Gå til innhold

Juni: Bør heller starte med grønnsaks- enn fruktpuré?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

For at de ikke skal venne seg til de søte fruktene, så de dermed ikke vil ha grønnsaker..?

 

Eller er det ikke så nøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan bare dele egne erfaringer her, og som jeg har skrevet i andre innlegg, har vi hatt store problemer med lunsj/middag som hun vegrer.

 

Vi begynte med grøt (ofte med fruktsmak), og ga henne sviskepurè fordi hun hadde litt hard mage.

Alt som nå ikke smaker grøt eller frukt blir dusjet bestemt i ansiktet på mamman, og vi har lunsj alle steder enn i munnen på prinsessen.

 

Men jeg har hørt like mange som sier det motsatte, så jeg vet ikke om det nødvendigvis spiller en rolle.

 

Klokere? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med nøytral grøt, så fikk han en skje med frukt i ny og ne! begynte ikke med grønnsaker før vi begynte med middager! Heldigvis er ikke joakim kresen! Alt som kan spises går ned på høykant!

 

Også skal det sies.. De fruktpurèene er ganske sure etter at all sukker ble fjernet fra produktene! Føl deg litt frem selv! Til å begynne med er jo all ny smak veldig spennende... Og frukten er vel så sunt som grønnsakene! =) Masse c vitamin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...