Gå til innhold

MalinL :o)

*Lenn* :-))

Anbefalte innlegg

Heisann :o)

Ble jo ikke så rent lite nysgjerrig etter det du skrev til meg i tråden min ;o) Så artig at vi er så nærme hverandre.......At du også jobber her på Lillehammer :o)

Som jeg skrev der, så kan jeg ikke komme på at jeg kjenner noen med ditt navn....Hvis du da bruker ditt "ekte" navn her inne......

Skal du føde på Lillehammer?(eller Gjøvik kanskje?)

Får følge med når du har termin og se hvem som føder tvillinger ;o)

Lykke til framover!!

Klem fra

Fortsetter under...

Heter nok ikke Malin nei :) Bare synes det er ett utrolig fint navn. Men tror det er 2 gutter her inne så blir nok ikke noe jentenavn jeg kan bruke :(:)

Blir nok å føde på Lillehammer ja. Blir fulgt opp ekstra der. Har allerede vært på 3 ultralyder. Siste var i uke 10. Da så alt helt normalt ut så da blir det ikke mer ultralyd før i uke 18 i beg av februar. Men fikk høre hjertelyden til legen på torsdag. Kjempeartig! Var lyd over hele magen :)

Skal du på tidlig ultralyd eller? Er jo ikke vanlig det når det er naturmetoden, men med tanke på hvor mye du har vært igjennom bør du jo få det.

Jeg var kjempehysterisk i begynnelsen. Hadde akkurat samme smertene som da jeg mistet og da jeg så bittelitt blod dro jeg rett til legen for å måle hcg og kreve ultralyd. Hadde da ultralyd i uke 5. Så da 2 prikker i hver sin fostersekk :) Og 2 uker etter banka begge hjertene som bare det :) Har vært godt å fått bekrefta at alt er i orden med jevne mellomrom.

Hei igjen!

Nei jeg kunne vel egentlig tenke meg at Malin ikke var ditt egentlige navn.... :o)

Jeg skal nok til tidlig UL ...

Etter 2 SA og en veldig spesiell exu (holdt på å miste livmoren...i 2004) så blir jeg tett fulgt opp.

Har gått til spesialist Christian Prytz hvis du kjenner til han. Han tar meg veldig seriøst, selv om han er litt rar innimellom..... :o) (litt stresset og litt humørsyk.....) Skal ringe ham i morgen, og da blir det sannsynligvis en UL i uke 7 eller 8 tenker jeg. Jeg hadde valget mellom å bli fulgt opp av enten ham eller sykehuset og jeg valgte ham. Jeg vet at jeg kommer inn på timen og kan ringe ham på mobilen om det er noe. Og når han ikke kan/ har stengt etc, kommer jeg rett til gyn pol på sykehuset. De husker meg alltid fra exuen i 2004.......

Hadde også litt komplikasjoner ifht mitt første svangerskap (har en sønn på 5) da jeg hadde blødninger i uke 28. Heldigvis var det ikke noe alvorlig.

Hvilke leger har du gått til på OSSL da? Jeg synes Vossli er veldig OK. Og så en som heter Stian-ett-eller-annet....(Westad??eller noe)

Ellers har jeg hatt positive erfaringer meg J.Nakling, men det er visst mange som er uenige med meg der......

Klem

Så bra at du får ekstra oppfølging! En føler seg litt tryggere da. Og godt å bli huska, selv om det er pga en forferdelig opplevelse.

De har blitt godt kjent med meg å legekontoret nå. Har jo vært hos legen hver 3 uke siden jeg ble gravid for å få ny sykemelding. Og han er veldig alright.

Christian Prytz har kontor rett over gangen for fastlegen min :)

På OSSL har jeg bare fått med meg navnet på overlegen Stian Westad. Han ble tilkalt under 1. ultralyden i uke 5. Sikkert pga at han er spesialist på tvillingsvangerskap. Egentlig sa hun som tok ultralyden at det var for tidlig, men hvis jeg ønska så kunne vi jo ta en kikk. Jeg ville jo selvfølgelig få bekrefta at det var 2. Skjønte egentlig at det måtte være det da jeg hørte hcg-nivået var så høyt. Men Westad nekta å bruke det elendige ultralyd-apparatet på gyn. Så vi måtte gå ned i 5. på fødeavd. (Grusomme minner derfra fra da jeg mista i sommer). Men ble heldigvis en hyggelig opplevelse. De så jo hjertene allerede da. Hadde ikke begynt å slå enda. Jeg trodde det var alt for tidlig til å se noe hjerte, så protesterte :)

Han sa da at det UL-app burde vært på gyn, så neste gang jeg kom på UL var det flytta opp. Tar litt æren jeg da :)

De to siste gangene har jeg vært hos ei veldig alright dame fra oppi Valdres-omr tror min kjære. Men har aldri fått med meg navnet hennes enda hun går med skilt... Huff, jeg er håpløs på navn altså. Men blir vel ganske mange kontroller etter ultralyden i uke 18, så får vel med meg noen navn etterhvert.

Har du tenkt å gå til jordmor etterhvert? Fastlegen min sa jeg ikke trengte det ettersom jeg kommer til å få ekstra oppfølging fra OSSL.

Blir spennende med ultralyd da :) Du må holde meg/oss oppdatert. Synes det er helt utrolig at dere har klart dette på egenhånd :) Da slipper du vel medisiner også? Eller har du tenkt å gå på progestron? Jeg gikk på det frivillig nå tom uke 12. Følte meg tryggere da. Kjenner ei som mista 3 ganger og gikk på crinone 4. gangen og da gikk det bra. Så lenge det ikke har noe å si betaler jeg gladelig litt ekstra.

Klem

Titt tei :o)

Da har jeg snakket med Prytz og han vil at jeg skal starte på Pregnyl injeksjoner 3 gg i uka framover. Blir litt ekstra penger men som du sier, det har ingenting å si så lenge alt går bra :o) Har forresten medisiner for 10 000,- liggende, vi da.... som vi akkurat hadde begynt å bruke litt av... Men jammen er jeg glad dette gikk på "vanligmåten"!!!!!

*Takknemlig*

Dette med Pregnylen er siden jeg har mistet før... Fikk også time til UL neste onsdag, den 17. Da er jeg 6+5. Er sååå spent!!

Er det Hveding som er fastlegen din? Eller Tandberg? :o)

Jeg har Gisken Hveding som min faste tannlege, hun har også kontor der :o) bedre tannlege finnes ikke på denne jord :o) Kanskje vi har sett hverandre på gangen?? Rart å tenke på :o)

Så utrolig bra at UL-apparatet har blitt byttet ut da!! Det skal du ha takk for! Ja Stian Westad har også blitt tilkalt når jeg har vært til UL. Hvorfor bruke et sånt elendig apparat da?? Når alt annet er så moderne? Merkelig.........

Har faktisk ikke begynt å tenke på dette med jordmor. Blir iallefall legevitenskapen i første omgang, så får vi se etter hvert. Hadde en utrolig koselig dame i mitt 1.svangerskap som heter Anneke (ettellerannet) fra Nederland. Hun er kjempegodt likt!! Anbefaler henne om du skal gå på Lillehammer :o)

Ha en finfin dag med småspirene dine ;o)

Klem fra

Hei!

Hva er pregnyl? Har hørt navnet, men vet ikke hva det er eller er godt for. Så bra at det ikke er lenge til UL.

Hveding som er fastlegen min ja. Og jeg har også kona til fast tannlege :) Det var etter at jeg var hos henne jeg bytta fastlege. Fant ut at når hun var så koselig så var sikkert mannen det også. Og det stemte det :) Ja tenk om vi har passert hverandre på gangen :)

Da ble det enda en ultralyd på meg da, før uke 18. Denne gangen var det på det elendige ultralyd-apparatet, men så lenge vi så at nurka sprella som bare det, så spiller ikke det noen rolle.

Trodde virkelig alt hadde gått til hel... i dag tidlig. Som du sikkert har lest av det andre innlegget mitt. Men heldigvis var alt i orden. Har ikke blødd noe mer, så klarer å slappe av nå.

Håper du også klarer å slappe av selv om du kjenner noen vondter innimellom. Tror nok det er ganske så normalt.

Klemz

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...