Freyja Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Kl 05.30 den 30.12.06 våknet jeg av at jeg måtte på toalettet og mens jeg var på vei dit begynte det å renne av meg. Så trøtt som jeg var tenkte jeg ikke på at det var vannet i det hele tatt. Tenkte bare fytti rakkern klarer jeg ikke holde meg til jeg kommer på do engang nå da ( har sliti med blæra sinnsykt under graviditeten) Vel gikk på do og inn i senga igjen skiftet truse som var bortkastet for gjett om ikke det rant igjen. Da tenkte jeg at dette er ikke helt normalt men fortsatt så trøtt som jeg var skiftet jeg igjen og la meg til å sove. Tenkte på at når jeg prøvde å sove hadde jeg vondt i ryggen ( det hadde jeg hatt i to dager allerede) men bare mere vondt pluss at jeg hadde litt tak i underlivet. Våknet klokka 08.00 med at jeg nok engang var våt, kom meg på do igjen og inn i senga. Da spør jeg min kjære " er du våken kjære?" "Ja sier han" " Du jeg tror ikke sønnen din vil vente særlig lenger jeg!" "Hæ hva mener du sier han da" " Vel jeg lekker hvis du skjønner hva jeg mener" " Eh nei" " Tror kanskje vannet mitt går eller går, nei jeg veit ikke jeg" For å få den perfekte historien gjett hvem som er på besøk hos oss da, jepp svigers.. Grøss og gru. Vi står alle opp og jeg må fly inn på rommet i ny og ne da jeg får litt vondt. Tilslutt kryper jeg til korset og spør svigermor ang om lekking etc. Hun sier Ring føden du. Så kl 10 ringer jeg føden, de sier kom inn til kontroll. Kl 11.15 var vi på føden på ett mottaks rom og riene kommer flere og kraftigere. Jeg sier til mannen min at nå er det definitivt noe som skjer. De vil ikke gå inn og se etter åpning siden vannet er gått( det fant jordmor ut av å lukte på bindet mitt. Urg) Så vi venter på ul. Men jeg får bare kraftigere og kraftigere rier. Så jordmor ordner en fødestue til meg. Det trengs da kommer riene med 2 min mellomrom. Jeg kom inn på fødestuen kl 13.30 med 4 cm åpning 45 min senere er det 8 cm åpning, da skriker jeg etter smertestillende. De spør hva jeg vil ha, så da sier bare dop meg ned, for nå orker jeg ikke mer. Vel etter en stund(en evighet spør du meg) kommer anesti legen og jeg får epidural. Himmelriket var ikke langt unna da.. He he. Bare en liten halvtime senere kommer press riene. Hadde press rier i en time, da kommer legen og bestemmer at de skal klippe meg. Etter x antall bedøvelser klipper de. Det var vondt ja.. Mannen min syntes så synd på meg, han visste ikke hvor han skulle gjøre av seg. Vel etter klippet var det ett press og prinsen min kom. HALLELUJA!!!! Da var smerter og alt glemt. Har aldri trodd på det jeg da men det er sant! Idag er han 1 uke gammel og verdens skjønneste!!! Smertene var verdt det!
Phobia Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Åh får helt tårer i øynene jeg...... Gratulerer sååå masse da - kos dere masse med gullet deres !!!! Flott fortalt historie
guttemamman:) Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Flott fødselhistorie.......Grattis med prinsen:)
Mamman til M&E Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Gratulerer så masse med prinsen. Gleder meg til det blir min tur!
frøy@ Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Gratulerer så mye!!Kjempefin historie, selv om det hørtes vondt ut! :-) Kos deg med prinsen din!! :-)
Glade meg:-)3 småjenter<3 Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Gratulerer med lille gutt. Skal tro hvem som blir neste til å føde av oss i "Lillestrøm-omeng" gjengen. Står gjerne fremst i køen jeg om ingen andre melder seg. 3 uker igjen. Kos dere masse, så får vi vel se gull gutten på et treff snart. Klem
rødhette* Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Jeg melder meg gjerne til å stå fremst! 9 dager til termin, og jeg føder gjerne i natt
propella Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Fin fin fødehistorie! Ser for meg morgenen din med trusebytting og svigers på besøk... Også var det ikke mange timene etterpå før du hadde en liten prins der :-) Gleder meg til å treffe dere begge to! Snart er vi vel en hel gjeng fra Lillestrøm omegn som tropper opp med barnevogn, er en del januarterminer her.
Freyja Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2007 Jeg gleder meg masse til neste treff og hilse på alle jentene. Prøvde å komme 4 jan men jeg kom litt sent(måtte på strømmen og handle inn litt stæsj.) Møtte Hilde Iselin så jeg fikk iallefall se lille Gabriel. Koselig... Spennende å se hvem neste kvinne er!!!!! Skikkelig gøy dette her.. Thihi Lykke til jenter!!! Klem fra meg og Oscar Mathias
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå