på tide å prøve? Skrevet 6. januar 2007 #1 Skrevet 6. januar 2007 når bør jeg introdusere flaske? Imre er snart 6 uker og absolutt godt etablert på puppen. tenkte det hadde vært fint at pappan kunne gi han mm på flaske innimellom så jeg kan være borte et par timer uten helsvart samvittighet. og hvis jeg får han til å ta flaska, hvor ofte burde den brukes for å holde det ved like?
Hemmeline Skrevet 6. januar 2007 #3 Skrevet 6. januar 2007 Jeg vet egentlig ikke, men så lenge han suger bra på puppen burde det vel ikke være noe problem å introdusere han for flaske vil jeg tro. Det er jo derfor man skal vente med å introdusere babyene for smokk og flaske fordi det er en annen sugeteknikk enn de trenger til puppen. Vi hadde veldig problemer med at tulla ikke klarte å suge på puppen i begynnelsen. Da fikk vi streng beskjed på sykehuset at vi bare måtte gi henne mat fra kopp og ikke fra flaske, fordi hun burde lære seg å suge pupp først. Hvis ikke sa de at hun sannsynligvis ikke ville ta pupp senere hvis vi først begynte med flaska før hun var god på å suge.... Men når de suger bra så burde man vel kunne begynne med flaske.
meg og min lillle sønn Skrevet 6. januar 2007 #4 Skrevet 6. januar 2007 lillegutt har fått flaske med jevne mellomrom fra han var 4 dager av samme grunn som deg, jeg ville lære han å ta flaske slik at mor kan ta en tur ut senere. gutten min har ikke hatt problemer med å ta pupp senere. annet enn at jeg har store bryster, så har måtte forme brystvorta slik at han får den godt inn i munnen. nå er han 4-5 uker, og tar flaske like godt som pupp. bruker å gi han litt på flaske hver 2-3 dag faktisk. sikkert ikke nødvendig å "øve" så ofte, men er redd han skal miste "teknikken". Vil kunne ha mulighet til å være borte en kveld om ikke så lenge. Tror du trygt kan gi han flaske nå, du merker fort hvis han sliter med å få tak i puppen etterpå. da bør du sikkert legge bort flaska en stund, slik at han blir mer trygg på puppen først. Jeg er ingen ekspert, men tror det skal gå bra altså!
Bratsj Skrevet 6. januar 2007 #5 Skrevet 6. januar 2007 Du bør absolutt introdusere flaska nå, før det går for lang tid. Kjøp tut med bare ett hull (nyfødt) så han må jobbe litt og ikke får maten for lett, da kan ha bli lat ved puppen senere. Vi ga flaske da veslingen var ca 1 uke gammel, gikk fint. Han har fått flaske ca 1-2 ggr pr uke og tuller ikke ved puppen for det. (deilig å kunne ta seg et glass vin iblandt og la pappan ta måltidet (pumper ut før jeg drikker, som han får når han blir sulten)
Gjest Skrevet 6. januar 2007 #6 Skrevet 6. januar 2007 jenta mi har fått flaske siden ca 5dager gammel, det har gått bra. amminga var ikke helt etablert da heller, selv om hun hadde riktig teknikk.. tar gutten din smokk så er det oxo annen sugeteknikk - så da har han klart å skille smokk og pupp hvertfall. jenta mi surra litt på starten men da la vi bort flaske/smokk 1,5døgn og hun har ikke hatt problem siden da.. angående nyfødt-tuter på flsake - synes hun drikker superraskt selv om det bare er ett hull jeg! pass på at de ikke får for mye for fort (ta pauser)..jenta mi har spydd opp ALL maten pga det..hun er litt glupsk da..hehe..
på tide å prøve? Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2007 takk for svar! skal prøve i kveld. er litt usikker på hvordan det skal gå...han vil ikke ha smokk nemlig...men så har han ikke så stort sugebehov heller, så lenge han er mett.
*Lucia* Skrevet 6. januar 2007 #8 Skrevet 6. januar 2007 Her har det vært både kopp, flaske og smokk siden hun ble født..... i tillegg til puppen. På sykehuset var det flaske med bare ett hull, men her hjemme er det nok flere hull. Har avent flasker og dr. bro.... ett eller annet som skulle være så fint å forhindre luft når hun drikker. Jeg er kjempe sår på vortene så i dag har jeg nesten ikke orket å amme og da har det vært greit å ha melk i kjøleskapet.
på tide å prøve? Skrevet 6. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. januar 2007 jippi!! det gikk som en drøm! ikke et knyst! fikk 80 ml mm på dr browns!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå