Gå til innhold

Noen som kjenner barn med lange dobbeltnavn? Hva heter de?

Anbefalte innlegg

Bruker de begge navna til daglig?? Vurderer å gi min datter et slikt navn. 13 bokstaver tilsammen. 7 stavelser. Vil bruke begge til daglig. Går det bra tror dere? Vil ikke si hva navnet er fordi få andre har den kombinasjonen, men hver for seg er det to vanlige navn.

Fortsetter under...

Annonse

Jeg heter Reidun Tamara (12 bokstaver og 5 stavelser), men jeg bruker ikke begge fordi jeg ikke liker Tamara.

Datteren min heter Leah Nikoline( 12 bokstaver og 6 stavelser) begge navna blir delvis brukt hver dag.

Jeg har vært borti en del med lange navn. De som har opptil 5-6 stavelser tilsammen, bruker gjerne begge navn (eller bytter litt på å bruke begge eller bare ett). De jeg kjenner som har navn med 7 stavelser eller mer, bruker nesten aldri hele navnet, men ett navn eller kallenavn i steden.

Synes likevel ikke det er probelm å gi barna sine lengre navn. Dere som foreldre kan jo bruke begge, i hvert fall i starten, og etterhvert vil jo barnet selv velge hva det vil bruke.

Astrid Kristine

Solveig Margrethe

bruker begge navn til hverdags. Jeg syns de er tungvinte, og det førstnevnte blir bare til "Asjkristine" i foreldrenes munn. Dessverre, for leddene er fine hver for seg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...