.a. livmoren. En fødsel er jo også en veldig stor påkjenning på kroppen! Men gå tur er kjempefint, og en super trim både for deg og for babyen nå som det er så mildt;-)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Jeg begynte med jogging og aerobic etter 6 uker jeg, følte meg klar og har ikke hatt noe problemer. Men et tips: ta på deg bind første gang du skal jogge/trene aerobic med hopp..... hmmmm ting er ikke som de engang var;-(
meg & to små vampyrer Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Å gå tur er jo også en form for trening. Tror ikke det er så dumt å gå lange timesturer f.eks. Bra for hjertet det også Og så kan man jo ta litt rolige styrkeøvelser etterhvert. Og masse kniping!
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Jeg begynte med håndball etter 6 uker og det gikk supert! Før det gikk jeg turer med tassen nesten hver dag og jeg syntes det var skikkelig deilig å få rørt seg litt igjen
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 gå turer og situpser og masse kniping ka man begynne med så fort man orker... Bare husk tar man situpser må man a dobbelt så mange knipe øvelser fikk jeg beskjed om av fysioterapeut... Men skikkelig hard trening må du nok vente litt med ja...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Tror det er veldig individuelt. Du kjenner jo kroppen din best selv! Hva med å prøve litt forsiktig. Hvis du føler at det går bra er det jo bare å fortsette. Kjenner du derimot at bekkenet ikke er stabilt er det nok best å vente litt med den tøffeste treningen. Selv spilte jeg min første kamp 5 uker etter fødsel, og det funket bra for meg og kroppen selv om formen var elendig! Spurte legen om det på 6 ukers kontrollen etterpå fordi jeg fikk noen reaksjoner, men an kunne ikke se det som noe porblem så lenge jeg syntes det gikk bra selv. Lykke til!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Hei hei :-) Gratulerer med gutten (tror jeg har sagt det før og, men kan jo ikke si det FOR ofte ;-) ) Jeg fikk beskjed av legen at jeg kunne trene "skikkelig" etter 6 uker pga at man da regner med at kroppen er restituert etter fødsel :-) Men å gå skikkelige turer med vognen er jo bra trening det også, så det begynte jeg med med èn gang vi kom hjem fra sykehuset :-) Også må du passe på å ikke trene FOR hardt, for da kan man få "surmelk" :-D Begynte selv å trene på studio igjen etter at jeg hadde vært på 6 ukerskontrollen av meg selv og fått klarsignal til å gjøre "hva jeg ville" igjen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå