Gå til innhold

%&#¤%& `s amming :-/


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

ååååååå, jeg blir gal snart...... i tre dager har lillegutt hengt i puppen; første dagen hver 1,5 time på dagen og hver time på kvelden, andre dagen hver andre time på dagen, og hver 1,5 tie på kvelden- i går hver 3 time på dagen, hver 1,5 time på kvelden....kjempe slitsomt, men jeg har biti tenna sammens og tenkt at det blir jo mer melk av dette- og det trenger vi jo sårt....

men i går kveld da, etter han hadde fått pupp hver 1, 5 time virket han fortsatt sulten når vi skulle sove, så jeg skulle gi han litt ekstra- herergud;småttisen drakk opp 80 ml mm og 80ml mme........ Altså 160 ml.... hva er det som skjer??? hvorfor er han så sulten etterpå tro??? han legger jo masse på seg og alt...... jeg blir gal snart jeg, av dette amme stresset..... har i tillegg en sprekk i brystvorta som åpner seg hver gsng han suger, og det gjør driiiitvondt, også tror jeg at jeg har sopp:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der på torsdag..... men da var det ikke så ille!! Skal ringe legen på mandag da, pga brystvorta......

Men jeg skjønner liksom ingenting...... hvorfor blir det ikke nok melk, jeg pumper, legger han til ofte, drikker ammete og spiser havregrøt..... arrrrggggggg- det her går meg på nervene i dag!!!!!!

(forresten, på dagen får han nok da, da er han mett og fornøyd etter ammingen.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat sånn selv... på dagen får hun liksom nok, men når kvelden/ettermiddagen kommer henger hun i puppen hele tiden... jeg føler jeg ikke får gitt henne nok. har begynt å gi tillegg før leggetid 60 ml... og da sover hun faktisk ganske lenge...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, dette høres litt ut som økedøgn, vi er akkurat ferdig her m 4 dager konstant henging i pupp...veldig slitsomt og vortene blir kjempe vonde.. Pluss at hun ikke sov på natta, jeg trudde ikke at hun fikk i seg nok siden hun hele tiden søkte til puppen, m hun legger på seg fint så nok melk er d. Jeg snakka m en ammehjelper om dette og der sa dem at det er helt normalt at barnet får økedøgn etter 3-4 uker.. Nå ser d heldigvis ut som at d har snudd her, for nå går d i normal ammetid og hun sover igjen..

 

Lykke til m brystvorta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe herk i allefall.... skal prøve med skjold nå, så får vi se om lillegutt tar det!!

Så økedøgn kan vare så lenge ja, kanskje det er det da..... trodde jo det var det de første dagene, men tenkte at det ikke var det alikavel når det varte så lenge..... håper det går seg til iallefall, ellers blir jeg fullstendig gal her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillegutt min er over 4 uker, og spiser like ofte som gutten din.. har gjort det hele tiden.. tror noen bare spiser mer enn andre. nå har gutten min lagt på seg ca 250 g i uka, og det er jo litt mer enn det han "skal", men så lenge han bare får morsmelk (+ litt mme når mor er på tur :) så lar jeg han spise.. slitsomt ja, men oxo kos. hvis du er sår på vorta vil jeg anbefale medela sin salve, husker ikke helt hva den heter. bitteliten gul tube. kanskje noen andre vet hva den heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adventsnurket - purilan?

 

jeg trodde jenta mi bare hadde mye luft i magen og at det ikke var mulig være så sulten hele tiden..har jo ofte gitt henne puppen likevel siden det roer henne alltid uansett..men ene brystet mitt blir aldri helt grodd..får vel prøve skjold jeg også..

 

tok på zink salve i dag, men det var nok ikke så lurt siden jeg ikke får det helt av i gjen...håper hun ikke blir dårlig i magen av det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig er det ikke det at han spiser så ofte som er problemet- men at det ikke holder med min melk liksom- at han siser og spiser, men fortsatt er så sulten at han spiser/drikker 160 ml fra flaske etterpå... :-/

 

prøvde med skjold nå- og det gikk supert det :)

 

forresten er alt mye bedre i dag, han spiser med 2-3 timers mellomrom (enda, kvelden har jo ikke kommet da;)) og er stor fornøyd- rett og slett en kjempeblid gutt i dag som smiler og ler en masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...