Gå til innhold

Noen som har/har hatt bekkenløsning her?? Fysioterapi el. osteopati??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, begynner å bli fortvilet nå. Fødte for 10 uker siden og bekkenløsningen slipper ikke taket :-( Har nå smerter fra bekkenet og helt opp i nakken. Hele ryggen jobber å prøver å kompansere for smerter i bekkenet, så nå gjør det vondt over det hele. Har slitt med BL fra uke 20 i svangerskapet.

Var hos fysioterapeut i går, hun masserte (hardt) hele ryggen, tøyde og strekte. Hun satte også akupunktur nåler på meg. Var kjempeøm i ryggen i hele går og i dag er det fortsatt mer ømt i bekkenet/hofta/rompa enn vanlig. Er det vanlig å bli så støl og øm etter fysioterapi behandling??

Så lurer jeg på, har nemlig lest at mange har hatt god erfaring med osteopati, om jag kanskje heller burde bestille time hos osteopat?? Er det best med osteopati eller fysioterapi; eller begge deler?

Håper noen med erfaring på dette kan ta seg tid til å svare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

sleit å me bekkene før å etter fødseln!

hos meg va æ derimot helt bra me en gang æ fødte å rundt to uke etter på da det kom til bake å møtte bruke krykke , æ møtte ha sykemelding så samboern kunne overta permisjon å være hjemme å holdet på me lille trolle!

fikk jo ikke fysio time for det va så fult... men fikk nå muskelavslappanes hos legen som hjalp mæ.. voltaren.... om æ ikke huske helt feil.. bynne ialle fall på v.. men tok vel 3 sånne om dagen å etter nån daga va det såååå deili! kunne da sove i senga igjen, mot at æ møtte sitte å sove før det i sofan..

Skrevet

Har ikke erfaring md BL selv , men har hatt dattera mi til osteopat- og er kjempefornøyd med behandlingen vi har fått der. Osteopater er flinke.

Har ei venninne som har vært meget sterkt plaget med BL fra uke 10 i svangerskapet og lenge etter fødsel. Har nesten ikke kunnet gå og iallefall ikke kunnet jobbe. Først nå etter 1 1/2 år er hun bra- og det etter osteopatbehandling.

Har du begynt hos fysioterapeut, ville jeg nok fortsatt litt der først. Kan jo hende du kan gå til begge to også? Det har vi gjort med dattera vår iallefall (det var fysioterapeuten som anbefalte det).

God bedring =)

Skrevet

Er ganske vanlig å være støl og ha vondt noen dager etter behandling. Men tror jeg hadde bestilt time hos osteopat, det har i hvert fall hjulpet meg veldig. Osteopat har jo fire års ekstra utdanning i tillegg til fysioterapi så de har mye mer peiling. Jeg har vært hos fysioterapeut og manuell terapeut uten å få hjelp, var først hos osteopat at jeg ble bedre, etter 4 år med plager. Har nemlig hatt plager siden forrige svangerskap, men nå ser det ut som jeg endelig kan bli bra.

Eneste problemet er at osteopat ikke dekkes av trygdesystemet så er ganske dyrt, men verdt det selvfølgelig :-)

Lykke til !

Skrevet

Hei HI her!

Takk for svar :-)

Tenker jeg ringer en osteopat på mandag jeg, så får jeg se om jeg bestiller en time etter jeg har snakket med h*n.

Har lest en del på forumet her nå og det virker som at det er flere som har hatt bedre effekt av osteopati enn noe annen behandlingsform. Håper det vil gi gode resultater hos meg også *håpe håpe*. Savner så å kunne være i aktivitet, trene og gå turer med hunden.

Skrevet

Det hjelper å bruke en kiropraktor. God bedring!

Skrevet

Har vært hos kiropraktor og det var noe låsninger i bekkenet/korsryggen; men det er løst opp det nå så....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...