Gå til innhold

Når følte dere dere trygge på ammingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 17 dager gammel nå, og jeg må si jeg hadde trodd at vi skulle være flinkere på amming nå... Jeg må legge han i tvillingstilling (han ligger langs med siden min i stedet for på fanget), og bruker brystskjold fordi jeg er så sår (har mistanke om at han bare suger ytterst på brystknoppen). Ikke noe i veien for å gjøre dette når vi er hjemme, men det er forferdelig upraktisk når vi er borte, og kafè har vi ikke turdt å gå på enda. Av og til gulper han opp alt han har fått i seg, jeg er redd det er fordi han får i seg for mye luft pga at jeg klomser sånn! Føler meg skikkelig dårlig på amming, og kjenner jeg gruer meg til hver gang. :( Legger til at gutten har lagt på seg greit til nå, så det virker da som han får i seg mat...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tre første ukene amma jeg nesten bare i senga, for det følte jeg at jeg mestret. Gjett hvor morsomt det var da jenta spiste med en halvtimes mellomrom og det ramla inn besøk? Da lå jeg på rommet og amma jeg! :-) Etterhvert prøvde jeg meg på å sitte, kjøpte ei ammepute(brukte den et fåtall ganger, men var til stor hjelp) Da hun var 1,5 mnd (tenker jeg) bare satt vi og amma. Det tar lang tid å venne seg til.

Har du fått noen råd ang brystskjold? Det kan forstyrre teknikken. Spør Blomman eller Expat på ammedebatten.

Har du en ammepoliklinikk i nærheten? Spør hs!!!

Det er ikke din feil at han gulper, babyer gjør sånt, men sørg for at han får rapa. Ta det i ditt tempo, så går det seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...