Gå til innhold

Sminke på Barsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha med sminke,seførgelig har jeg andre ting i hue under oppholdet på barsel men for og kunne føle meg vell så må jeg ha litt sminke her og der...! og til hjemmereisa...vet ikke om jeg kommer til og sminke meg under selv oppholdet eller ikke,menneh greit og ha med i tilfelle..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skapte nå ihvertfall en god diskusjon :-)

Jeg, som min mor, sminker meg nesten bare jeg skal hente posten. Men når det er sagt, var ikke det noe jeg prioriterte ved forrige fødsel. Det var liksom noe annet som var i fokus akkurat da.... Uansett, syns jeg faktisk at det var veldig synd at jeg hadde glemt sminken min hjemme. Ikke fordi den var så veldig viktig, og jeg bryr meg absolutt ikke om at jeg ikke har sminke på bildene (syns jeg egentlig ser ganske frisk og fin ut, om enn litt trøtt, kanskje?), men det er litt deilig å bruke litt tid på seg selv etter fødselen. Får man en unge som sover ganske mye (som jeg gjorde), så har man faktisk litt tid til å bruke på seg selv uten at det betyr at man forsømmer ungen. Er mor fornøyd, er barnet fornøyd, tenker jeg :-) Som sagt, ingen anger fra sist, men jeg skal ta med meg sminken denne gang. Så gjenstår det å se om jeg "husker på" å bruke den...

Skrevet

Jeg kom hjem fra barsel for et par rdager siden.

OG JEG HADDE MED SMINKE!!

Og brukte den! Hadde goood tid til å sminke meg også, da prinsen min sov masse.

Hadde med hårspray, skum og spenner til håret også.

Sier ikke at jeg sminket meg som om jeg skulle på party, men man føler seg ikke bra etteren fødsel, er jo greit å piffe seg litt opp og da!

Hadde jeg glemt sminke-bagen hadde jeg fått sambo til å kjøre hjem å hente den!

Skrevet

jeg sier nå bare en ting..... gravide damer!!!! seriøst, er dette noe å hisse seg opp av????

jeg er av den typen som blåser av et par tusen kr hver mnd på sminke og hudpleie, og gudene skal vite at det ikke er av den billige typen heller. Skal man se bra ut skal det koste flesk!!!

jeg for min del kan med hånden på hjertet si at hvordan jeg ser ut på sykehuset blåser jeg nok regelrett i hvis jeg er i samme form etter fødsel som sist gang! Hadde med sminke og all annen dilldall, men det var ikke noe av det som ble brukt! ikke engang hårbørsten... fy skam.

Må ærlig innrømme at jeg tenkte mer på hvordan jeg skulle sette meg ned, eller komme meg ut av sengen for å komme på do enn jeg tenkte på å få dusjet.... eneste jeg gjorde var å svime av i tillegg til å ha smerter, og det varte faktisk i 10 dager!

Men........ sminke skal jeg nok ha med meg alikevel... FORDI: ting man ikke har med, ender det ALLTID opp med at man trenger eller skulle ønske man hadde.

heller en koffert for mye enn en for lite. kommer sikkert til å se ut som jeg skal på ferie. :)))))

Skrevet

ikke ment som noen preken...:)))

kunne vel sikkert virke sånn hehehe.

Skrevet

hm. det var faktisk bra å høre. begynte å lure på om jeg var helt skrullete blitt...

nesten så jeg begynte å bli forbannet fordi jeg ikke skjønte hvorfor folk gadd å krangle..bagatell. he he he.

Skrevet

Utrolig underholdende tråd, dette her! Jeg tenkte bare kommentere det med "forsømmelse av barnet"... Vet dere hvor mange av døgnets timer, en baby vanligvis sover??? Og i tillegg, når den er våken, så vil vel sikkert den nybakte far også kose litt med småttissen sin? Å si til noen at de forsømmer ungen fordi de tar et par ekstra minutter på badet en gang eller to i løpet av en dag, er litt drøyt, altså! Jeg tror ikke noen har med så mye sminke at de kan rekke og kalle det en forsømmelse...

*fnis*

Skrevet

Skikkelig morsom tråd du startet - førte t.o.m. til noe som kan ligner krangling!

Regner med at det ikke er så mange som er interessert i å fortsette denne diskusjonen, men... Det kan jo være at dette kan provosere til fortsatt debatt: Jeg har planer om å ha med meg tannbørste, skrubbebørste til kroppen, peeling, pimpstein til føttene, neglefil, barberøvel, hudkremer, hårkur og sminke. Dette er produkter jeg bruker jevnlig/daglig, og det går ikke så mye som tre dager uten at jeg bruker hver enkelt av disse minst én gang. Når jeg da skal være på sykehuset/pasienthotellet i tre dager, er det helt naturlig for meg å ta med alt dette! Disse produktene gjør at jeg føler velvære, og det gavner vel både babyen, meg selv og de rundt meg?

Skrevet

hehe...morsom debatt :)

Jeg MÅ ha med sminken jeg! Jeg har barbert øyenbryna vekk og tegnet dem i nesten 10 år, har ikke noen planer å la dem gro..!!

Så hvis noen har sett ei uten øyenbryn, vet de hvor fælt det ser ut!

Så det er ikke noe å snakke om, man må få gjøre det man vil for å få seg selv til og føle seg bedre, for det er ikke alltid lett etter en fødsel, med henge mage, sterke røde strekkmerker osv....

Ha med sminke og bruk det med goood samvittihget sier hvertfall jg :)

Skrevet

ps. husk barbersaker og tannbørste til mannen, han kommer til å glemme det ;-)

Skrevet

Jeg tok med sminke, å jeg brukte den, bare litt mascara å lipgloss da...Jeg var så pigg å frisk etter fødselen at jeg dusja etter 2 timer, fikk noe mat, så gikk vi bort på barselhotellet i stavanger, kledde på meg litt bedre klær enn den stygge rød morgenkåpa å den blå skjorta, å sminka meg, følte meg mye bedre etterpå:) Å så følte jeg meg ikke som en dass når jeg fikk besøk;)

Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne bruke sminke på barsel om man gjør det til vanlig? Jeg føler meg ikke helt vel uten litt mascara, så den tar jeg med, gitt. Når man får besøk av familie og venner og kanskje skal tas bilde av til avisa, er det også greit å føle seg littegrann oppegående.

Men om man ikke bruker det til daglig, for all del... Jeg har litt problemer med folk som likosm sier - JEG har ikke bruk for det, så hvorfor i all verden skal noen andre i det hele tatt vurdere det.. Pass på deg selv du, smukka :-)

Skrevet

Jeg tar med meg det jeg vanligvis bruker mår jeg steller meg, om jeg bruker det eller ikke vil vise seg. Har planer om å komme meg hjem så fort som mulig, så kanskje jeg dropper smikinga, og bare drar hjem så den nybakte familien kan sove i sin egen seng.

Skrevet

HAHAHAHAH,jeg må virkelig le av denne anonym....du må jo enten virkelig kjede deg eller ha sinnsykt med fritidsproblemer.la folk få sminke seg eller ikke da,du har rett på meninger-ja.men folk er jo forskjellige (takk å lov for d)

jeg hadde ikke tenkt å sminke meg på barsel,ikke fordi jeg tenker mindre på tvillinguttene mine eller skal kose meg mindre med dem,men fordi jeg rett og slett ikke gidder etter en slitsom operasjon og at jeg liker å klø meg enormt mye i øynene når jeg er trøtt.

men nåååå,skal jeg jammenmeg med vilje ta på meg littegrann maskara eller roughe bare tilfelle jeg treffer på deg der.thihi

Skrevet

Jeg hadde nå ikke tenkt å ta med noe som helst sminke på føden.. Men etter å ha lest her inne tror jeg at jeg skal pakke en liten mascara og litt rouge... man vet jo aldri om man kommer til å se ut som et dass, eller føle seg som et.. Dessuten blir det nok tatt mange bilder ja...

Ansiktskrem er for meg like naturlig som tannkrem ettersom jeg blir helt stiv i tryne uten.... Har tørr hud så....

Skrevet

sminken blir med, er jo like naturlig som å pusse tennene.

SMINKE, JA TAKK:)

Skrevet

JA,TIL SMINKE!!!!HAHA

Skrevet

Selvfølgelig ska sminken være med! Om æ bruke 5 min på å sminke mæ, så lir babyen inga nød førr d! Vi får vest nok tid tell å dulle å kose. Å æ trur det blir bere førr alles del om æ føle mæ vel, eller at æ ska sette me hendern foran trynet førrdi æ ser ut som et takras, når folk ska ta bilda. Æ vil føle mæ vel, å har all rett tell å stelle mæ sjøl litt å. Må flire av nån innlegg her, JA tell sminke!!

Skrevet

Erfaringsmessig kan jeg si at det kan være hyggelig å kunne ty til litt mascara og litt pudder når du ser deg selv i speilet og er trett, blek og ser ut som en dass.. Glemte å ta det med forrige gang og har nå skrevet dette på huskelappen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...