**mamma'n til 1, 2 og 3 Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Ser noen gir fluortablett til barna sine, men det står ikke hvor gamle de er!? Når kan vi starte med det?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Har begynt å gi littebitt knust flux på tannbørsten når jeg pusser tennene til ettåringen. Da slipper du såpestoffer osv som er i tannkremen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Fikk beskjed om å starte med både det og tannpuss med fluor fra første tann så vi startet når han var 5 mnd.. (knuste fluoren i starten)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 vi begynte når snuppen var 1år:) det er det store høydepunktet med tannpussen,hihi
SassyMom Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Var på apoteket her om dagen og spurte: de sa man kunne starte fra 6 mnd. Vi har nå begynt med Flux på vår 13 mnd gamle gutt. Fant en type med banansmak og han elsker det! Suger litt, knasker, tar den ut og titter litt før den forsvinner inn igjen!
SusieQ Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 står det ikke fra 3 år på boksene? Har hørt at vi får i oss for mye fluor for tida og at det heller ikke er så bra. Er jo en grunn til at de små ikke skal ha så mye tannkrem på børsten...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Det er flere typer flux. Noen er fra de er helt små babyer. Fra 6 mnd som noen over her sa. Har aldri hørt om noen som har blitt syke eller noe slikt av for mye fluor, men har hørt om mange på snart 30 år som ikke har hatt et eneste hull i tennene fordi de har brukt fluor..
englegull Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Jeg begynte å gi poden fluortabletter da han var 1 år gammel. Men var hos tannlegen da han var 1,5 år, og fikk da beskjed om å slutte med fluortablettene, og vente med de til han kom i 4-års alderen. Dette pga at mye fluor kan gi hvite flekker på de tennene som kommer opp når de mister melketennene, altså på de tennene han skal ha resten av livet. Derimot fikk jeg beskjed om at tennene skulle pusses med fluortannkrem for barn 2 ganger i døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå