Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Skjønner at vi skal være forsiktige med sushi fordi det er rå fisk. Men hva med fritert scampi maki? Da er jo ikke fisken rå lenger eller? Lurer på det samme med spekeskinke og chorizo. Hvis vi sprøsteker chorizoen i panna er det jo ikke lenger "rått" kjøtt. Eller?
Snappie Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Nam... Scampi maki kan du spise.Maten er jo varmebehandlet. Faktisk sushi også har jeg lest på matportalen: http://matportalen.no/Emner/Gravide På den siden vil du få gode råd.
Spira31 Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 jepp, du kan godt spise sushi (det har eg gjort) bare du holder deg unna tunfisksushien;) bon appetit!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Helt riktig som de sier over her, hvertfall etter matportalen.no Ja jeg trodde alt som ble varmebehandlet over 70 grader var ok jeg?? Da dør jo alle bakterier:) Noen fler som vet??
Yuna Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Ah arrigato!!! Elsker sushi, og kommer ikke til å slutte å spise det. Men spiser kun tempura maki scampi og california maki. California maki er med crabsticks, og derfor varmebehandlet. Tempura er jo fritert. Man kan visstnok spise laksesushi også, men det er ikke jeg noe særlig glad i.Det eneste jeg vet man ikke skal spise er tunfisk. Vi kan kun spise tunfisk på boks.Sørg for å kjøpe sushien din på et skikkelig bra sted. Jeg kjøper utelukkende min sushi kun et sted i Oslo. Mye kunder hele tide, ergo fersk fisk hver dag:)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Åhhh... SUSHI . Jeg har fått dilla på Sushi , drømmer om det mange ganger om dagen . Ble så glad når jeg nå leste at jeg kunne spise det ! Men jeg bor i Tr.heim , noen som vet hvor man får tak i den beste sushien her ? Takknemlig for forslag da jeg er litt desperat .. .. og er all sushi utenom tunfisk tillatt ?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Takker for alle fine svar! Da ble det sushi middag på meg med venninne i kveld. Super godt! Hadde blitt mange spørsmål dersom jeg hadde droppet fisken, så deilig å kunne være med på det. Og fisk er jo sunt i svangerskapet! Sushi er omtrent den eneste sjansen jeg har til å få i meg fisk, bortsett fra omega3 piller..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå