t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Hvor mye melk "trenger" en 5 uker gammel baby til hvert måltid?? på mme esken står det 100-160 ml når de er 1-2 mnd.... er det samme ved morsmelk også? jeg tenkte å gi han flaske og pumpe meg noen ganger nå for å se hvor mye melk jeg egentlig har da vi har slitt litt de siste dagene.... men er usikker på hvor mye som er nok for han liksom... finner ikke info om det noe sted.......
Expat Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 150ml per kg baby per doegn, og saa deler du bare paa maaltidene. Det er lurt aa ikke helle alle de dyrebare draapene mm i flasken med en gang, da kan du spare dem hvis de ikke blir smakt paa.
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2007 Takk for raskt svar jeg regna ut at han da skal ha 675 i døgnet, og delt på ca 8 ganger, blir det jo under 100 ml- så hvis jeg "bare" får ut 100 ml når jeg pumper - så vil det si at det er nok for han?? at jeg har nok melk??
Expat Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Jadda, jenta mi! Forsoek naa med dette. Er vektoppgangen god, og det er minst fem gode vaate bleier i doegnet (papir), saa faar han nok mat. Noen har stort sugebehov og bruker mor som sutt. Sjekk ogsaa at sugetaket hans er godt nok. Skal ta en titt paa den andre traaden din, har ikke lest den ennaa.
Expat Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Og, siden du har troebbel, husk aa gi melken i kopp (medisinglass eller shotglass er ok), med teskje eller med sonde. Tutt kan gi mer troebbel naa!
Expat Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Fra den andre traaden din, du har gaatt flott igjennom en toeff oekedag, men du maa faa hjelp med sugetaket for aa faa bli kvitt den sprekken. Naar du er hos legen, be om aa faa gitt melkeproeve til dyrking, insister paa det, og vis sprekken (kanskje du faar salve). Og tusle inn til helsestasjonen naar du allikevel er ute og faa sjekket sugetaket. Les ogsaa gjerne paa ammehjelpen.no om godt sugetak.
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2007 tusen takk for svar altså, det hjelper meg skikkelig i dag han går fint opp i vekt, og har masse våte bleier..... han får flaske- og han har riktig sugetak- har fått hjelp m dette da han sugde feil først og jeg fikk store sår på brystvortene.....
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2007 sprekken henger igjen fra de første sårene foresten..... men det jeg ikke skjønner er hvordan gutten min på 4400 g kunne være så sulten at han drakk opp 160 ml etter jeg hadde ammet masse hele kvelden?? han kan jo umulig ha fått noe særliog fra meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå