Anonym bruker Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 Hei! Er det noen som kan gi meg råd? Gutten min er 2 måneder og det virker nå som jeg ikke har nok melk til et eneste måltid. Jeg er helt fortvilet og skjønner ikke hva jeg kan gjøre, jeg har ikke lyst å slutte amme. Når jeg pumper meg etter 3 timer får jeg kun ut ca 40-50 ml på det ene brystet och 20 ml på det andre. Ammingen kom igang tregt for meg og han fikk litt mme de første 2 ukerne. Vekten var etter to uker +800g. Fullammet i 5 uker och vekten var etter det +500g og fikk da beskjed om å amme så ofte han hadde lyst. Før hadde jeg begrenset det litt på kvelden da han hadde lyst å suge hele tiden men bare slapp brystet etter noen sekunder for å få nytt tak, kveldene var mareritt fra starten av. Nå våknet han også etter hver halvtime-time om natten. Før sov han 2 timer. Veide han etter 2 uker og kun +100g. Damen på helsestasjonen gav ikke mye råd och mente han hadde gått opp nok, noe som jeg tviler helsesøster er enig i. Han er nå 60 cm og veier 5020g. Gikk hjem full av tårer og bestemte meg for at han skulle få flaske om natten. Nå får han 3 flasker om natten med 120 ml og er en helt annen gutt. Sover 3-4 timer og kvelderne er mye mye hyggeligere. Jeg tenkte at hvis jeg kutter ut nattammingen så får kroppen hvile litt og tid til å produsere slik at jeg skulle ha mye melk om morgenen. (Noe som åpenbart ikke er riktig) Jeg legger han til brystet annen hver time fra 6 om morgenen til 8 om kvelden. Er det noen som kan gi meg råd? Må jeg bare innse at jeg ikke har melk??
Expat Skrevet 6. januar 2007 #2 Skrevet 6. januar 2007 Leser du litt nedover her saa finner du en traad om ting som gir mer melk. Ta en titt der. Ta ogsaa gjerne kontakt med ammehjelpen direkte, ammehjelpen.no gir deg telefonnr der du bor, eller du kan bruke chatten eller sende email. Kutter du nattammingen, saa faar du som du ser, mindre melk. Det er bedre aa faa sovet litt om dagen. 120ml *3 mme er ganske mye, han trenger jo 150ml*5 per doegn totalt! Men de fleste kan oeke opp igjen, hvis du er motivert for det. Det kan ammehjelperen din hjelpe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå