Gå til innhold

Hvordan ser dagen deres ut i forhold til måltider??


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Gutten vår er 6 mnd. Jeg har prøvd noen dager nå med litt rutine på denne maten. Han våkner i 7-8 tiden får da pupp i senga, vi står opp og han får grøt. sovner gjerne igjen og får pupp i 11-12 tiden også pittelitt frukt etter det..så får han pupp i tre-4 tiden og litt middag og så pupp før grøt i 6-7 tiden og kanskje litt pupp etter tran før leggetid..men tenkte kanskje jeg kunne kutte ut ett måltid med mm nå??han får på natta og,har ikke avent det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten vår er født på samme dag som din.

 

Han starter dagen med grøt ca kl 08.

ca 200 ml mme ca kl.11

ca 150 ml mme igjen kl 15 gjerne også sammen med litt frukt puree.

Grøt igjen kl 18

Han får også et nattmåltid med 200 ml mme en eller annen gang mellom 01-05.

 

Middag kan han ikke fordra han bare brekker seg, så det får vi vente litt med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte og å få til litt rutiner på måltidene nå. Snuppa står opp 10, får grøt i 12 tiden. Får pupp en gang i timen ca fram til 18 da får hun grøt en gang til. Får litt frukt dessert i 20tiden og pupp før hun legger seg. Spiser en gang i timen om natta og, så tenkte kanskje å øke med måltider om dagen..Kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har brukt flaske fra dag en, og det virker som om det er lettere å få rutiner da? varg får 210ml klokken sju-halv åtte, grøt klokken elleve, 210ml klokken tre, 210ml klokken seks, og 210ml klokken åtte, bytter fra melk til grøt klokken seks også. han spiser ikke om natten, det sluttet han med når han var tre mnd. og tross matmengden er han ikke tung. veldig forskjell på barna da. men barn på seks mnd trenger ikke mat om natten, rent fysisk altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like store de da:) er han født på haukeland han og eller?Ja,min og får nattmåltid,gjerne to ganger..har ikke avvent han fra det enda,men men..men det lignet jo veldig våres dag det da..det går ikke ned så mye middag enda her heller,men greier å lure innpå litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,jeg og har gått litt inn for å få rutiner på de...så jeg tar han opp etter pupp på senga kl 7 tia..før har vi sovet videre til 9-10..ja,hun spiste litt mye om natta..de kloke sier jo at de ikke skal trenge mat når de får en porsjon grøt på kvelden,men men..det få jo være opp til hver enkelt hva man velger å gjøre..men det kan jo godt hende det hjelper med litt flere måltider..må nesten bare prøve deg frem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er født på Ullevål.

 

Har heller ikke forsøkt nattavvenning. Skjønner egentlig heller ikke at det går enda heller, når han våkner sluker han 200 ml mme så han må jo være sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det hos oss (sover hele natta nå, selv om det hender at han våkner og får smokken før han sover videre):

kl 06 morsmelk

kl. 09.30 mm og grøt og litt fruktmos i grøten(halv posjon ca.)

kl. 12-13 mm

kl. 15 mm og litt middag (gulrot/potet) og frukt

kl. 17.30 mm

kl. 18-19 evt. grøt, mm og 70-80 ml mme

19.30 mm før han legger seg

 

Men ikke helt inne disse rutinene enda, så vi tar det som det kommer, og justerer etter dagsformen. Han blir 6 mnd om ei uke, så da må vi vel øke på med fast føde etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd.

 

10-11 : grøt + sviskesaft

14-15 : mme 145ml + middag

18-19 : grøt + sviskesaft

19-20 : 145 ml mme(får denne i senga før han skal sove for natta.)

06-07 : 180 ml mme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig hatt faste rutiner helt fra snuppa var tre måneder, og synes det fungerer fint:

 

6-7 våkner, pupp i senga

9 pupp

12 grøt, har hittil fått pupp etterpå, men lurer på om dette skal kuttes ut? Blir liksom så mye... eller?

15 pupp

18 grøt, sviskesaft, tran

18:30 pupp

zzzzzzzzzzz

 

Restauranten er stengt om natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss varierer det ennå litt, men som regel ser det slik ut:

 

09: pupp

11: grøt

14: pupp

17: grøt (forsøker nå å venne henne på middag(most potet/gulrot), men det liker hun slettes ikke...)

20: pupp

 

Måtte trekke på smilebåndet av kommentaren om at restauranten er stengt på natterstid. Samme her :)

 

Hvor får dere tak i sviskesaft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her hos oss er det

pupp kl 07

Middag kl 11 dvs jeg lager selv moste grônnsaker, (spinat, squash, grônne bônner osv) ogsâ fâr 200ml mme

kl 15 er det 200 ml mme og fruktmos

kl 19 er det grôt og pupp + litt mer pupp like fôr senge tid. Har faste rutiner med middag, bade, kose + kose pupp ogsâ i seng vâken og lillegutt sovner rolig. Dette har vart en mnd og vi er kjempe happy. Han sover fra ca 20h30 til 07-08 pâ morran. Deilig for jeg skal begynne i jobb neste mandag. Ja vi fâr se hvor lenge det varer. he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...