Gå til innhold

Skal det svi av Mycostatinsalve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det av legen i går, har sprekker på brystvorten i går svei det bare til kvelden etter at jeg hadde smørt på en del ganger, så leste jeg at man skal smøre på etter hver amming, men ikke mer enn 8 ganger, da skal jeg telle i dag, men nå har jeg smørt på for andre gang og det svir synes jeg.

Skal jeg ta anhver amming kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg har brukt mycostatin-salve i ca 5 uker nå, uten at jeg har blitt helt bra, men jeg fikk beskjed om å smøre to ganger om dagen. Det svei/svir når jeg er sår. Syns det har gått tregt å bli bedre... To skritt fram og ett tilbake liksom... Her om dagen snakka jeg med ei venninne, og hun kunne imidlertid fortelle at hennes lege hadde sagt at hun skulle smøre med mycostatin-miksturen (den som hun ga babyen) på brystene, fordi de små ikke skal ha i seg av salven... Blir litt irritert over at ikke min lege visste det... Men i alle fall- nå har jeg begynt å smøre med miksturen i stedet for salva, og det funker. Vet ikke om den vil gjøre at jeg blir helt bra, men er verdt forsøket. Godt å vite at det jeg har på puppene er noe som er beregnet for lillegutts munn også:-)

Skrevet

Jeg har drevet med det styret i nesten 4 uker uten at det ble bedre. Prøvde krystallfiolett i stedet og ble umiddelbart mye bedre. Anbefales av meg. Brukte foreste miksturen til babyen mens jeg hadde krystalfiolett på puppen.

Skrevet

Jeg fikk beskje om å smøre på Mycostatinsalve etter hver amming. Babyen fikk også mikstur. Jeg ringte barselavd for å forsikre meg om salven skulle vaskes av før amming. Det skulle den ikke. Var bare bra om den satt på slik at barnet fikk litt i munnen. Skulle forbedre behandlingen. Jeg holdt på i 6-7 uker uten å bli bedre. Da jeg fikk foreskrevet canesten ble jeg bra. Litt mer pes for den måtte vaskes av før hver amming, men det virka ihvertfall.

Husker ikke om det svei.

Skrevet

Den svir nok fordi den inneholder parfyme. Det er viktig at du smører ofte for at soppen ikke skal overleve. Det er også veldig viktig at ALT som er i kontakt med brystet/babyens munn vaskes på over 60 grader (BHer, trøyer, gensere, kluter, sengtøy, håndklær osv) Det er også viktig å huske at sopp smitter vanvittig lett så man kan smitte seg selv til feks underlivet, bruk derfor aldri samme håndkle til å tørke brystene som du tørker deg på resten av kroppen med. Vask alltid hendene etter amming og før alle toalettbesøk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...