Gå til innhold

Maria har tvillinger i magen =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvilken del av historien du har fått med deg.. men kort fortalt så var jeg på ul der jeg bor på tirsdag.. legen fant en stoor veskeansamling i nakken på den ene tvillingen.. vi ble sent rett til fostermedisin i trondheim. der var det tre leger som undersøkte den lille i over 2 timer... tok morkakeprøve dagen etter.. fikk svaret i går... uff har ikke fortalt dette på bim ennå.. kjenner ikke så mange her inne, vil ikke uroe noen heller.... men svaret vi fikk var ikke bra... den ene lille jenta vår har Turner syndrom =/ Det er ikke det værste, turner er noe hun kan leve med, men det er caa 90% sjangse for at hun kommer til å dø i magen min innen få uker.. er helt knust nå...

men har jo en trøst i den andre.. den er frisk (vet ikke kjønnet på den andre tvillingen)

så nå går vi bare i uvisshet om hva som kommer til å skje.... skal til trondheim igjen på onsdag for ny undersøkelse... huff... =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker på deg!!

Skrevet

takk for det Myrnia....

Skrevet

Off, ikke moro å lese...

Tankene mine går til deg nå....

Håper familien sammen klarer å takle dette,

og at du kommer sterkere ut av det, selv om det sikkert

ikke er lett nå.

Skrevet

Jeg har heldigvis en fantastisk mann.. sammen skal vi klare dette.. Har mange andre familiemedlemmer som er gode mot oss også.. Hadde prøvd i 2 år før spirene satt, så barna er sterkt ønsket... må bare tenke på at vi får et kjærlighets barn.. veldig lykkelige for den lille også ;)

Skrevet

Der var du! Har tenkt masse på deg. Så utrolig trist dette! Slet selv i to år, så vet hva du mener med sterkt ønsket. Godt du har en fantastisk mann og at dere har hverandre.

Klem

Skrevet

mange som het maria her ja..hehe

ojojoj..dette visste jeg ikke nei..åååå,det er så trist,kan ikke tenke meg hvordan jeg hadde taklet det..jeg er jo så glad i begge mine alt..

men er denne sykdommen/syndromet noe som vil hun vil være preget av etter fødsel?er det down syndrom el no? jeg aner nemlig ikke..men at det er fælt er jo bare forbokstaven..men du kommer ikke til å gi opp den lille?stå på du=) så flott at den andre er frisk da=)det er oppløftende..

klem*

Skrevet

Nei det er ikke downs syndrom.... Turner er noe mange jenter ikke finner ut før de er voksne og blir utredet som ufrivillig barnløse..

De blir ca mellom 140cm og 150cm uten veksthormoner... de får ikke mens og kommer ikke i vanlig pubertet... veldig kort fortalt... men man trenger ikke se det på de. de kan leve et normalt liv.. få hormon behandling og også barn med litt hjelp...mange har også hjertefeil, diabetes og er mye syke med f.eks ørebetennelse...

så det var virkelig ikke så ille som først fryktet.. hadde kommet til å elske det barnet like høyt....

men som jeg skrev litt lengre opp her er at hun med 90% sikkerhet ikke kommer til å leve så mye lengre.. pga væsken i nakken så utvikler ikke lungene seg.... men regner meg vi får flere svar på onsdag når vi skal opp igjen til trondheim for ny ul....vi har ikke gitt opp ennå.. hun kan overleve dette å vi kan få en nydelig datter....

litt vondt å bare gå å vente på at noe kanskje skal skje med henne.. uff... men men...

prøver å tenke positive tanker og hvertfall glede oss over den andre gullungen vår ;)

rart etter at man har sett de små hoppe rundt inni der, sett fem fingre og fem tær og hele den søte lille kroppen, at det faktisk er liv der inne.. man blir glad i dem ;)

Alt bra med deg og dine små??

Skrevet

uff a mei..men ja,er ikke så ille som det skulle hørt ut..og det er jo bra..hvis hun overlever bare ja..håper hun gjør det..dere kommer nok til å elske henne likevel ja..men er trist..lei meg på deres vegne..=( *trøsteklem*

men nok om alt trist..man kan ikke bare sutre=) hehe..du får slappe av frem til onsdag,så kanskje de har no positivt å si..du er jo veldig kort på vei å,hadde vært værre om du var 18 uker kanskje?!! jaja,lykke til til onsdag..

men er det kjempe bra med..og de små har det flott..var på ul om torsdag,igjen..hehe..var redd for vannavgang,men alt var topp..tenk,det er minst en gutt der?!!! å,så glade vi ble da..blir morro å høre den andre kjønnet å..nå er jeg 20+1 og tiden flyr alså..

håper tiden går fort for deg åsså fremover,sikkert bedre enn at den går saaaakte..

men,er alt bra med DEG?formen din?uten å tenke på den lille søte jenta..

Skrevet

Kjære deg det var trist å høre,men det er jo fortsatt håp for den lille jenta da.Sant som du skriver du har trøst i den friske tvillingen,men er man innstilt på å få 2 så er det sikkert ikke lett å miste 1.

Masse lykke til,skal krysse fingra for deg.

Skrevet

er ikke langt på vei nei, hadde vært mye værre om jeg var lengre..men så dumme som vi har vært så har vi planlagt alt allerede.. hehe.. men men.... blir hun borte så er det meningen å bare naturens gang.. mange som er på den vanlige ul rundt uke 18-20 å får da vite at det har vært to.. men bare har en igjen... ikke noe å gjøre med det =/

Men nok om det triste ja ;)

En gutt;)

Så gøy å vite kjønnet på den ene da...blir spennende å få vite hva den andre er også da ;)

Formen min har vært helt forferdelig frem til i dag... Er 100%sykmeldt.. har vært det hele tiden... men føler at kvalmen avtar nå.. endelig.. godt å gjøre noe annet en bare å ligge på sofaen å kommandere alle andre.. hehe....Har ingen andre plager ;)

Håper vinteren går fort nå.. gleder meg til vår og sommer jeg, og å begynne å kjøpe inn det som trengs ;)

Skrevet

ja,vanlig å finne det ut da ja..var på ul i uke 11 jeg..fant det ut da..var morro,men visste det før det da=)FØLELSEN VETTU=) HEHE..oj..

ååå..nå husker jeg ikke hva du skrev..hahaha..ser på tv samtidig c..tihi..men ja,gleder meg åsså til vinteren er over..da er plutselig april/mai der lissom..så kommer gulla mine..det blir morro..

har vært sykemeldt siden uke 11 jeg..gått bra det da..men hadde litt blødninger o.l..men ikke vært plaget av noe spes vondter..ikke som jeg kan klage over,vet at det er mange værre enn meg=) så dumt at du har vært så kvalm..jeg hadde ømme brystvorter frem til uke 15 ca..så nå er det nesten vekk..litt rart å..hehe..

Skrevet

heldig du da som har sluppet unna med plagene... får håpe det fortsetter sånn :)

sitter å ser tv samtidig jeg også.. mye alene hjemme siden jeg ikke har barn fra før.. kikker innom bim titt og ofte når jeg er hjemme...

men nå skal jeg lage hjemmelaget pizza til mannen min kommer hjem.. nam nam.. deilig å ha litt matlyst ;)

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Skrevet

ja,hjemme alene når samboer er på jobb jeg,men har en hund da=)han koser seg sammen med mamman sin..samboeren min har barn,men han på 11år går jo på skole,heldigvis,ellers hadde jeg blitt gal..hehehe..=)og hun på 4 går i bhg..

nå skal jeg steke kjøttdeilg og lage taco,,nam..

jeg bor i sarpsborg..du da?

Skrevet

Skal på ultralyd sjøl på mandag så håpe d står bra t me min lite krøl!

håpe alt ordne seg for din lille!

Tenke på deg!

klem fra nord

Skrevet

Tenker på deg og dine små... Vi får håpe i det lengste på at de siste 10%, og håpe at alt går bra.

Skjønner at dere har det utrolig tungt nå.

Ønsker dere masse masse lykke til.

Skrevet

Jeg har hund jeg også.. men de er begge valper, så jeg syns det er mest mas med dem nå om dagen .. heh... de er veldig søte og snille da... men når jeg ikke orker å ta vare på meg selv om dagen engang.. vel...

Sarpsborg er et stykke unna meg.. jeg bor i gjøvik.. :)

I dag får jeg besøk også skal jeg kanskje bort en tur hvis jeg orker.. så da går heldigvis denne dagen også..

ha en fin dag ;)

Skrevet

Takk for det dere :)

ja vi håper vi også... er ikke så mye annet å gjøre en å vente...

men takk for gode ord og tanker :)

Skrevet

god morgen..

besøk ja...det er kos noen ganger det=)

valp ja,å herregud,husker den tiden...det skal jeg ikke være med på en gang til..så det vil nok si at jeg ikke skal ha hund igjen..heheh..men hunden vår er fortsatt litt valp,men måtte gi han sånn kjemisk kastrering..han er mye roligere nå..super snill gutt..

gjøvik ja..jaja,er ikke så langt..slekt oppover hele den veien jeg da..så er der innimellom..=)

kos deg i dag da..håper du får det til..

Skrevet

sånn, da var den dagen over.. vært borte hele tiden... veldig sliten og trøtt nå.. men dagen gikk heldigvis greit.. ikke så kvalm heller ;) hurra...

nei jeg skal ikke ha hund igjen i mitt liv.. heh.. koselig altså, men akkurat nå kunne jeg klart meg fint uten ;)

to tisper vi har, gleder meg til det snart er løpetid... hehe....

gjøvik er en fin plass vet du ;) har ikke vært i sarpsborg jeg...

håper du har hatt en fin søndag.. nå skal jeg stupe i seng.. zzzZZzz

natti

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...