Gå til innhold

Hvor mange er det som gir flaske?


2011ee

Anbefalte innlegg

Det er kanskje ett privat spørsmål, men jeg gir selv flaske (gjorde det med eldstemann også...) Ga lille jenta vår pupp på sykehuset, men ble veldig sår, blødde fra brystene, og hadde skikkelig melkespreng!! Følte jeg ble veldig deprimert av å ha det sånn, så nå gir jeg henne flaske med erstatning. Fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi får først pupp, men har det med å sovne ved puppen uansett om jeg masserer armer og ben eller hva jeg enn gjør. og så får hun nan til "dessert" (etter jordmors anbefaling). Så skammer meg ikke for det i det heletatt.. har fått følelsen av at man blir litt "kriminell" av å gi tillegg.

 

Synes det er veldig fint at pappan kan avlaste så mor får sovet litt ol. Hadde det vært farlig for barna å få tilllegg hadde det neppe blitt solgt tenker nå jeg. En mett baby er en fornøyd baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt startproblemer med puppen, pumpa jeg meg og gav jeg tulla morsmelk på flaske. Nå 3 uker gml, begynner vi å finne ut av puppen og går mer og mer over til pupp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk helt greit med amming og har fullammet fire barn til de var rundet året.

Men med Fabian har jeg sluttet å amme ved femte uke og gått hundre % over på flaske.

Dette pga sykdom hos meg og medisin som går over i melken. Dessverre.

 

MEN!

 

Jeg synes ikke det er noe nederlag og gi flaske, og kommer til å gi min støtte til alle som trenge ammehjelp/råd og flaskehjelp/råd.

 

Nå som jeg har sluttet å amme og på en måte kommet over det sorgen, nyter jeg friheten det gir meg med å kunne overlate mer av mating til papsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også.. Gir pupp så mye jeg orker, men babyen vår "kosedrikker" så mye at jeg blir sittende i over en time hvis jeg lar han, og det orker jeg ikke. Så for å få han ordentlig mett gir vi mme 2-3 ganger for dagen, eller melk jeg har pumpet ut.. Synes det er en befrielse, jeg blir helt gal av stadig å ha noen hengene på kroppen min, synes det er veldig tungt.. Så fornøyd baby og fornøyde foreldre med denne løsningen. Men må innrømme at jeg har litt dårlig samvittighet innimellom, hører liksom sånn ekko i ørene mine; "men morsmelk er jo best".. Mye press fra alle kanter, min mor vet for eksempel ikke om at vi gir mme, hun hadde nok sagt sitt da ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma har spaltet gane, så her går det i flaske ja! Jeg pumper meg, men har litt dårlig produksjon, så noen måltider pr dag er mme, men det synes jeg er heeeelt greit! ga også det til førstemann, for jeg hadde forlite melk da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg gir og flaske. hadde ikke nok melk og d va skrik og skrål te hvert måltid. eg ble og sår og grudde meg te neste måltid. snakka me hs og hu va heldigvis veldig grei.. mente at d ødela for både meg og baby å ha d sånn.. så eg kutta ut og hu får flaske og d går helt fint.. da kan pappa og være me å mate og d syns an e helt topp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonatan er nå 3 uker gammel. Vi ammer foran hvert målitd og gir mme etterpå. Dette fordi jeg ikke får nok melk. Startet med dette på sykehuset og har hatt en veldig fornøyd unge hele tia. Veldig deilig da storesøster gikk veldig me ned på sykehuset og var misfornøyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir bare flaske... vi fikk ikke til amminga, så Amalie fikk ikke i seg noe mat... så vi begynte med mme, og jeg skammer meg ikke over det.. vi har det mye bedre nå begge to... morsmelk er ikke bra for en hver pris as... det mener iallefall jeg... klarer man det ikke så klarer man det ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...