Gå til innhold

Sminke på Barsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres meninger om det?

Jeg synes det høres helt på jorde ut å skal ha med seg sminke i bagen når du drar på føden. Du skal ikke bry deg om hva andre syns om deg, Har ikke sett en eneste en på barsel avd med sminke!? Man prioriterer kanskje andre ting?? Du har liksom nettopp fått en baby, og det er nok der, oppmerksomheten din vil være...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skal jeg ha med meg. Men ikke for andres del! For min del ene og alene.... Føler meg ikke noe tess uten, og hva er da vitsen med å la være å ta det på???? Tror ikke jeg forsømmer babyen min av den grunn :-S

Skrevet

Den der var vel myntet på meg deg "ANONYM" , kunne hvertfall ha signert med nick. Greit å ha meninger liksom.

Du har hvertfall missforstått poenget mitt.

Ja, jeg skal ha toalettmappa mi med meg på barselavd! Uten den vil jeg nok føle at jeg mangler noe. Selvfølgelig skal jeg ikke ligge å føde nysminka, elller springe å sminke meg etter fødselen!! Men, ja, når jeg er i form, og tar meg en dusj og fresher meg opp, vet jeg at det vil føles naturlig for meg, og ha på en god krem og litt maskara. Hva bryr det deg da? Må jo få lov til det uten at folk dømmer det vel. fatter ikke at folk orker å bry seg om slike bagateller. Dette er vel helt individuelt. Jeg tenker jo ikke mindre på barnet selv om jeg sikkert tar på litt sminke etter jeg har dusja og kommet meg i form??? gud, blir så lei av å måtte forsvare meg over noe sånt.

Skrevet

Jeg skal og ha med sminker. har ikke tenkt å sminke meg såååå mye, men litt jaffal. Får forresten ny makeup og renseprod. og harkurer etc. i fødselsgave av min kjære. skal bli deilig med alt nytt!!!

babyen kommer først, men mens den sover skal jeg virkelig pleie med meg selv. GLEDER MEG!!!

Skrevet

Jeg bruker sjeldent sminke, men føler ofte at det hjelper når jeg føler meg uopplagt...av en eller annen merkelig grunn. Tar nok derfor med god hudkrem og litt favorittsminke i tilfelle jeg skulle huske på at jeg har det med og få lyst til å pynte meg litt :) Selv om ja, kan nok hende jeg ikke kommer til å tenke tanken - men vet jo aldri da...

Skrevet

Sminke er noe jeg ikke skal ha med hvertfall, dere dollsier får kose dere med make uppen, mens jeg koser meg med min nyfødte sønn.

Skrevet

Er ikke sikkert jeg kommer til å bruke det engang, emn poenget er at den skal bli med i bagen ja, uten den, får jeg vel helt hette fordi jeg mååå ha den. Anonym: Herregud... herregud sier jeg bare

Skrevet

sminkeveska/toalettmappa er et must,...

den har jeg med meg uansett..

føler jeg mangler noe om jeg ikke kan ha den med meg..

har selvsagt ikke tenkt å ligger der som en oversminka diva med brunkrem,kajal,øyenskygge osv...

men litt fuktighetskrem og mascara og sånne små ting er da helt naturlig...

som sagt over her,man forsømmer ikke ungen fordi man vil stelle seg litt..herregud!!

Skrevet

anonym : er man en dårlig mor også nå fordi man sminker seg litt på barsel?? herregud...."vi får kose oss med sminken mens du koseer deg med din nyfødte sønn" ???? h e r r e g u g!!!!!

Skrevet

Vet ikke hvor lang tid anonym pleier på å bruke på å sminke seg da....kanskje hun er en av stakkarne som har 2-timers rutine hver morgen. I så fall skjønner jeg at hun ikke kan forstå at vi en gang tenker tanken og pakker med litt maskara og sånt. Tror nok jeg skal kunne kose meg masse med min sønn eller datter selv om jeg unner meg en tur på badet for dusjing og stell av ansikt :) Man må jo det også før eller siden da...

Skrevet

Jeg er enig i at sminke er det siste jeg skal ha med, men det kommer vel av at jeg ikke har det heller! Jeg liker best det naturlige, og orker ikke bruke tid på å se pen ut.. da får heller folk ta meg for den jeg er, og det samme mener jeg etter at jeg har født! kommer ikke til å bruke noe tid på sminke, da heller!! Da vil jeg kose meg med babisen og håper jeg får besøk å kose meg med også!

Men den som er vant til å bruke sminke, jeg skjønner jo at dette blir en som en vanlig dag med sminke! Det blir jo det samme for dere at det ser nesten unaturlig ut uten, på en måte.. ;)

Skrevet

hei igjen jenter!

ser at det er kommet på et innlegg etter mitt innspill til lapez fødelsbag. Mente ikke å skape debatt, men jeg synes jo at det er i overkant...

Får da være måte på å ta seg ut. tror dere vil finne at man føler seg feminin og vakker etter en barnefødsel på sitt vis, og at det sikkert dukker opp en frisk rød farge i kinnene uansett.

Vil gjerne gjøre oppmerksom på at jeg ikke er redd for å si hva jeg mener om dette, og at jeg alltid signerer med mitt eget nick. det er altså ikke jeg som er anonym. bare så det er sagt.

Og LaPez: jeg tror ikke du kommer til å bruke den heller. Pakk hva du vil i baggen din. lykke til med deg og prinsessa di! :)

Skrevet

kjære anonym vi skjønner så godt at du skriver dette bare for og få oppmersomhet...

de som vil sminke seg kan vell få lov til og gjøre det, det kommer jeg gjøre før jeg får besøk

husk anonym du er ikke på sykehuset for at du er syk og skal ligge i senga hele tiden, tror nok ingen bryr seg mindre om ungen sin bare fordi de har litt mascara på seg jenta mi... hehe må bare le litt av deg.. hihi

Skrevet

Visst er det deilig å sminke seg! Droppe leppestiften da:-)

Etter forrige fødsel, som forøvrig tok 32 timer, fikk jeg ikke dusje før dagen etter. Håret mitt var ei eneste stor floke og jeg som syntes jeg hadde mye vann i kroppem før fødselen, fikk høre av legen at jeg så ut som Michelin-mannen... Jeg svimte av, fossblødde og følte meg virkelig som et vrak- du verden så lyst jeg hadde på besøk!

En dusj senere, litt maskara lipsyl, lotion- tror faktisk jeg drista meg på litt foundation også gitt (jåla...) hadde nemlig ikke finest hud på dette tidspunktet- så var den nybakte mor omsider klar til å stråle av morslykke til venner og familie!

Ikke glem sminken, sier jeg bare.

Hilsen ei som snikleser her inne, men hører til på andre trimester.

Skrevet

Du har fatta pointe mitt ja Kine!

Skrevet

Dere; alvorlig talt;

Det er da ingen i hele verden som mener at man er en dårlig mor fordi man sminker seg etter at man har født. Eller at man ikke skal dusje, vaske og stelle seg etter en fødsel.

Men det må da være lov å spørre om det er et litt tullete fokus å ha før en fødsel: jeg for min del er mer opptatt av om barnet er friskt og om jeg i det hele tatt overlever smertene.

Ikke glem sminken?

Ikke glem helsekortet sier nå jeg.

Skrevet

er jo fullstendig enig i at sminken ikke er det viktigste,men ble bare litt vel provosert av HI...mente ikke at hun kalla oss dårlige mødre osv,men ble bare så sinna...hehe...

tror også at sminkepungen kommer til å ligge i bagen,men må liksom ha den med alikevel...

Skrevet

Fokus? Jeg trenger da ikke grundige overveielser over innholdet i toalettmappa mi. jeg fokuserer da ikke så sterkt på en liten ting at alt annet blir mindre viktig. Jeg glemmer da ikke helsekortet mitt selvom jeg husker sminken- de to tingene er da ikke gjensidig utelukkende? For noen idiotiske ting å sette opp mot hverandre!

Eneste måten du kan få slagkraftige argumenter på er å insinuere at de som tar med sminke ikke er mer opptatt av et friskt barn og at fødselen går bra- det er jo rett og slett helt idiotisk!

Skrevet

noe som selvfølgelig er helt i orden. Synes vel også at HI tar det litt langt. Blir bare litt oppgitt på vegne av oss alle sammen, når det vi bekymrer oss for så tett oppunder livets største begivenhet er hvordan vi ser ut. Som du kan se av den andre tråden har La Pez lagt inn hva hun skal ha med seg; og alt handler om å gjøre det behagelig for seg og babien. jeg reagerte på sminke fordi det er åpenbart for meg at det er det siste JEG trenger akkurat da. Jeg innbiller meg også at den tiden jejg kommer til å disponere fremover til sminke og selvpleie kommer til å være svært begrenset, og at jeg nok må avfinne meg med å pakke vekk mitt glamorøse meg til fordel for en litt mer naturlig look i månendene fremover. Jeg gleder meg litt til det og tror det kommer til å kle meg. Jeg ble bare nysgjerrig på å høre hva hun selv hadde tenkt om det. Når det er sagt er dette selvfølgelig individuelt, og jeg respekterer at folk har det forskjellig med sånt. Bare lurte jeg...

Skrevet

merrily: helt enig med deg=)

latterlig å ta opp noe sånt, åsså ha så dårlige argumenter i tilegg... hjelp e meg altså... Nå skal vi jo først å fremst føde her da... sove litt forhåpentligvis, kose masse med babyen og etter vært ta oss en dusj å freshe oss opp, på hver vår måte=)

Skrevet

Glamorøs?

Tror ikke det... Jeg sminker meg ikke noe særlig slik at det synes, men har skikkelig dårlig hud og føler meg RÆV uten sminke. Så dekkremen eller pudderet skal med på sykehuset! Ikke fordi jeg skal jåle meg for gud og hvermann, men fordi jeg selv skal føle meg vel.

Er det galt å tenke bittelitt på seg selv etter fødselen? Tror nok at lille bebisen har det bedre med en mamma som føler seg vel enn med en mamma som ikke tør og vise seg fram!!!!

Skrevet

Du Merrily; får du med deg innholdet i det jeg forsøker å si til deg her?

Det er mulig du bør ta deg en tur til krangle siden, for jeg gidder ikke flisespikke med deg om disse tingene. Fra toppen:

Det forekommer meg at det er merkelig å være så opptatt av hvordan man ser ut på akkurat det tidspunktet. Jeg har nå fått beskrevet fra deg og andre hva det er som gjør at dere ønsker å sminke dere etter å ha født. Jeg skjønner etterhvert at det er en del av enkeltes velvære, og det skal jeg selvfølgelig ikke legge meg opp i. som sagt; pakk ned hva dere måtte ønske.

Jeg derimot synes faktisk at det å ta seg ut er et underlig fokus.

Føler meg rimelig sikker på at det er lov.

Skrevet

Spiller vel ingen rolle om man sminker seg eller ikke vel. Selv reiser jeg ikke inn til føden uten å sminke meg først. Jeg ler av det selv, men sånn er det altså:-)

De store ungene mine kjefter på meg pga sminken, men for meg er den like selvfølgelig som tannpussen...

Selvfølgelig har babyen førsteprioritet etter en fødsel, men det er faktisk ikke så vanskelig å finne tid til å sminke seg heller (eller til å pusse tennene for den saks skyld:-)

Skrevet

det er da ingen som har sagt noe annet; hjelpe meg tror det er noen kraftige hormoner i sving her nå.

Jeg håper dere alle får det så bra dere kan. og det er selvfølgelig viktig å ta vare på seg selv når man skal være noens mamma.

Gjør hva dere må for å føle dere vel. Men det må da være lov å spørre?

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen
Skrevet

Hver sin mening om det,men du forsømmer ikke akkurat babyen om du klæsjer på deg deg litt maskara og lipgloss akkurat!! Det blir jo det samme som om du forsømmer babyen om du går på do eller i dusjen da!Ja, skal ha med sminke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...