Gå til innhold

Stoler dere på at sykehuspersonalet sender med dere riktig baby hjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyene har jo disse navnebåndene rundt armen og rundt foten. Men har sett de kan falle av... Vi mødre er jo ganske utmatta og har ofte ikke kontroll på hva som skjer etter en fødsel. Har dere noen gang vært i tvil om dere fikk riktig baby?? Hva med dere som ble skilt en periode fra babyen på sykehuset?? Er jeg paranoid som tenker på slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på.

Men SER jo at det er min datter jeg har fått med meg hjem! ;)

Skrevet

Sara låg et døgn på barneklinikken, men er ikkje i tvil om at det er mi jente.. hun er jo prikk lik faren sin hehe

Skrevet

he he...du er ikke paranoid...man leser jo mye rart:-)

Jeg slapp aldri babyen min ut av syne jeg, da vi var på sykehuset. Dessuten likner hun pappan sin veldig og jeg har bilder av at hun kommer ut av meg (lett å se at det er henne). Så jeg er nå iallefall sikker på at hun er min:-)

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde sett om det var feil unge, for jeg så jo og hørte at det var amalie fra første stund på sykehuset...

Men vi fikk jo desverre et kjennetegn til som viste at det var henne vi da, for legen son satte elektrode på hode hennes for å følge med henne under fødselen knota så fælt at han skrapet henne i hodet så hun kom til verden med store skrapesår i hodet som hadde blødd stakkar....

Tror dere jeg var irritert på den duste legen som gjorde sånn med min bitte lille baby eller....

Skrevet

jeg kunne jo fått med meg en som ligna mer på meg. han ligna jo bare på faren*hihi*

Skrevet

Jeg oppdaget etter andre dagen på sykehuset at alle hadde bånd rundt armen på babyen og seg selv utenom oss....I ammetåken som jeg var, spurte jeg om ikke vi kanskje også skulle ha et slik et, og fikk et litt panisk svar at "har dere ikke det!?"

Så skynte hun seg ut og lagde til oss. Dagen etter skulle vi til vanlig legesjekk, og da oppdaget vi at mitt armbånd ikke stemte med barnet mitt sitt (ikke verre enn at navnet mitt var skrevet med feil etternavn, men dog..). Legen sa litt flåsete at "du vet vel hvem babyen din er, så det er vel greit..."

Men her har jeg aldri vært i tvil; hun er en kopi av pappan:)

Gjest Riga & hippiesnulla 14.10.06
Skrevet

Snulla mista jo båndet på armen, så det skjer jo, og det kan jo være at noen bytter bånd bevisst. Har tenkt litt på det, men vi tok jo bilder av snulla med engang hun hadde kommet ut, og det barnet ser jo helt likt ut som det vi har nå!:P

Dessuten har hun et lite hakk på det ene øret som har vært til en stor betryggelse!:-)

Skrevet

Det var jeg aldri i tvil om. Jeg kjente henne jo igjen da de kom med henne etter stell og sånn:) Pluss et noe skjevt hode etter å ha blitt tatt ut med vakum-pumpe;) Men som de andre sier...så har det jo skjedd...men det er vel lenge siden nå....? Synes ikke du er paranoid ihvertfall...mange bekymringer når en har blitt mor;)

Skrevet

Jeg og babyen var skilt fra hverandre en stund, men var ikke i tvil da jeg endelig fikk se henne. Hun mistet også navnlapp flere ganger, men likevel ikke i tvil. JM ble hysterisk da hun så en baby uten lapp da....

Skrevet

hadde ikke barna navnelapp på både arm og fot?? det hadde de her..

Skrevet

Ja det er du men det er nok naturlig ;-)

Skrevet

Du er definitivt paranoid. Det er det vel ingen tvil om. Bruk heller tiden til å bekymre deg for litt mer reelle ting :-)

Skrevet

Tulla mi ligner også sånn på pappaen!!!

jeg var aldri borte fra henne jeg!?! når var dere det?? vi var sammen fra hun kom ut til vi dro hjem..

Skrevet

Hehe, må svare på dette da min mamma faktisk holdt på å bli med noen andre hjem fra sykehuset da hun var baby. Idet min mormor skulle reise hjem fra sykehuset syntes hun det var noe som ikke stemte helt selv om babyen var veldig lik. Og jommen så var det ikke hennes baby gitt.

Men dette er jo maange år siden, og den gang var babyene mye mer i sykehusets varetekt i barseltiden. Tror ikke det hadde skjedd idag.

Jeg tror man merker om det er en annen baby man pluttselig har i armene, selv om man bare har vært kjent i noen få dager. :)

Skrevet

i dag er vel sjangsen liten for noe bytte, men før i tiden la de de nyfødte på fargede tepper, og brukte fargekoder, da var det litt lettere å bytte om, selv om det ikke skjedde ofte da heller tror man.. onklen min gikk på skole med en i tr.heim som var byttet om med gutten på nabogården.. det fant de ut da guttene var 11 år.. da byttet de likevel tilbake!!! etter 11 år!

Skrevet

For vår del så har det ikke vært mulighet for at et "bytte" kunne ha skjedd. Når nurket vårt var ute var han jo hos oss hele tiden og har vært det siden.

Hvordan i alle dager kan de bytte babyene. Var jo ikke personalet som hadde babyen vår i hvert fall.

Skrevet

hos oss var det ikke noe mulighet for at de kunne byttet henne med noen andre.. hun var jo hos oss heletiden.. uansett, så hadde eg kjent henne igjen med engang..

Skrevet

Hehe,ja jeg vet vi har riktig baby med hjem.Men kunne fort fått feil egentlig (men d hadde blitt oppdaget)..

Andre natten gråt han mye og vi lå på 4 manns rom,så JM tok han med ut litt slik at vi skulle få sove litt.Da hun kom og skulle levere han tilbake for han var sulten,satte hun sengen ved min seng og var på tur ut,men så snudde hun....Oii,dette er jo ikke din gutt sa hun (jeg hadde ikke rukket å se i sengen enda).Da ble det fart i meg,og nei d var ikke min gutt...Så gikk hun ut og hentet min litenvenn (som er utrolig lik pappaen sin).Hun ble skikkelig flau tror jeg,men jeg var for utmattet til å si noe da.Men jeg hentet selv en ekstra navnelapp og satte på dagen etterpå.

Skrevet

Poden her hadde et armbånd rundt begge armene, men ingenting på foten. Her på St. Olavs er det lagt opp til at foreldrene har barnet hos seg hele døgnet fra den er kommet ut og siden vi ikke deler rom så er det ikke så vanlig at personalet tar barna om de gråter om natta. Vi ba dem om å ta ham et par timer to av nettene for han nektet å sove og vi hadde ekstremt underskudd på søvn, men alikevel er jeg ikke i tvil om at det er riktig barn jeg har fått.

Skrevet

Hehe, i "gode gamle dager" var det jo vanlig at barnet som i et eget barnerom adskilt fra morens på sykehusene. Da ville jeg nok vært litt usikker, men jeg hadde sønnen min hos meg hele tia fra jeg fødte ham til jeg dro så jeg er ganske så sikker:) Dessuten kjente jeg ham igjen fra begynnelsen.Har sett ut som en mindre versjon av pappaen sin helt fra starten av:)

Skrevet

Jeg også hadde sønnen min med meg hele tiden på sykehuset, de tok han bare med seg for å stikke i hælen. Han kunne ikke ha blitt forbyttet heller, han var gigantisk til å være født i frankrike (4,7 kilo) og alle som jobbet på avdelingen visste hvem han var. :)

Skrevet

Navnebåndet hans var aldri på heller, det lå i senga hans.

Skrevet

Vi hadde også jenta vår på rommet hele tiden, mens vi var på sykehuset. Dessuten hadde også hun merker på hodet etter elektrodene som kobles til under fødselen. 3 sår hadde hun, da hverken jm eller lege klarte å feste dem ordentlig. Først da den siste jm jeg hadde kom og festet på en ny, så virket den som den skulle. Så jeg er iallefall sikker på at jeg fikk med riktig jente hjem, for de sårene var der lenge, stakkars liten. Men syns ikke det virker som om det er store muligheten for å få feil heller.. Men jeg skjønner allikevel tankegangen (litt).

Skrevet

snuppa mi var bare 2,4kg da hun ble født, pluss at hun hadde en kjempekul i bakhodet pga sugekoppen, så jeg hadde nok stusset litt hvis jeg hadde fått en på 3,5kg med meg hjem. og jeg hadde sambo på sykehuset hele tiden, og han fulgte jo etter disse sykepleierne og så hva de gjorde. så jeg tror det skal mye til for at den lille jenta som ligger i vogna si, prikk lik sin far og sin onkel, skal være byttet om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...