Lilleminn Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Etter tre år, tre prøverørsforsøk og en SA er jeg endelig gravid, 5+5. I går og i dag har jeg hatt mer "mensmurringer" enn tidligere, men ikke kraftige rieaktige slik det var ved siste SA. Jeg har også hatt litt rosa/ brun utflod og bittelitt blod - ikke friskt, men brunaktig. Er så redd for en ny SA... Aner heller ikke hvor jeg skal henvende meg for å få sjekket, har ikke tatt kontakt med sykehus for oppfølging ennå. Fastlegen min er veldig opptatt og nesten umulig å få tak i. Det hele føles helt umulig... Er det SA igjen? Noen som vet hvor jeg kan få svar?
Røverdatteren Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Uff... Skjønner godt at du er redd, men ta ikke sorgene på forskudd. Mensmurringer er helt vanllig. Småblødninger/ farget utflod er slett ikke uvanlig, kjenner flere som har hatt det sånn under store deler av svangerskapet uten at det har vært noe galt. Min erfaring er at det er svært lite hjelp å få så tidlig... Det eneste må være å måle innholdet av hcg over noen dager for å se om det stiger. Samtidig, er det en SA, vil du vel også vite det i løpet av noen dager... Krysser fingrene for deg, det går nok bra skal du se!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Hei! Har du en helsestasjon i nærheten? Der pleier det jo å være jordmødre som du kan prate med. Jeg opplevde selv en SA, og begge gangene jeg har blitt gravid etter det, har jeg blitt tilbudt en tidlig ultralyd av de. Jordmødrene på helsestasjonen er helt fantastiske, iallefall de jeg har vært borti. De tar seg god tid, noe helt annet enn fastlegen, altså. De bare ringte inn til gyn.pol. på sykehuset, og der fikk jeg time etter noen dager. Har du muligheten til det, så ta kontakt med helsestasjonen, de kan gi deg rekvisisjon til ultralyd, og da kan du se om alt er i orden. Man går jo å uroer seg, og det er jo ikke så veldig hyggelig... Håper alt er i orden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå