Gå til innhold

Hvor mye melk?


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

Hvor mye melk "trenger" en 5 uker gammel baby til hvert måltid?? på mme esken står det 100-160 ml når de er 1-2 mnd.... er det samme ved morsmelk også? jeg tenkte å gi han flaske og pumpe meg noen ganger nå for å se hvor mye melk jeg egentlig har da vi har slitt litt de siste dagene.... men er usikker på hvor mye som er nok for han liksom... finner ikke info om det noe sted.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er litt vanskelig å si hvor mye melk som er i brystet, for når babyen ammer,så tømmer den brystet på en helt annen måte enn når du pumper deg.

 

å babyene spiser så forskjellig.

 

kan huske at min første ikke klarte å spise mer enn 50 ml de første mnd av erstatning.

tror også at erstatningen metter mer enn morsmelk.

 

men du får prøve deg fram. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig et spm jeg kan svare på..hehe ;D

 

I følge jordmødrene på barsel og cappelens store bok om barnet skal babyen ha i seg 15% av sin egen kroppsvekt iløpet av ett døgn. Så Ingrid får så mye pupp hun vil ha og så lager vi opp 100ml mme hun får til "dessert", ikke alltid hun tar alt da. hun veier nå 4310g

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :)

beibi82- vi gjør det på samme måte, gir så mye pupp han vil ha, også lager vi opp ca 100ml mme som han får til kvelden ;) det er sånn vi gjør til vanlig...... jakob veier 4400 nå:) hvor mye veide ingrid når du fikk henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :) Hun veide 3630. Gikk ned 500g på 2-3 dager på barsel, endte med hysteri, pumping, ammepress, kontrollveiing, og en grusomt vond brystvorte :Oo

 

Ammingen går jo forsåvidt greit (bortsett fra sovninga, og trøske) nå, men blir brukt mest som kos og trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...