Gå til innhold

P-sprøyta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med p-sprøyta i august 06 og har hatt mensen mer eller mindre hele tiden etter det! Er det normalt da? Legen sa at mange blødde hele den første sprøyteperioden, men har nå tatt sprøyte to i november og blør ennå!

Ikke mye sånn som ved vanlig mens, og lite om natten...heldigvis...hehe;o) Men hva om jeg da endelig slutter å blø da....kan jeg være gravid da eller? Noen her som har blitt gravid med sprøyta? Og hvordan merket du/dere det?

Noen andre her som har blødd så lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig med blødningsforstyrrelser med p-sprøyta. Noen opplever som deg, mer blødninger, mens hos andre forsvinner mensen helt. Så dette er induviduelt. Det virker som at du er av de uheldige som har fått mensen så ofte. Men det er jo håp om at det stabiliserer seg etterhvert.

Selv om mensen forsvinner, betyr ikke det at du er gravid. Jeg forutsetter da at du tar ny sprøyte hver 3. måned. For gjør man det,er sprøyta noe av det sikreste som er av prev.midler.

Husk at det kan ta litt tid fra du slutter med sprøyta til du evnt blir gravid igjen (dersom du ønsker flere barn), fordi sprøyta sitter lenger i kroppen enn vanlige p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...