Gå til innhold

Bruker dere babysafe?


-carina-

Anbefalte innlegg

Da vi fant Karsten på krøllet sammen på tvers nederst i senga for ett par måneder siden fant vi ut at vi skulle begynne med babysafe. Fant ut at det var lurt å begynne så tidlig, slik at han ikke vennet seg til å være "fri" før vi bandt ham fast. Den er festet slik at han kan snu seg litt rundt og "virre litt omkring" men han kan ikke legge seg over på magen eller sette seg opp. Foreløpig har vi vært veldig fornøyd og Karsten ser ikke ut til å protestere mot å bli plassert der. Faktisk ser det ut til at han sover ganske så godt... Andre som bruker sånn pose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det det samme som den svenske "bullen" en pose og bare armene som stikker ut? jeg bruker bulle på begge mine, men jeg fester de ikke fast, jeg bruker den egentlig mest for at de ikke skal fryse, de sparker jo av seg dynen.

men hvor og hvordan de sover i sengen er vel ikke så nøye, klarer de å snu seg over på magen er det ikke farlig at de gjør det heller. jenta mi på 19mnd har først nå begynt å ligge "riktig" om natten. og minste mann har begynt å sove på siden (6mnd 3januar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den på Sofie når hun sover i egen seng, hun sover godt med den. Jeg er redd hun snur seg over på magen, vil ikke ha krybbedød fremmet her, så er mest derfor vi bruker den. Når vi flytter får hun eget rom og må sove hele natta i egen seng, så da blir vi nok enda flinkere til å bruke den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke babysafen fordi jeg er redd han skal havne på magen, selv om det nå er greit å slippe å bekymre seg om det også. Gutten vår kan foreløpig snu seg fra rygg til mage, men ikke tilbake igjen, så det er nå greit å slippe at han snur seg den veien også. Men problemet var at vi fant ham langt nede i senga med hodet nesten i 90 graders vinkel til siden og bein og armer fast mellom sprinklene... Mye rare sovestillinger vi så de siste dagene før vi begynte med pose, ja! Han skrek jo for så vidt ikke, han hadde vel klaget om han lå alt for ukomfortabelt, men nå tror jeg faktisk han sover bedre. Og så er det kjekt å ha vennet dem til posen mens de er små. Har forstått det sånn at det kan bli litt problemer når barna lærer seg å sette seg/reise seg, men ikke har lært å legge seg ned enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type pose bruker dere? Hvor får vi kjøpt den? Tenker på å begynne med en sånn pose fordi han sparker av seg dyna.

 

Ligger også med beina oppå kanten av senga..... så det er vel snart på tide å senke bunnen et hakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke sånn pose vi.... :/ Victoria snur seg ikke i senga (ennå!), og hun sparker ikke av seg dyna før hun våkner om morgenen. Da babler hun sånn samtidig, at vi raskt kommer henne til unnsetning i form av å ta henne opp. Vel....hun sparker vel egentlig ikke av seg dyna, men hun og dyna har ålt seg nedover i senga. Det er en sånn gammel skuffseng, som jeg hadde da jeg var liten.... Jeg er mere spent på om hun kommer til å falle ut av den....? I følge mamma har alle vi fire søsknene ligget i den uten å falle ut, men av fødselshistoriene hennes mistenker jeg minnet hennes for å være litt falmet... :) Er spent på om vi kanskje må ut og kjøpe sprinkelseng etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker baby-safe pose som vi kjøpte på Barnas hus. Tidligere så brukte de å selge dem på alle slags baby-utstyrsforretninger.

 

Det har visstnok vært en ulykke i Nederland med en sånn baby-safe, så de har visst sluttet å selge dem på noen av disse butikkene. Dette er noe jeg bare har lest her inne på DIB så jeg vet ikke selv om det stemmer, altså. Det som er viktig når man bruker baby-safe er i alle fall å feste den under sengebunnen også, ikke bare madrassen. Var visst det som hadde skjedd i Nederland, babyen hadde klart å snu seg med madrassen på toppen...

 

Ja, de begynner å bli litt mobile disse barna. Jeg tenkte å vente en stund til med å senke bunnen siden Karsten sover i baby-safen. Men da er det jo viktig at vi alltid legger ham inne i posen når han er i senga, da!

 

Om du ikke vil begynne med sånn pose så går det også ann å få kjøpt dyneklyper. Du fester dem i hvert hjørne av dyna og i sprinklene på senga. De kan sparke dyna rett opp, men ikke av seg og nedover i senga... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...