Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Her ønsker jeg ikke kommentarer om hvor dårlig jeg er som mor, bla...bla...bla... men trenger virkelig råd og støtte! Jeg har gode muligheter for å få drømmejobben! Jobben jeg har utdannet meg til (som jeg faktisk ikke er ferdig med - de vil ha meg likevel, mens jeg er i utdaning), jobben jeg sikkert hadde brukt 1/2 år på å søke/ få når jeg EGENTLIG skal begynne å jobbe igjen... Men så nå kommer den liksom løpende etter meg :-) Og får jeg denne nå og tar den så er jeg inni "systemet".. om dere skjønner? Her er saken: snuppa er som sagt bare 2 mnd oh jeg nyter dagene sammen med henne... jeg ville aldri valgt noe framfor henne nå, og jobben er faktisk på kveldstid. MEN, samboer er ikke hjemme før 16. og jeg starter evt 15. - pluss at jeg må gå hjemmefra ca 14. Det blir å få pass til henne disse 2 timene. Jobben er også deltid og det vil bare være et par dager i uken (2 - 3). Noen som har vært igjennom det samme, eller har noen gode tips/ råd? Takk til dere som orket å lese det lange innlegget :-)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 det går sikkert bra. gjør et forsøk da vel ;-)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Jeg vil kort og greit si; GJØR DET!!!! Det er som du selv sier, deltid, det er om kvelden og det er snakk om bare et par timer med barnepass i uken... Jeg hadde gjort det. Dere skal ha et liv og leve det fullt ut også etter din permisjon er ferdig. Du kan også si at du tar jobben men ønsker litt tilrettelegging i sammenheng med at du egentlig er i permisjon, du har jo feks krav på amme fri og kan høre om du kan la være å ta det mot feks å komme litt senere innimellom slik at pappaen rekker å komme hjem innen du drar!
tiah Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Det tar sikkert noen uker før alt er klart for at du skal begynne og da er hun like gammel som det mødrene for 30 år siden var når de begynte å jobbe. Husk å prøv å få ammefri og slikt hvis mulig da! vi har mange rettigheter som en kan ta i bruk, hør med trygdekontoret om tidskonto og pappaperm og slikt (nye regler fra nyttår tror jeg)... Jeg hadde bekymret meg mer over at jeg ikke ble ferdig med utdannelsen jeg da, eller har de det innbakt i jobben?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 takker alle for positive svar :-) Jo det hadde vel vært verd et forsøk... men synes det er litt skummelt også da... og hvor i H****** finner jeg evt en som kan passe henne?
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Kommer an på hvor du bor det:) Kanskje hun vil leke med jenta mi litt? Hun er 3,5 mnd:)
corleone Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Jeg begynte å jobbe 80% (en dag fri) da førstemann var akkurat 8 uker. Har en mann i nordsjøen, så han var hjemme med henne i 4 uker mens han var på land. Han tok henne med til amming midt på dagen og ellers ble det litt mye pumping men det gikk. De to ukene han var ute i jobb, hadde vi heldigvis snille besteforeldre som kunne hjelpe til. Det kommer selvfølgelig an på barnet men jenta mi tok ikke noen men av å ikke ha moren der hele tiden men andre som gav henne like mye kjærlighet. Så det er litt viktig å finne den rette personen. Men i en større by som Stvg da.
mai mammaen til to Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 kan ikke pappaen overta litt av permisjonen? at han kan gå 2 timer før de dagene du jobber?bruke pappa permen til det eller noe?
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 Du har rett på 1 time ammefri til gaden. Bruk den timen i begynnelsen av vakten....altså 1 time mindre med barnevakt. Be far om å spørre om tilrettelagt arbeidstid...slik at han er ferdig 1-2 timer før fra jobb. Kan ikke han evt ta permisjon i stede for deg da??? Eller vil han ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå