♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Hei Da har Sjarmøren blitt 4 mnd og mitt fantastiske murmeldyr har begynt å forandre seg. Før kunne jeg legge ham i vogna ute på verandaen og han sov i ett par timer. Her rundt jul begynte det å endre seg. Legger jeg ham i vugga på kaldt soverom eller triller ham ut i vogna på verandaen så våkner han etter 30 min. Når vi er ute og triller så våkner han og etter ca 30 min, men finner seg da i å ligge i vogna, og sovner igjen etterhvert. Vi står vanligvis opp ca kl 0900, og halv elleve - elleve så er han kjempe trøtt. Har prøvd å drøye legginga litt, men det funker ikke det heller. Så nå sitter jeg her da med en unge som gnir seg i øynene etter å ha sovet i 30 min. Noen som kan hjelpe?
Raffna Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Tassen er nå snart 11 mnd og har sovet kun 30 minutters lurer siden han var vel omtrent 4 mnd. Han har sovet 3 av dem i løpet av dagen helt frem til han var omtrent 10 mnd, så kuttet han ut den siste. Han er ikke vond å legge om kvelden kl. 19 for å si det sånn, han er stuptrøtt... Men vi kan omtrent stille klokka etter han på dagtid. Det er 30 minutter enten han sover på fanget, i senga eller i vogna. Høres ut som om du har fått en av samme typen.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2007 Tusen takk for svar Raffna. Sjarmøren legges og kl 1900 og sovner som regel ganske så fort. Så er jeg inne og ammer igjen sånn i 2100 - 2200 tida før han virkelig tar kvelden. Da får jeg vel bare finne meg i at han sover såpass korte dupper på dagtid. Det bare irriterer meg litt at han våkner, og så sitter han og gnir seg i øynene ganske så kjapt fordi han begynner å bli sigen. Men det er som svigerinna mi sier, han skal jo slutte å sove på dagen uansett så det er jo ikke så nøye om han ikke vil sove på dagen - viktigere med natta.
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Sånn er jenten min og... våkner kl.8 og 9,30 legges hun igjen. Hun har 3 korte lurer pr dag. I vognen er det begynt å bli litt slitsomt, når hun våkner skal hun opp. Har fått lov å sitte i korte perioder, hun er 5,5 mnd
Mersa og gutta <3 Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Er som du beskriver oss dette Vi legger Magnus ca kl 19. og står opp ca kl 08, ammer han vanligvis 3 ganger i løpet av en natt (i natt var det 5!!!!). Omtrent halvannen time etter vi har stått opp blir han veldig trøtt igjen, sover en dupp på ca 1/2 time og er lys våken igjen. Sover 3 ganger i løpet av en dag. Samme som deg i vogna også, sover ganske fort når vi er på tur, men bare en liten halvtime. Jeg har et håp om at han etterhvert vil sove en eller to litt lengre lurer, for blir så lite jeg får gjort av husarbeid med disse småduppene! Mangus er snart 5 mnd og dette begynte i slutten av november..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 Akkurat slik hadde jeg det med mine to også, men jeg er egentlig overbevist om at de små ikke er uthvilt etter bare 30 minutter. Det jeg fikk beskjed om, og som også lyktes (ihvertfall noen ganger), var å ikke gå inn til barnet etter 30 minutter, selv om barnet var våkent, men prøve å la det roe seg ned igjen. Noen ganger sovnet de igjen og kunne sove 1-2 timer til. Andre ganger vugget jeg litt på vogna, og de sovnet igjen på den måten. Og andre ganger klarte jeg det rett og slett ikke..... Det sies at det er veldig vanlig at barn sover veldig lett etter en halv times søvn, evt våkner, for så å kunne sove godt igjen. Jeg har egentlig litt tro på det, men har ikke til enhver tid fått det til i praksis!
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #7 Skrevet 6. januar 2007 Våres snuppa er 5 mnd og hun bruker å sove 30-40 min i gangen på dagen:)
joplaya Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Tulla mi er 8 mnd og har stort sett aldri sovet mer enn 30 min i slengen..Er jeg heldig blir det 45 min:) Og hun er oppe for pupp to x pr.natt..jaja! Og våkner alltid 0600!! uansett når hun blir lagt:) Ifølge min mor var jeg helt lik, trengte lite søvn visstnok..Så "what goes around, comes around"..! hehe!
-carina- Skrevet 6. januar 2007 #9 Skrevet 6. januar 2007 Har det akkurat som deg og Mersa & Magnus her også!! Jeg har også hørt det anonym sier. Jeg forsøker så godt jeg kan å få ham til å sove lenger og det hender en dupp hver annen/tredje dag... Merker jo at han er trøtt og egentlig trenger mer søvn, men oftest gråter han og vil opp... Trøster meg med at han legges uten problemer på kvelden og sover 12 timer med 1-3 amminger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå