Gå til innhold

Oktober: Fullammer dere?


Nicita73

Anbefalte innlegg

Vi har hatt problemer med ammingen fra første stund, så han har hele veien fått litt tillegg, nå er han 11 uker og jeg "rullet inn puppen" for to dager siden, nå ville han ikke ha mer..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja her fullammes det enda, går bedre og bedre på en måte, men må inrømme at jeg gleder meg til det er på tide med annen mat og. Litt stress på natten da jeg tror jeg blir brukt som smokk og er alt for trøtt til å ta opp noe kamp enda i alle fall ;) Kombinasjon mme og mm går som regel kjapt over ja, sånn sjkedde med meg sist. Tar lang tid å først gi mm + mme og så finner de jo ut at flaske er kjappere osv. Men så lenge babyen har det bra så er jo det det viktigste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer, og gutten min har vært helt vill etter mat inntil for et par uker siden. Han har siden da vært syk, og spiser bare halvparten av det han har gjort før. Men håper han fort blir frisk og får apetitten tilbake igjen. Han spiser bare på en side nå, og skriker visst jeg prøver å se om han vil ha på den andre. Før var det skriking visst det ble rape-pause....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå gjør jeg det, hadde endel problemer de første 6 ukene, da hun ikke ville ha bryst, og jeg måtte gi tillegg ved siden av, da hun ikke virket fornøyd. Fikk beskjed på 6 ukers kontroll at det var fint om vi kunne unngå erstatning, siden hun hadde vokst fra sin egen kurve, og den over, og det beste var jo om jeg fortsatte å prøve å amme henne... Hun var sulten etter legebesøket, og jeg hadde jo ikke med flaske siden det er 5 min å gå, så da prøvde jeg å amme, go det gikk fint.

Og så hvis jeg ikke pumper i løpet av dagen, har jeg nok melk hele kvelden. Hun sover fra 23-24 tida til 7-8 tida, hvis ikke hun vekkes av samboerns min sin vekkerklokke... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer! Hadde litt startproblemer, men d gikk seg til. I disse dager har Marit Lovise økedøgn. Hun spiser 2. time og må ha begge puppene. Før klarte hun seg med en pupp hver tredje eller fjerde time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer, har (bank i bordet) ikke hatt noen problemer enda, så det er utrolig deilig. Hun får siste måltid for dagen rundt 20.30, da sover hun rundt til hun skal ha neste måltid mellom 07-08 for da å sove videre til vi står opp (hverfall jeg) rundt halv ti- kjempedeilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, her er det nesten ikke noen amming i det hele tatt! Fikk mensen tilbake etter 8uker, og da ville hun ikke ha pupp i det hele tatt! Jeg pumpet meg i mellomtiden, og gav henne mme på flaske. Når jeg var ferdig med å blø nektet hun å ta puppen (ville ikke engang ha pumpet mm på flaske)

Men etter mye om og men fikk jeg henne til å ta puppen. Litt mm, og mme på flaske etterpå!

Fikk da seff betennelse på livmora og ble satt på den hestekuren av antibiotika. Da fikk hun kjempevondt i magen, og nektet å ta pupp!

Så her gies det mme på flaske nå, men hun vil ha litt puppekos på morran... Selv om det sikkert bare er tørrmelk der nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fullamming ja.

Trener hver dag på å drikke av flaske, men det er håpløst. Hun hyler og bærer seg helt til jeg gir etter og finner fram puppen. Da er hun strålende fornøyd igjen. Ikke vil hun ha smokk heller dessverre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her fullammes det. har rpøvd med flaske med mm for å teste slik hvis det skulel trenges en dag og har gått fint. men har foreløpig ikke hatt hjerte til å være borte fra god klumpen for over et måltid. så hamsrer litt i fryseren hvis hun sover over et måltid i vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for et par uker siden å erstatte et par av måltidene med mme, ellers ammer jeg. Grunnen var rett og slett at hun begynte å sutre mer og mer for hver dag som gikk. Lurte på om jeg kanskje ikke hadde nok mat å gi henne, og etter å ha begynt med mme, så er hun stort sett bare blid og fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope!!! Amma bare de første 3 ukene så fikk jeg brystbetennelse, sopp, tette melkeganger,livmorbetennelse og ble innlagt på barsel. Så stoppet melken helt opp. Lisja var aldri noe flink til å gape når hun skulle spise så vi strevde noe voldsomt. Hadde åpne kjøttsår på brystvorten. Lisja skreik å skreik hun ble jo aldri mett så til slutt begynte vi på mme og hun stor trives og vokser.

Legger henne mellom 21 og 22 og vokner alt fra 07-09. Nå er hun bare blid og fornøyd lita tulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre ikke nå lengre! Nå er Lillemann 14 uker og han trenger mer mat enn det jeg har i puppen! Det er bare det at jeg syns det er fryktelig trist at jeg ikke lengre har nok forsyning til han. Det begynte med at han tullet ved puppen og bare skrek, men så gikk dette over og vi gav kun flaske på kvelden med mme i tillegg til mm. Nå er han mye mer sutrete om dagen og vil ha tillegg som jeg gir på flaske.

 

Er det bare jeg som syns dette er veldig trist?

Vurdere å slutte helt å amme for det er tidkrevende å gjøre begge deler.

Klarer ikke tenke på annet - jeg syns det er forferdelig trist jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler så absolutt med deg Lillemann kom 06.10, men du vil kjenne at det blir lettere når du får en ting å konsentrere deg om.

Jeg syntes det var stressende og masete når vi ikke fikk til ammingen, og alle maste om det, du må, du må, du må. Jeg prøvde så langt det lot seg gjøre, men det tok slutt. Nå vet jeg at jeg gjorde det jeg kunne, og han fikk morsmelk de første viktige ukene(ammet til han var 11 uker .+ tillegg), og nå har jeg det mye bedre med meg selv.

Håper det blir lettere for deg når du tar en avgjørelse på hva som er det beste for dere, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer, men må gi tillegg og. De fleste dager får hun flaske det siste måltidet før natten, en dag ble det tre flasker, og en sjelden gang trenger hun ikke tillegg. Stresser ikke så mye med ammingen jeg. Tror barn klarer seg veldig godt på tillegg og. Jeg er vokst opp på det, og er nesten aldri syk, har ingen allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...