Stjerne37 Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Har en stor gutt på 7mnd,i dag faktisk.Er det ikke slik at di skal ha i seg 5-6dl mme pr dag enda? Han har fått mme sia han var 6uker fordi jeg ikke hadde mer mm.Det jg sliter med nå er å få i han nok melk,han spiser godt ellers,men trodde det var viktig med mme enda,Han får en flaske på morgen kl ti og ca 240ml,han spiser et og et halvt middagsglass kl halv to,orker ikke no anna en frukt rundt fire/halv fem tia,på en god dag kanskje en flaske med 125ml,stor porsjon med grøt kl halv åtte.Hva syntes dere mammaer rundt omkring? fortsette med dette,eller erstatte noe med med melk istedet?
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 unger er individuelle. han spiser det han trenger,så bare slapp av. ikke farlig sålenge han legger på seg som han skal,bare pass på at han får nok vann.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Det sies at babyens hoveddel av næring skal komme fra mme/mm til dem er 1 år. Når dem får flere faste måltider på dag skal imidlertid ikke mengden overstige 600 ml totalt i døgnet. Da mini var 8 mnd fikk han totalt 420 ml mme og 4 faste måltider i døgnet )
Stjerne37 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2007 Takk for svar,da fortsetter jeg som nå,kan jo hende han orker mer melk etterhver.
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Gutten min drikker lite melk. På gode dager drikker han mellom 150 og 200ml. Men vanligvis mellom 100 og 150ml. Ingen fare fikk jeg høre av helsesøster,er melk i grøten og viktig at han drikker mye vann. Han drikker gladelig mellom 300 og 400ml vann i døgnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå