Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Snuppa på 8 mnd vil ikke ha pupp på dagen mer..Litt om morningen og på natt drikker hun..merker at det er lite melk nå.Hadde jo hatt lyst å slutte med nat mating nå, men tør ikke helt av frykt for at hun da får i seg for lite mat. Det virker som om dette er en naturlig overgang for henne, at hun ikke lenger vil ha pupp, men mer fast føde.synes det er litt tidlig å slutte med amming, men kan jo ikke drive med for alltid nattamming når hun er så stor. Hun har aldri sovet igjennom en natt! Men samtidig er det kjipt å begynne men tillegg nå så sent og..! Noen råd??
snull Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 TROR dette er veldig vanlig.... Vi har "løst" det slik at hun får pupp sen kveld(rett før jeg legger meg), da spiser hun i søvne og da spiser hun godt. (mulig jeg lager meg ett problem til senere pga at jeg tar henne opp og mater henne på natten, men det får jeg ta når den tid kommer)...., spiser også greit på morgenene. MEN etter det er det ikke så godt å få lurt i henne noe pupp...noen dager går det greit, noen dager går det ikke i det hele tatt. Jeg tilbyr henne før hvert måltid(legger henne til når hun våkner fra duppene), og som regel spiser hun LITT (fra bare noen sekunder til noen minutter)...,men litt er bedre enn ingenting !! Jeg gir henne ikke noe tillegg....,de sier at 5-6 dl melk er nok når de bikker 6 mnd, og det er innkuldert det som er i grøten. Jeg gir det jeg har av mm, og hun får ta det hun vil ha. Vi har 2 gode måltider per dag/natt , og det høres det ut som dere også har Lykke til...
Hoppetussa Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Hvis det er fordi hun ikke er sulten, er det ikke nødvendig å tvinge henne i det. Er en tråd litt lenger ned her med noen som har samme problemet... skal finne den
Hoppetussa Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 Les "skal jeg bare la han kutte ut puppen av seg selv"(ikke sikker på om det ble ordrett, "puppeguri" er HI)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå