oo00oo Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Jeg aner ikke hvilken vogn jeg skal kjøpe. Har tenkt å kjøpe i sverige da det er billigere der. Krav til vogn: vendbart håndtak, kombi/duo, 4 stødige hjul, enkel å legge sammen og løfte ut og inn av bil da vi bruker den mye, god plass under til handleposer etc. Også lurer jeg på ca hvor lenge man kan bruke bagen i kombi/duo før den blir for liten. Jeg planlegger og la babye sove ute dagtid. Takknemlig for gode råd. Jeg har virkelig ikke peiling...
Nanna:-D Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Hei.. Vis du skal kjøpe på svinesund vil jeg anbefale deg babybutikken som ligger på sjølve svinesunds-området. De som har sjekka ut litt sier det er billigere der enn babyshopen... Der har de mye vogner oxo. Jeg har plan om å kjøpe ei teutonia vogn jeg. Syns de virker fine. Men jeg vil anbefale deg å dra inn dit og snakke om de om hva de tror er riktig vogn for deg. Så kan jo jo titte og prøvelitt... Lykke til!!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Vel, jeg har fått anbefalt brio og simo kombivogner. De har ikke vendbart håndtak, men du kan vende bag/sittedelen der den festes i vogna. Litt mer tungvint kanskje, men et betydelig slite-ledd mindre! Simo-vogna har ganske stor bag, så der kan bag-delen brukes ganske lenge. Men tror ca 6 mnd eller noe sånt er vanlig. Begge to er lette å legge sammen, men brio-vogna blir litt mindre enn simo-vogna dels fordi den er litt kortere og mer kompakt, og dels fordi håndtaket kan vippes helt over kalesjen. På simoen stopper håndtaket litt før det er kommet helt over pga at håndtaket blir for kort. Brio har annet design på håndtaket, så det blir litt lengre. En annen viktig ting å tenke på er at om en eller begge av dere er lange i beina, så er noe av det viktigste at den er god å trille for begge. Da kan det være lurere med brio enn med simo fordi vogner med håndtak som vippes oppover reduserer avstanden fra den som triller og inn til vogna. Med f.eks brio er det et "teleskop håndtak" som gjør at håndtaket forlenges skrått opp og ut fra vognen. Da slipper den som er lang i beina å krasje med understellet på vogna! Lykke til! Håper dere finner den som er perfekt for dere! (det gjorde vi :-) )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå