Gå til innhold

feriepenger i juni under permisjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et vikariat som går ut 1 mnd før termin. så er i teorien bare arbeids ledig i 1 uke før permisjonen begynner..

men det jeg lurer på er om man får permisjonspenger i juni?? noen som vet? eller trekker de deg fordi man får ferie penger da? lyst til å spørre om ferie pengene mine denne mnd, men tør ikke det hvis jeg ikke får peremisjons penger av trygdekontoret i juni..

skal ringe nav på mandag men jeg bare lurer så veldig.

håper noen vet..

på forhånd 1000 takk

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda du får feri pengene dine i juni ja.

Jeg har kun et vikariat som går ut 1aug men går ut i permisjon den 9april så i juni får jeg både permisjonslønna og feripenger.Skal jo ikke ta ut noen feri,pga at jeg ikke har fast.

Skrevet

Når du søker om permisjonspenger står spørsmålet om ferie på søknadskjemaet. Hvis du krysser av på at du skal ha ferie må du sette på datoene for når.

De ukene du har oppgitt at du skal ha ferie får du ikke permisjonspenger! Av den grunn velger de fleste å ta 4-5uker ferie nettopp på det tidspunket arbeidsgiver betaler ut feriepengene.

Lykke til med planleggingen, det er litt av en kabal å legge...

Skrevet

men om man tar ferie i feks juli, da får man feriepenger. Får man permisjon en mnd ekstra m permisjonspenger da??? Forstår ikke helt det her...

Skrevet

Ja, viss du feks skal ha 4 uker ferie, blir permisjonen din "satt på pause" de ukene, og den blir tilsvarende forlenget når du starter opp igjen i permisjon etter ferien...altså blir permisjonen på en måte 4 uker lenger ja...:)))

Skrevet

Så det er altså i juni året etter permisjonen man ikke får noe feriepenger da eller?...

Skrevet

håper ikke jeg er dum.. synes dette er veldig vanskelig jeg.. .

jeg ringte til en på jobben min i dag og jeg fikk beskjed om at siden jeg har sluttet der så vil jeg få ferie pengene mine som slutt oppgjør(noe som passer bra fordi at jeg ikke får lønn fra dn nye jobben min før den 28 februar) men blir det da sånn at jeg ikke får permisjons penger i juni fordi jeg "skulle hatt" ferie penger fra den forrige jobben? kan man velge bort ferie?

tusen tusen takk for svar

Skrevet

Vil tru at du får begge deler. Når en slutter i en jobb får en opptjente feriepenger utbetalt sammen med siste lønn. Da du ikke tar ut ferie blir det jo ikke trukket noe i permisjonspengene dine og dermed trur jeg du får begge deler. Er ikke sikker, men det virket logisk i hodet mitt....

Skrevet

det høres logisk ut for meg også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...