Gå til innhold

niplette

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvor jan kan kjøpe niplette? har spurt på apoteket i området her, men ingen vett ka d e nesten.. har ikke så lyst å bestille fra utlandet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hos meg har de det på Allianse apoteket. Har de det ikke der hos deg kan de sikkert bestille.

Skrevet

vett du hvor mye d koster for niplette? bor i stavanger så skal se om jeg finner en allianse apotek, har bare vært innom apotek1 og vitus..

Skrevet

Hei.

Trenger du dem pga flate brystvorter? Jeg fikk i stedet anbefalt dette produktet (ganske nytt):

http://www.medela.co.uk/UK/en/breastfeeding/products/formers.php

Var veldig ok, billig og enkelt og bruke. Kjøpte på apotek, men har også sett dem hos bandagist. Brukte dem bare i 1-2 uker, da hadde babyen og pumpen "sugd ut" knoppen. :-)

Skrevet

ja, og fordi når di komme ut så er brystvortene så små. men er redd at d produktet ikke vil hjelpe meg, ungen for sikkert ikke tak i brystvorta mi siden den er så liten, eller så bler den helt flate at d ikke ser ut som jeg har brystvorter i d hele tatt :( klarte isje å amme jentå mi pga d, vi sleit å sleit å ga opp alt, så jeg satt me pumpa i over 3mnd å d gidder jeg ikke denne gangen. har lyst å gjør alt for at denne ungen skal klare å ta puppen min..

Skrevet

Hm, det høres ut til å ha vært en dårlig opplevelse.

Jeg visste ikke at jeg hadde flate brystvorter før jeg ble fortalt det på føde- og barselavdelingen, og jeg ble ganske psyket ut av maset om brystskjold, evt niplette osv. Jeg syntes jo at gutten fikk greit nok grep når han først "tok tak". Til slutt var jeg overbevist om at jeg trengte et hjelpemiddel, og at puppene ikke var ok som de var, og kjøpte formere som jeg sendte deg en lenke til. Brukte dem som sagt en uke eller to. Var litt pes, men mest den litt usikre følelsen av om dette kom til å gå, og om jeg virkelig skulle måtte bruke dem "forever". De vises jo godt gjennom tøyet, så satte dem på en halvtime ca før amming - og da "måtte" jeg jo holde meg inne den perioden. Nå hadde jeg ikke så store sosiale behov disse ukene uansett, men men

Nå i etterkant er jeg veldig usikker på om jeg egentlig hadde trengt dem i det hele tatt, og om ikke personalet på føden og barsel skaffet meg et problem jeg ikke hadde... Det som nok egentlig var problemet var en utdrivningsrefleks som var treg. Når melken kommer, "stivner" som regel brystvorten litt, slik som den også kan gjøre f.eks når en fryser. Da står vorten litt mer ut. Gjør den det hos deg?

At brystvortene er små, har ikke noe å si; babyen skal ha mye (nesten hele) av det brune området inni munnen - hvis det er lite, får han også ta med litt av huden rundt. Størrelsen på selve vorten har derfor ingenting å si. Skjønner? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...