Gå til innhold

hjelp, hun har snudd spise-døgnet!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes, snuppa mi har aldri vært stor fan av puppen, men vi har alltid fått det til på et vis, med amming idet ho våker osv. Rett før jul fikk vi plutselig en 3 ukers periode på sykehus, med strekkbehandling. Dette innebar at kosebehovet hennes føyk i været, og ettersom vi lå på dobbelrom med en annen baby/mamma, var jeg flittig fremme med puppen, for ikke å forstyrre de andre, særlig på natterstid.

Dette har medført at snuppa spiser som en hest om natta, i en periode annenhver time, og på dagtid er hun så og si ikke interessert i mat. Vi har vært nødt til å begynne med fast føde nå i jula, da hun la på seg litt sakte (5,5mnd , 6,5 kg)...

Nå ser døgnet ca sånn ut...

våkner 7.00

dupp ca 9-9.30

dupp ca 11.30-12

pupp ca 12, deretter litt grøt..

dupp i vogna...

litt pupp ca 14.30- 15, pluss et halvt beger fruktmos

påtår ca 17

liten dupp før 18

stoooor pupp når hun våkner

grøt pluss halvt beger frukt kl 19

tilbud om litt mm på flaske kl 20 deretter i seng...

Våkner for pupp ca 1 og 5... og så går hun altså uten mat til 12...

Jeg tilbyr puppen mellom 5 og 12 også selvsagt, men hun er ikke interessert... Og de gangene hun spiser pupp, varer dette alt fra et halvt til 5 minutter, totalt for begge puppene (den ene er nesten ute av produksjon)

Kan noen fortelle meg hva jeg gjør galt? Ser jo at dette er et merkelig mønster hun har legt seg til..

Å amme to ganger som natta synes jeg er helt greit, men hun er våken og maser betydelig mer enn det, jeg bare sitter og kniper igjen for harde livet, helt til hun bare MÅ ha...

Jeg begynner å studere igjen nå mens pappan skal være hjemme, og det hadde vært kjekt å få en litt mer jevn mat-rytme, kan ikke være tilgjengelig for henne hele tida heller..

Får snuppa mi i seg nok mat om dagene? på så orte puppemåltider? Og med sin sære rytme?

Tar gjerne imot råd og erfaringer!

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skrevet litt til deg på småtroll;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...