tezzzer med 3 Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 lurer på om jeg skal få pakket klar bagen.. men jeg husker jo nesten ikke hva jeg hadde med sist.. er i min 34uke etter ul termin og 36 etter mens term. men har i natt hatt kraftige tak i magen som ga seg men kjenner det murrer litt igjen.. det er liksom mye verre en vanlige kynnere.. er litt usikker.. har jo komplisert svangerskap med fare for prematur fødsel pga en død tvilling.hmm.. kanskje like greit å ha bagen klar det er jo uansett ikke lenge til termin:-)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Hei:o) Jeg lagret denne tråden for samme formålet, her er masse gode tips!!! http://www.barnimagen.com/forum/thread/7185894 Masse lykke til:o)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 dette tar jeg med meg;o) *klær - joggedress, bukse+genser, store t-shorter, truser, sokker. *tøfler *kjempe-bind *ammeinnlegg *ammebh *toalettsaker - sminke, shampo, balsam, hårbørste, strikk *pysjbukse *kamera *mobil + lader *drikkeflaske *penn + papir *kjeks, frukt *klær til babyn *helsekort
Lapez Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Her er min bag: Alt kan ikke pakkes endaa, men min samboer skal ha lista så han vet hva han må hente, evt, ta med til oss=) Til mor: -2 kosedresser -2 tynne gensere -Sokker, 1 par ullsokker -Hotpants og et par av sambos boksere (overhodet ikke string! auu) -Slipperser -Amme Bh, Ammeinnlgg -Helsekort og ID -Mobil og lader -Kamera og lader -Badehåndkle -Toalettsaker: Shampo, balsam,dusjsåpe,tannkrem/kost, hårstrikk,sminke,truseinnlegg,paracet,lipsyl,laktosegugge mitt. -En gratulerer gave til pappaen (dette står ikke på lista hans;)) Mat/Drikke: *Vannflaske *Rugsprø *Hvitost, Snøfrisk *Tyttebærsyltetøy *Frukt *Sjokomelk Babyen vår: *Hentesettet'Kjøredress *Joggedress *Sparkedress *3 bodyer *2 Strømpebukser *Sokker *Helseteppet *Smokk *Lue, Votter
lillefrk Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 eh... har pakket baggen. Hårføner er nok lurt mht sting og sånt. Har pakket en helt ny lipsyl, og en fuktighetsspray, + bodybutter, da de fleste sier at det er tørr luft på sykehuset. Men jeg må bare spørre: hva skal du med sminke på barsel da??!!??
Lapez Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Unnskyld meg! Hva slags spm er det? Jeg ser ikke for meg at jeg ligger å føder og ser ut som en supermodell nei, men JA! jeg skal selvfølgelig ha på meg litt fundation og rouge etter jeg har dusjet å frisker meg opp!
Sandrapia&JuliaAlexandra Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Æ trur æ bi å føl mæ meir væl etter en fødsel me litt sminke på.. Ska jo ha masse besøk..
lillefrk Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 jada, mine damer! Overhodet ikke meningen å fornærme noen. Har akkurat gått ut i erm fra jobb med kleskode, og har opprettholdt høye heler og nysminket ytre i 38 laaaange uker. Nå er det veldig deilig å kose meg i joggebuksa, og ikke bry meg så mye om mascara og andre ting. Mer boblebad og body lotion som teller. Dere må selvfølgelig gjerne sminke dere på barsel avdelingen for min del. Jeg gjør et lite gjett på at sminken kommer til å bli i baggen, og at eventuelle besøkende ikke er så opptatt av hvordan dere tar dere ut, som å hilse på den nye verdens borgeren. Tror vi jenter er altfor opptatt av å ta oss ut i utgangspunktet. Og det å være str elefant i ukesvis hjelper jo ikke akkurat på. Jeg får en liten gutt veldig snart, og det er godt å vite at han kommer til å gi en god f... i hvordan jeg ser ut, så lenge det lukter mat. Og når han blir eldre kommer han til å være en av de få mennene i verden som kan se mammas skjønnhet forbi forfengeligheten hennes.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 6. januar 2007 #10 Skrevet 6. januar 2007 tror heller ikke at de besøkende bryr seg om hvordan jeg ser ut. men JEG vil føle meg vel, og det gjør jeg med litt sminke på og litt body lotion i ansiktet... men skal ikke se bort ifra at sminken blir liggende i bagen min nei.. heh, er kanskje litt for opptatt av bebien til og tenke på sminke.. men jeg skal ivertfall ha det med=)
Lapez Skrevet 6. januar 2007 #11 Skrevet 6. januar 2007 helt enig=) Helt enig=) Men er den ikke i bagen, tør jeg banne på at den blir savnet.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #12 Skrevet 6. januar 2007 Visst er det deilig å sminke seg! Droppe leppestiften da:-) Etter forrige fødsel, som forøvrig tok 32 timer, fikk jeg ikke dusje før dagen etter. Håret mitt var ei eneste stor floke og jeg som syntes jeg hadde mye vann i kroppem før fødselen, fikk høre av legen at jeg så ut som Michelin-mannen... Jeg svimte av, fossblødde og følte meg virkelig som et vrak- du verden så lyst jeg hadde på besøk! En dusj senere, litt maskara lipsyl, lotion- tror faktisk jeg drista meg på litt foundation også gitt (jåla...) hadde nemlig ikke finest hud på dette tidspunktet- så var den nybakte mor omsider klar til å stråle av morslykke til venner og familie! Ikke glem sminken, sier jeg bare. Hilsen ei som snikleser her inne, men hørert il på andre trimester.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #13 Skrevet 6. januar 2007 Huff. Er det mulig sier jeg bare.... Dere må være de første som kommer sminket og stasjet opp på føden! Alle de gangene (med de gangene jeg har vært på besøk hor noen, og det er ikke få) har jeg aldri sett noen som har stelt seg sånn som dere skriver.... Tror helt ærlig at dere ikke kommer til og tenke på det der. Var det siste jeg tenkte på.... Jaja. Syns ærlig talt det høres helt vannvittig ut... Men dere kan jo håpe på at dere tenker på sminke, så dere ikke tar dere "dårlig ut" for alle dem andre barseldamene...
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #14 Skrevet 6. januar 2007 Hærregud.... Hva er problemet? Lillegull sover, du dusjer og koser deg.. Venter på besøk av venner og famile. HVA SÅ om noen vil freshe seg litt opp med litt foundation og mascara?? Er nok ikke de eneste i verden som har gjort det... Du har kanskje ligget 12 timer å fødd, da er det vel deilig å prøve å gjøre seg litt pen? Du føler deg sikkert ikke som en supermodell med 10 sting i glufsa, gangssperre osv.... Tanken er vel ikke hva andre kommer til å si hvis du har på deg litt sminke, men at du føler deg vel selv!!! Er det ikke det som betyr noe?!? Djiiiiz....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå