lillefrk Skrevet 6. januar 2007 #26 Skrevet 6. januar 2007 wow! 6 barns mor??? Imponerende dame. Må innrømme at jeg er helt utslitt etter svangerskap nr 1, og det blir leeenge til jeg gjør noe sånt igjen.Du har rett i at det i utgangspunktet ikke spiller noen rolle, ble som sagt bare veldig nysgjerrig på hva det handlet om. morsomt at du ler litt av det selv; det synes jeg er en veldig formildende omstendighet. Og jeg smiler litt av at de eldste barna erter deg, de synes selvfølgelig at mamma er verdens fineste som hun er. Det er vel det som er prinsippet bak at jeg lurer sånn i utgangspunktet. Veldig godt å høre at du finner tid, selv med 6 barn.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #27 Skrevet 6. januar 2007 lillefrk: det er direkte svar på ting du selv skrev- ting du satte opp mot hverandre. Jeg vet hvertfall om meg selv at jeg er fullt ut i stand til å tenke på flere ting samtidig. Men jeg forstår jo selvsagt veldig godt at hvis det å huske sminken, ville ført til slike konsekvenser for deg, at du prioriterer som du gjør.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. januar 2007 #28 Skrevet 6. januar 2007 For en merkelig diskusjon hehe. Klart jeg skal ta med litt sminke, vil ikke se helt takras ut når folk kommer på besøk heller. Litt lipgloss og foundation kommer man lang vei med ;-) Om jeg kommer til å bruke det vet jeg ikke, men vil ha det med uansett. Tror ikke det gjør meg til en dårlig mor at jeg vil se litt ok ut for min egen del.
janne82 Skrevet 6. januar 2007 #29 Skrevet 6. januar 2007 min erfaring: når jeg fødte sønnen min for tre år siden hadde jeg ikke med noe sminke, og tenkte faktisk ikke så mye på hvordan jeg så ut på sykehuset. vi fikk masse besøk, og alle tok jo selvfølgelig bilder av oss alle tre sammen... jeg hater å se på de bildene nå. med håret bare samla i en strikk, og jeg så skikkelig sliten ut! hadde også bare på meg sykehusskjorta... kommer nok til å ta med meg sminken bare sånn for å freshe meg opp, man føler seg ofte litt bedre da... og for ikke å nevene,det er mye morsomere å se bildene når man vet at man følte seg vel da de ble tatt. har ingenting med "dolling" å gjøre... er snakk om mascara og en hårbørste el. liksom.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 6. januar 2007 #30 Skrevet 6. januar 2007 Jeg skal også ha med sminke! Ikke det at man skal se helt perfekt ut etter en fødsel,men å ta på meg foundation og mascara kommer jeg helt sikkert til å gjøre. Gjør da det hver dag ellers så hvorfor skal man ikke kunne gjøre det på sykehuset. Er bare snakk om å føle seg fresh... Er like naturlig for meg som å ta med meg deo og hårbørste! Og man blir da ikke en dårlig mor av den grunn. Da har HI misforstått noe eller bare har ett utrolig gammeldags syn på den saken vil jeg si.
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 6. januar 2007 #31 Skrevet 6. januar 2007 Skal ha med meg sminke ja, men det er jo fordi jeg gjerne vil freshe meg opp litt:) Litt kajal og mascara er alt som skal til her:) Bruker ikke mye sminke, men må nok legge en liten strek hver morgen for at jeg skal føle meg vel
Bea80 & Gullgutten Skrevet 6. januar 2007 #32 Skrevet 6. januar 2007 Jeg går sjelden og aldri utfor døren uten at jeg har på meg eye liner og mascara, og jeg sover med det også;) (gidder ikke ta det av før i dusjen) så jeg har tenkt å ta med meg dette....Er jo ikke vitsi å se slitnere ut enn nødvendig!! skal tross alt se på bilder av meg selv etterpå hehe.
HMS *endelig mamma* Skrevet 6. januar 2007 #33 Skrevet 6. januar 2007 FNIS!!! For en diskusjon! :-))) Tror vel ikke det er noen nybakt mamma som velger å bruke timer foran speilet med å sminke seg i stedet for å ta vare på sin nyfødte baby!!!???? Eller å foretrekke å stelle med seg selv i stedet for babyen? Men er det virkelig sånn at man skal sette seg selv og sitt eget velbefinnende helt i bakgrunnen fordi man blir mor? Akkurat det tror jeg ikke er sunt, verken for mor eller barn i lengden. Tror faktisk at babyen har det bedre med mor som har det bra med seg selv, med eller uten litt sverte på øyenvippene og litt lipgloss. Man er vel ikke noen annen Dolly fordi man ønsker å føle seg vel? Hilsen meg som kommer til å pakke både fuktighetskremen og mascaraen i bagen, og ikke har tenkt til å skamme meg et eneste sekund for om jeg en dag velger å bruke det.
Nybakt-Mamma-Til-Nr-2 Skrevet 6. januar 2007 #34 Skrevet 6. januar 2007 Hei Anonym, flott at du først og fremst tenker på babyen din og det er jeg sikker på at ALLE de andre her inne også gjør:) Jeg skal ha med sminke og jeg er heller ikke av de som vil sprade rundt i gangen i bare sykhusskjorta og frivillig se syk ut:)) Det er lov å ville se litt frisk og flott ut!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #35 Skrevet 6. januar 2007 jeg skal ha med meg sminke,men kun foundation (er sikkert rødsprengt i trynet etter fødselen) og mascara(har helt lyse vipper,ser ut som ett lik uten) .Dette kommer jeg jo bare til å bruke fordi vi blir å ta en del bilder, og jeg ikke vil se aalt for sliten ut. Men utseende mitt bryr jeg meg nok lite om i forhold til nurket som er kommet ut,uansett
愛 siusiu 龍 Skrevet 6. januar 2007 #36 Skrevet 6. januar 2007 tar med mascara og kajal til øynebrynene jeg iallfall. greit å se litt fresh ut den dagen man skal reise hjem iallfall. eller fresh og fresh... ser litt penere ut iallfall. er viktig for mor å føle seg vel, og tror nok ingen her inne lar ungen ligge å bli forsømt fordi man har seg noen minutter foran speilet. men må også si at ved de to forrige fødslene var sminke det siste jeg tenkte på. ikke før dagen jeg skulle hjem ;o) da syns jeg det var ok å kunne stelle seg litt pen.
godiva med 3 gull Skrevet 6. januar 2007 #37 Skrevet 6. januar 2007 Jeg skal ha med meg sminkebagen min. Det hadde jeg sist og det skal jeg nå. Skal heller ikke gå rundt i sykehus klær. Man er ikke syk, og trenger heller ikke se syk ut!! Man er ofte litt sliten, og føler seg ikke særlig lekker. (noe jeg ikke synes så mange på barsel er heller he he) Det er såklart babyen som er i fokus, men det hender faktisk de sover såpass at mamman kan få seg en dusj eller hva som helst annet som måtte prioriteres. Her prioriteres dusj hver dag, rene klær og litt stasj i ansiktet, såklart etter barna!!!
cec26 Skrevet 6. januar 2007 #38 Skrevet 6. januar 2007 Sminke skal være med... alle er forskjellige, jeg er en av de som føler meg så mye bedre med sminke på meg... og jeg liker å føle meg vel og det er en av mine måter å føle seg vel på... Sist hadde jeg også med sminke, bruker det hver dag jeg.. er ikke noe mere stress å bruke det når man har født og er på sykehuset.... ikke for meg ihvertfall...
Lapez Skrevet 6. januar 2007 #39 Skrevet 6. januar 2007 Deilig å se at det er flere som meg, og at dere faktisk forstår poenget her=)
Leola Skrevet 6. januar 2007 #40 Skrevet 6. januar 2007 jeg bruker 10 sek å ha på meg litt svart maskara og har gjort det begge gangene jeg har vært på barsel. Ser ikke helt problemet.
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 6. januar 2007 #41 Skrevet 6. januar 2007 Jeg skal ihvertfall ha med min sminke.. Kommer nok ikke til å dolle meg opp som om jeg skal ut på byen.. Men jeg husker jeg savna sminkene mine når jeg fødte førstemann.. Jeg så mye verre ut enn jeg følte meg. Jeg var bleik og gul rundt øynene. Det er helt klart normalt, men hvorfor se så fæl ut (jeg gjorde virkelig det) når man ikke må? Vi skal bli mødre ja, ingenting i verden er større enn det. Og INGEN her kommer til å prioritere tid foran speilet før babyen.. Jeg sprayer meg brun innimellom. Og det hjelper for min del. Så kommer jeg til å ha lipgloss og mascara med.. For da føler jeg meg mer vel=)
Tinepia Skrevet 6. januar 2007 #42 Skrevet 6. januar 2007 Si meg en ting, er det noen av dere jenter som "er imot sminke på barsel" som har baby fra før?? Vet dere hvordan det er å ligge på barsel etter en hard fødsel og skal ta imot besøk fra venner og familie?? Nei?? Det høres ikke sånn ut... Det er sååå deilig å kunne "freshe" seg litt opp etter timer med "hardt arbeid", man føler seg så absolutt ikke vakker etter en så tøff opplevelse. Selvfølgelig er man lykkelig og synes babyen er den fineste i verden. Ingenting vil ta fokusen vekk fra dette vakre menneske, men herregud... La nå damene få sminke seg litt hvis de ønsker det, skjønner det godt jeg. Hilsen ei som har vært gjennom det en gang, får nr. 2 i Mars og pakker med sminkepungen i "ha med bagen".
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #43 Skrevet 6. januar 2007 herregud, at det går an å bry seg om dette hi.. men det er jo klart at noen er jo like stygge uansett hvor mye sminke de tar på, så da skjønner jeg jo at de ikke gidder..
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #44 Skrevet 6. januar 2007 hehe..for en diskusjon..spar energien til senere sier jeg bare :-) Så flott at man er forskjellig.
2flottebarn;) Skrevet 6. januar 2007 #45 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har sminke høyt opp på pakkelista mi! Har ikke lest alle innleggene ovenfor, men det må vel være opp til hver enkelt om man vil sminke seg eller ikke! Jeg sminker jo meg litt hver dag hjemme, så hvorfor skal jeg ikke gjøre dette på sykehuset! Skjønner at jeg får mye annet å tenke på der, men pappan skal jo også være sammen med oss, så om jeg bruker 5 min ekstra på badet så er det nok verdt det for min del.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #46 Skrevet 6. januar 2007 jupp,sminken følger med obligatorisk akkurat som deo og såpe.=) Er absolutt verdt 1 min med sminking for min del.
*dea-medgullskattimagen* Skrevet 6. januar 2007 #47 Skrevet 6. januar 2007 Dette er noe av det dummeste jeg har lest i hele mitt liv. SELVSAGT skal sminken være med i bagen. Akkurat på lik linje med shampo, hårbørste, bodylotion osv. Som noen har nevnt tidligere, en er jo ikke syk selv om en har født et barn, og barnet får like mye oppmerksomhet selv om mamma sminker seg litt etter å ha dusjet. Tror det er en del som ikke forstår at hvordan en selv føler seg har mye å si for hvordan en forholder seg til andre. De fleste jenter/damer liker å få freshet seg opp litt etter en hard treningsøkt, dette blir på samme måte. De som ikke ønsker å sminke seg, og som ikke gjør det til daglig: FINT for dere! Men fint for oss som gjør det, å gjøre det også. At noen gidder å bruke tid på å kritisere andre, DET reagerer jeg på. Jeg skal kose meg like mye med min lille skatt som 'Anonym' kommer til å gjøre med sin lille gutt. Forresten, Anonym er vel i mot å trene og å sminke seg etter hun er kommet hjem også da? Kanskje du er en av de som bare lar seg selv sitte å råtne hjemme? Mors helse og mors selvfølelse er utrolig viktig for å kunne bli en god og kjærlig mor.
rakrias Skrevet 6. januar 2007 #48 Skrevet 6. januar 2007 Hei. Jeg hadde med sminkepungen på barsel, og det var deilig å fiffe seg litt opp etter å sett ut som et takras i flere dager. Jeg gjorde det helt og fullt for min egen velværes del..
Mamma i februar=) Skrevet 6. januar 2007 #49 Skrevet 6. januar 2007 sikkert trivelig å se ut som ett vrak på alle bildene fra føden...kan jo prøve å se litt opplagt ut ihvertfall?
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #50 Skrevet 6. januar 2007 Kommer nok til å med meg sminke.. Bruker ikke så mye sminke til vanlig.. men maskara og lipgloss.. og kanskje litt pudder... ikke mer jeg bruker... føler meg bedre da.. Smak og behag. Skal ikke kose noe mindre med babyen min for det liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå