♥ DAME Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Har lest et par ganger her inne at dere har fått beskjed om å ikke bli gravid under utredning. Min lege sa vi bare måtte stå på. Hva er egentlig rett??? Noen som vet???
melkekua™ Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Det kommer jo helt an på hva man skal utredes for! Så begge deler er rett!
♥ DAME Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2007 Utredes for at jeg enda ikke har blitt gravid...
*Vetlis* Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Vi utredes for habituell abort og har fått samme beskjed. Men spurte også hvorfor de som har problemer med å bli gravide ikke skal prøve. Å begrunnelsen var at det under utrdning kan forekomme prøver o.l som kan skade ett evt barn og at de derfor ikke vil ta den sjangsen.
melkekua™ Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Det skjønte jeg ) Jeg mente at det kan være pga genfeil i arvestoffet, eller andre ting som spiller inn mente jeg. De må få svar på prøver/tester før de evt kan komme med noe forebyggende/svar. Noen utredes fordi de ikke kan få.... Noen utredes fordi de mister hver gang, SA eller MA
jåsjenta Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Har ikke fått den beskjeden jeg. Har fått beskjed om å prove å bli gravid selv om vi er i gang med utredninga. Eneste er jo hvis man må inn til lap og slikt at man ikke burde prøve, da det ev. blir fjernet hvis det er noe der. Utredninga vår har foreløpig vart i ca 10 mnd, og hvis ikke vi kunne ha prøvd på den tida så har jeg blitt gal!!! Har tatt så lang tid pga at først måtte jeg ta blodprøver i 3 sykluser for å sjekke om jeg hadde el, så måtte typen levere sædprøve, og der var det 2-3 mnd ventetid (pga reise o.l), den prøven var da dårlig, så da måtte han vente i 3 mnd til før han kunne ta ny sædprøve. Den var da normal, og da ble jeg sjekket. Først innvendig ul, så måtte jeg inn til laparoskopi. ett par mnd ventetid der og!! Så ting tar tid!!!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 hvorfor skulle man ikke det? gyn min sier hver gang jeg er der at " håper vi ikke sees igjen"..... og hvorfor får man pergo og div andre medikamenter hvis ikke poenget er å bli gravid? merkelig....
*Vetlis* Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Hvis man får pergo osv er man vel ikke under utredning, men behandling?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Men... Man går jo til utredning fordi man IKKE klarer å bli gravide! Og klarer man allikevel å bli gravid under utredning er vel det bare FLOTT! Eller har jeg missforstått noe nå?
*Vetlis* Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 Er jo flere grunner til at man er til utredning. Vi har ikke noe problemr med å bli gravide i det hele tatt! Første gang satt den på 1 pp og andre gang på 2pp, men det hjelper jo fælt lite når spiren ikke liker seg der. Derfor er vi til utredning. Så det er flere grunner til utredning. Men har å gjøre med at man ikke skal utsettes for feks røntgen osv når man er gravid. Å om det er snakk om evt behandlig for å beholde babyen. Mange trenger jo medisiner for ikke å miste! Å da er det kjipt å ikke komme i gang med det først.
♥ DAME Skrevet 7. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. januar 2007 Tusen takk for mange svar Siden jeg nettopp har vært til utredning med innsprøyting av diverse væsker så sa legen at jeg måtte prøve å bli gravid til neste gang. Han skal ta en ny UL om noen uker, men det blir uten noe innsprøyting av væske, derfor er det vel ikke farlig. Han sa også at vi hadde for ofte sex (vi har hver dag annenhver dag og kanskje tredjehver dag holder fordi sædcellene lever i over 70 timer Så nå får vi håpe spiren sitter snart )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå